TVP Kultura w HD prezentuje nową ofertę. "Kultura najwyższej jakości"

Od środy, 23 października TVP Kultura będzie nadawana na MUX-8 w naziemnej telewizji cyfrowej w jakości HD. Oprócz poprawy standardu prezentowanych treści, zapowiedziano także premiery kulturalne na najbliższe miesiące. - TVP Kultura promuje kulturę najwyższej jakości, teraz także w najwyższej jakości obrazu - skomentowała Kalina Cyz, dyrektor TVP Kultura.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
TVP Kultura w HD prezentuje nową ofertę. "Kultura najwyższej jakości"
Konferencja prasowa prezentująca nowości TVP Kultura HD / fot. N. Bochyńska

TVP Kultura - do tej pory obecna na multipleksie trzecim - od 23 października br. rozpocznie nadawanie na multipleksie ósmym. Zmianie ulegnie także standard jej nadawania z SD na HD. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej oglądający ten kanał zyskają lepszej jakości obraz. Zajmie on sloty, które były zarezerwowane dla TVP Sport.

Natomiast kanał sportowy publicznego nadawcy będzie dostępny - tak jak obecnie - na MUX-3, ale w jakości HD. Zniknie z kolei całkowicie z MUX-8.

Premiery na najbliższe miesiące

Zmiana jakości obrazu to jednak nie jedyna nowość na najbliższe miesiące, jeśli chodzi o kanał kulturalny Telewizji Polskiej. Pojawią się tam także premiery teatralne, koncerty oraz opery. - TVP Kultura promuje kulturę najwyższej jakości, teraz także w najwyższej jakości obrazu. To próba zrównania poziomów jakości naszego kontentu do sposobu jego pokazywania. Dziś możemy mówić o najwyższej jakości jego pokazywania - stwierdziła Kalina Cyz, dyrektor TVP Kultura podczas prezentacji nowej oferty kanału.

Dodała, że "kultura wymaga ciekawości, pożądania, prawdziwych gustów, złożonej sieci odniesień estetycznych, intelektualnych, uczuciowych i zmysłowych". - Moim marzeniem jest, by taka była TVP Kultura - podsumowała szefowa kanału.

Wśród propozycji stacji na kolejne miesiące znalazły się produkcje teatralne czy koncertowe, które powstały lub powstaną we współpracy z takimi instytucjami kulturalnymi w Polsce, jak m.in. Instytut Muzyki i Tańca, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, Narodowe Centrum Kultury, Instytut Teatralny i Teatr Wielki Opera Narodowa.

Na widzów będzie czekać m.in. „Paterson” Jima Jarmuscha; „1900 – człowiek legenda” Giuseppe Tornatore z muzyką Ennio Morricone; „Rycerz pucharów” Terrence’a Malicka z Natalie Portman czy Cate Blanchett.

Na antenie pojawią się także dobrze znane widzom seriale zrekonstruowane cyfrowo. Będą to m.in. „Zmiennicy” Stanisława Barei czy „Czterdziestolatek”.

W noc sylwestrową zaplanowano transmisję koncertu sylwestrowego z Filharmonii Narodowej z muzyką Jasquesa Offenbacha; emitowane będą pokazy „Halki Wileńskiej” Stanisława Moniuszki z Warszawskiej Opery Kameralnej; nowe odcinki Sceny Klasycznej; transmisje z Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie. Wiadomo też, że trwają prace nad „Fredrianą” z muzyką Stanisława Moniuszki we współpracy z Teatrem Wielkim – Operą Narodową.

Kampania informacyjna w sprawie MUX-8

Mulitpleks ósmy został uruchomiony przez Emitel w 2016 roku. Kilku nadawców stawiało zarzuty, że jego zasięg nie jest zgodny z deklaracjami tej firmy.

Kilka miesięcy temu Emitel we współpracy z TVP uruchomił i współfinansował kampanię, mającą na celu wyjaśnienie widzom, jak odbierać kanały dostępne na MUX-8, a w szczególności zachęcając do modernizacji instalacji antenowej oraz przestrajania telewizorów i dekoderów w celu odbierania wszystkich kanałów z multipleksów naziemnych. Kampania miała zwiększyć świadomość Polaków, że mogą korzystać za darmo z dodatkowych kanałów, muszą jedynie wymienić lub przestroić antenę.

Teraz Telewizja Polska przygotowała kampanię informacyjną: spoty telewizyjne, banery internetowe, ogłoszenia w prasie oraz stronę internetową kultura.tvp.pl/hd za pośrednictwem której tłumaczy, jak widzowie mogą oglądać TVP Kultura w HD – bez względu na to, czy korzystają z sieci kablowej czy z satelitarnej.

grafika

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce,7171924786935937a ##

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych