SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN planuje rozwój platformy TVN24 GO, portal TVN24.pl częściowo z płatnymi treściami. "Rozważamy różne modele biznesowe"

Zarząd TVN Discovery Polska planuje rozwój platformy TVN24 GO, uruchomionej przed kilkoma miesiącami. Przygląda się także metodom płatności za serwisy newsowe za granicą i rozważa częściowe wprowadzenie paywall’a w portalu TVN24.pl - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

TVN24 GO to platforma uruchomiona pod koniec maja br., w której można znaleźć treści stacji newsowych: TVN24 oraz TVN24 BiS, transmisje live, bibliotekę z programami informacyjnymi i publicystycznymi stacji TVN.

Serwis nadal działa jednak w wersji BETA, a przez ostatnie miesiące jest nadal testowany i udoskonalany, m.in. na podstawie uwag i komentarzy użytkowników. Obecnie oferuje dostęp do dwóch kanałów newsowych na żywo, biblioteki programów i magazynów publicystycznych z Grupy TVN Discovery Polska oraz dodatkowych transmisji wydarzeń w Polsce i na świecie (GO1 i GO2).

Już w momencie powstania platformy kierownictwo TVN Discovery Polska zapowiadało, że w przyszłości chce, aby TVN24 GO oferowała także możliwość personalizacji, tj. dobór materiałów dopasowanych do zainteresowań użytkowników oraz przypisane im powiadomienia.

- Serwis TVN24 GO jest obecnie w fazie Beta. Wciąż go doskonalimy, czerpiemy informacje z komentarzy użytkowników. Modyfikujemy możliwości korzystania z platformy,  jej funkcje oraz kształt serwisu. Planujemy jego ciągłą ewolucję, podobnie jak postępujemy ze wszystkimi naszymi serwisami - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska.

Z platformy można obecnie korzystać za pośrednictwem za równo przeglądarki internetowej, jak i w formie aplikacji na urządzenia mobilne (tablety i smartfony) oraz Smart TV.

Dostęp oferowany jest na podstawie trzech pakietów do wyboru: na 1 dzień, na 30 dni lub na 365 dni. Ceny pakietów w okresie promocyjnym (w trakcie funkcjonowania wersji BETA) wynosi 10 złotych za miesiąc lub 100 złotych za 365 dni.

Na razie nie wiadomo, czy po wstępnym okresie rozwoju TVN24 GO zacznie obowiązywać nowa cena za korzystanie z usługi. - Nie chciałbym się odnosić do ceny dostępu do treści na platformie TVN24 GO - trudno stwierdzić, czy cena czegokolwiek na wolnym rynku nigdy się nie zmieni. To wynika z wielu czynników - sytuacji rynkowej czy też cen produktów konkurencji. Rozwój będzie się skupiać na daniu odbiorcom jak najlepszego mobilnego serwisu newsowego,  dziś oferowanego w cenie promocyjnej – mówi nam Piotr Korycki.

TVN24.pl z paywall’em za treści premium?

W Polsce coraz częściej wydawcy wprowadzają płatną formę korzystania z treści w internecie, ukrywając część artykułów za paywall’em lub oferując subskrypcję na wybrany okres. W naszym kraju zdecydowanym liderem pod względem liczby subskrypcji cyfrowej wersji jest "Gazeta Wyborcza" (Agora), która na koniec maja 2019 roku miała 192 tys. subskrybentów - o 22 tys. więcej niż na koniec 2018.

Piotr Korycki pytany przez nas, czy TVN rozważa pójście w stronę takiego modelu eksponowania treści w sieci, nie zaprzecza. - Nasza oferta cyfrowa rozwija się dynamicznie  i jest znacznie szersza. To nie tylko Player. Portal TVN24.pl przyciąga chwilami 10 milionów użytkowników. Łącznie zasięg naszych serwisów jest znacznie większy - zaznacza.

Jednocześnie dodaje: - Obserwujemy, jak zmieniają się serwisy informacyjne na całym świecie: New York Times, The Guardian. Również europejskie serwisy działają zarówno w modelu bezpłatnym, częściowo płatnym, jak i płatnym. Widzimy, że to właściwy moment, aby pomyśleć o innych sposobach dostępu do treści newsowych. Niezależnie od wysokiej oglądalności TVN24 oraz „Faktów”, widzowie są otwarci również na inne formy dostępu do bieżących wiadomości. Poza modyfikacjami UX czy sposobu podawania treści – rozważamy różne modele biznesowe które trafią w potrzeby różnych grup klientów. Nie można wykluczyć, że nieznaczna, dodatkowa część serwisu będzie objęta paywallem, ale generalnie pozostanie on bezpłatny. Dzisiejsi klienci poszukują treści premium i są skłonni za nie płacić. To istotny kierunek, szczególnie w newsach - odpowiada na nasze pytanie prezes TVN Discovery Polska. - Na razie jednak za wcześnie, by mówić o konkretach, sprawa jest w toku - stwierdza.

Według niego zmianę w modelu myślenia o płaceniu za treści w internecie potwierdza ewolucja Playera, który z  modelu stricte AVOD rozwija się  - zgodnie z trendem wytyczonym przez Netflixa - jako platforma płatna. - Widzimy, że polski widz jest gotowy płacić za dobre treści - podsumowuje Piotr Korycki.

Jak już informowaliśmy, to nie koniec planów Grupy TVN Discovery Polska, jeśli chodzi o ekspansję w internecie – w październiku br. swoją działalność w Polsce rozpocznie amerykański serwis MotorTrend. Programy i treści o tematyce motoryzacyjnej będą dostępne w ofercie Player.pl.

W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

Dołącz do dyskusji: TVN planuje rozwój platformy TVN24 GO, portal TVN24.pl częściowo z płatnymi treściami. "Rozważamy różne modele biznesowe"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
User
Póki co do wykupienia tvn24GO skutecznie odstrasza mnie brak możliwości strumieniowania treści z telefonu na TV (np. przez Chromecast).
odpowiedź
User
Ezra
Hehe, Amerykanie tną koszty zawsze i wszędzie.
odpowiedź
User
on
1. Nie ma jak na razie na platformę Android TV.
2. Obecne ceny są znośne, ale te które są zapowiadane poza promocją (300zł za rok !!!) to chyba żart :)
3. Zlikwidowano sięganie do materiałów archiwalnych głównych magazynów i programów, obecnie także trzeba mieć wykupioną subskrypcję - to duży błąd i brak uzasadnienia logicznego, żeby informacja sprzed kilku dni, także była dla odbiorcy cenna?
4. konkurencja jak Polsat News, udostępnia za darmo i na żywo w Ipli programy z tzw. prime time od 18:15 do 21:00 - to dobry kierunek.
odpowiedź