„Wojenne dziewczyny” zyskały 240 tys. widzów, TVP1 liderem

Trzeci sezon historycznego serialu „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 2,26 mln osób, o 240 tys. widzów więcej niż gromadziła druga edycja emitowana wiosną ub.r. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 14,22 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Wojenne dziewczyny” zyskały 240 tys. widzów, TVP1 liderem
Agnieszka Kaczorowska

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, w okresie od 8 września do 1 grudnia 2019 roku. Średnia oglądalność trzeciego sezonu produkcji wyniosła 2,26 mln widzów. Przełożyło się to na 14,01 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,91 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 2,60 mln oglądających, zgromadził przedostatni odcinek serialu.

grafika

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mlody-pilsudski-polskie-slady-i-va-banque-zimowa-ramowka-tvp-jacek-kurski-trzy-sezony-telewizyjne-w-ciagu-roku,7170802972731521a ##

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który pokazywał wówczas głównie programy kabaretowe, a jego udział ukształtował się na poziomie 11 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (reality-show „MasterChef”; 10,76 proc.) i TVP2 (gł. „The Wall. Wygraj Marzenia” i powtórki wydarzeń muzycznych; 4,34 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem też jest TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.

grafika

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków trzeciej edycji historycznej produkcji wyniosły 14,22 mln zł. Dla porównania, druga seria półtora roku temu na reklamach zarobiła 4,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/osiecka-nowy-serial-tvp-emisja-wiosna-2020-roku-kurski-komentarz,7170852411512961a ##

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W trzecim sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP