Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lipcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,73 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 37,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. W lipcu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji poszedł jednak do góry o 10,65 proc. do 4,26 proc.
Podium uzupełnia Polsat News, który przed rokiem był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,47 proc. udziału, po wzroście o 27,83 proc.
Na kolejną pozycję spadł z kolei kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,08 proc. Jego strata w porównaniu do lipca 2015 roku wyniosła 7,69 proc. jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Oczko niżej uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,41 proc. Jego wynik zwiększył się o 41,38 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Największy udział (5,34 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 6,37 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 37,80 proc. do 5,14 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
Łączny udział w rynku telewizyjnym wszystkich stacji newsowych w lipcu 2016 roku wyniósł 12,40 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zwiększył się on o 20,16 proc. W lipcu br. kanały informacyjne obszernie relacjonowały m.in. obchody Światowych Dni Młodzieży. Dzięki temu TVP Info i TVN24 po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności pod względem udziałów w rynku telewizyjnym wyprzedziły TVP2.
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 1,75 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,93 proc. udziału, do góry o 15,57 proc.), a trzeci był Polsat News (1,14 proc.; + 23,91 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu zyskała TV Republika - było to 100 proc. do 0,08 proc. udziału.
Z kolei największy spadek, wynoszący 25 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,25 proc. udziału, po wzroście o 3,50 proc.
Zobacz tabelę