SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Węże 2024 rozdane. Najgorszy film roku wybrany

Jak informują organizatorzy, Popkulturowa Akademia Wszystkiego kolejny raz stanęła przed wyzwaniem wybrania najgorszych z najgorszych i sprostała. Trzynaście kategorii. I werdykt, który jednoznacznie pokazał, że poziom polskiego złego kina w 2023 r. był naprawdę wyrównany.

Film „Blef doskonały”, reż. M. Węgrzyn Film  „Blef doskonały”, reż. M. Węgrzyn

WIELKI WĄŻ

* „Arcydzieło: czyli dekalog producenta filmowego” (reż. Mariusz Pujszo, prod. Mariusz Pujszo, Consuela Pujszo) za godny lepszej sprawy upór w kręceniu tej samej fabuły od ponad dwudziestu lat i fascynujący systematyczny regres twórczy.    
* „Blef doskonały” (reż. Michał Węgrzyn, prod. Michał Nowak, Barbara Nowak, Michał Węgrzyn) za nieudany blef, bezczelną próbę nabrania widza, że tak powinno wyglądać profesjonalne kino komercyjne [LAUREAT].    
* „Heaven in Hell” (reż. Tomasz Mandes, prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes) za konsekwencję w odcinaniu kuponów od sukcesu „365 dni” i erotyczną opowieść o polskim wymiarze sprawiedliwości, która podniecić mogłaby chyba wyłącznie członków osławionej grupy „Kasta”.    
* „Operacja Soulcatcher” (reż. Daniel Markowicz, prod. Daniel Markowicz, Mike Zawadzki) za fascynującą próbę przeniesienia do współczesnego polskiego kina treści i jakości rodem w dzieł Eda Wooda.    
* „The Palace” (reż Roman Polański, prod. Luca Barbareschi, Jean-Lois Porchet, Marc Bloch, Wojciech Gostomczyk) za obleśną, nieświeżą i przede wszystkim nieśmieszną satyrę, jaka nie przystoi Mistrzom Światowego Kina.    
* „Pan Samochodzik i templariusze” (reż. Antoni Nykowski, prod. Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik, Paweł Heba) za zepsucie filmowego samograja i zamienienie kultowych przygód Pana Samochodzika w imitujący przygody Bonda koszmarek może i na czterech kółkach, ale ewidentnie bez piątej klepki.    
* „Pokusa” (reż. Maria Sadowska, prod. Daniel Markowicz) za sztampowy sen o Warszawie i kolejną w polskim kinie, zupełnie niepotrzebną, fatalnie zrealizowaną i zagraną opowieść o słabości Polek do włoskich ogierów.    
* „Poskromienie złośnicy 2 czyli wiele hałasu o nic” (reż. Filip Zylber, prod. Piotr Zygo, Jacek Stalewski) za odwagę i umiejętności pozwalające nakręcić jeszcze gorszy film niż część pierwsza i ponowne zasłanianie się Szekspirem.    
* „Radiostory” (reż. Maciej Hydr, prod. Sea Film. Niestety nie podano personalnie nikogo) za nieudolną próbę wywołania nostalgii za latami 90. która budzi jedynie pamięć o fatalnych próbach realizacji kina gatunkowego w czasach transformacji.    
* „Ślub doskonały” (reż. Nick Moran, prod. Wojciech Pałys) za idealne wręcz spartolenie idei farsy i namówienie zacnego aktorskiego grona do ekranowej kompromitacji.

  
NAJGORSZA REŻYSERIA    
* Daniel Markowicz – „Operacja Soulcather”    
* Antoni Nykowski – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Mariusz Pujszo – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego”    
* Maria Sadowska – „Pokusa”    
* Michał Węgrzyn – „Blef doskonały” za doskonały regres twórczy i totalną nieznajomość podstawowych reguł rzemiosła [LAUREAT]

NAJGORSZY SCENARIUSZ    
* Dawid Kowalewicz – „Operacja Soulcatcher”    
* Michał Maruda, Łukasz Światowiec – „Cały ten seks”    
* Mariusz Pujszo – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego” za cudownie bezczelną i kolejny raz nieudaną próbę sprzedania tego samego pomysłu fabularnego [LAUREAT]
* Bartosz Sztybor – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Michał Węgrzyn – „Blef doskonały”

NAJGORSZA ROLA MĘSKA    
* Mateusz Janicki – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Maciej Musiał – „Dzisiaj śpisz ze mną”    
* Mariusz Pujszo – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego”    
* Mikołaj Roznerski – „Blef doskonały” za doskonałą antykreację [LAUREAT]
* Rafał Zawierucha – „Opiekun”

NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA    
* Aleksandra Adamska za „Ślub doskonały” za doskonałe niezrozumienie gatunku [LAUREAT]   
* Karolina Chapko za „Blef doskonały”    
* Helena Englert za „Pokusa”    
* Magdalena Lamparska za „Poskromienie złośnicy 2 czyli wiele hałasu o nic”    
* Katarzyna Sawczuk za „Heaven in Hell”

NAJGORSZY DUET    
* Roma Gąsiorowska & Maciej Musiał – „Dzisiaj śpisz ze mną”    
* Grzegorz Halama & Mariusz Pujszo – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego”    
* Mateusz Janicki & samochód – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Magdalena Lamparska & Mikołaj Roznerski – „Poskromienie złośnicy 2 czyli wiele hałasu o nic” za fascynujący brak chemii [LAUREAT]    
* Dawid Ogrodnik & alkohol – „Jedna dusza”

WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU    
* Magdalena Boczarska – „Heaven in Hell”    
* Sandra Drzymalska – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Piotr Głowacki – „Radiostory”    
* Dawid Ogrodnik – „Jedna dusza”    
* Adam Woronowicz – „Ślub doskonały” za wielki talent komediowy, który powinien służyć lepszej sprawie [LAUREAT]

NAJGORSZY SEQUEL, PREQUEL LUB REMAKE    
* „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego” (reż. Mariusz Pujszo, prod. Mariusz Pujszo, Consuela Pujszo)    
* „Pan Samochodzik i templariusze” (reż. Antoni Nykowski, prod. Maciej Sojka, Jerzy Dzięgielewski, Roman Szczepanik, Paweł Heba) za rozbudzenie wielkich nadziei, a potem zostawienie nas z nimi jak Himilsbacha z angielskim [LAUREAT]    
* „Porady na zdrady 2” (reż. Sara Bustamante-Drozdek, prod. Kazimierz Rozwałka)    
* „Poskromienie złośnicy 2 czyli wiele hałasu o nic” (reż. Filip Zylber, prod. Piotr Zygo, Jacek Stalewski)    
* „Różyczka 2” (reż. Jan Kidawa-Błoński, prod. Mariusz Łukomski)

KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY    
* „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego” (reż. Mariusz Pujszo, prod. Mariusz Pujszo, Consuela Pujszo) za mylenie dobrego humoru z dobrym samopoczuciem twórców [LAUREAT]
* „Blef doskonały” (reż. Michał Węgrzyn, prod. Michał Nowak, Barbara Nowak, Michał Węgrzyn)    
* „The Palace” (reż Roman Polański, prod. Luca Barbareschi, Jean-Lois Porchet, Marc Bloch, Wojciech Gostomczyk)    
* „Pokolenie Ikea” (reż. Dawid Gral, prod. Monika Raj)    
* „Ślub doskonały” (reż. Nick Moran, prod. Wojciech Pałys)

NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA    
* Mariusz Pujszo couchuje filmowców – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego”    
* Maciej Musiał tańczący z żelazkiem – „Dzisiaj śpisz ze mną”    
* Finałowe ujęcie – „The Palace”    
* Nowoczesne rozmowy harcerskie – „Pan Samochodzik i templariusze” za przekonanie, że rozumie się dzisiejszą młodzież [LAUREAT] 
* Pojedynek między Adamem Woronowiczem i Piotrem Głowackim – „Ślub doskonały”

EFEKT SPECJALNEJ TROSKI    
* Randomowe gubienie ostrości kamery – „Arcydzieło czyli dekalog producenta filmowego”    
* Finałowy wybuch – „Operacja Soulchatcher” za rzadką umiejętność nakręcenia finału jeszcze gorszego od przerażająco złego filmu [LAUREAT]  
* Samochodzik – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Walka z powietrzem w latarni – „Pan Samochodzik i templariusze”    
* Magdalena Boczarska grająca sama ze sobą jako matka i córka – „Różyczka 2”

NAJGORSZY PLAKAT    
* „Opiekun” (prod. Andrzej Sobczyk, Przemysław Wręźlewicz, Halina Marchut, Tomasz Balon-Mroczka, dystr. Rafael Film) za udany mariaż polskiej szkoły złego plakatu filmowego z klimatem kiczowatych świętych obrazków [LAUREAT] 
* „Radiostory” (prod. Sea Film, dystr. Mayfly)    
* „Ślicznotka. Początek” (prod. Krzysztof Bałtyk, dystr. Mówi Serwis)    
* „Teściowie 2” (prod. Michał Kwieciński, dystr. Next Film)    
* „Życie w błocie się złoci” (prod. Katarzyna Kujawińska, dystr. Galapagos Films)

NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU    
* „Demeter: Przebudzenie zła” - oryg. „The Last Voyage of Demeter” (dystr. Monolith Films)    
* „Forgotten Love” – org „Znachor” (dyst. Netflix)    
* „Niebezpieczny kochanek” - oryg. „Cat Person” (dystr. Kino Świat)    
* „Podrabiani zakochani” – oryg. „Robots” (dystr. Best Film) za rym umyślnym efektem [LAUREAT]    
* „Między nami żywiołami” – oryg. „Elemental” (dystr. Disney)

- Chcieliśmy przy tym zauważyć, że polskie kino nieudane poradziło sobie w tym roku mimo braku jego wieloletniego lidera Patryka Vegi (tęsknimy). Jego nieobecność wykorzystał Mariusz Pujszo, który swym ósmym i dziewiątym Wężem w karierze zbliży się do wyniku Vegi (10 Węży), ale jeszcze się z nim nie zrównał. Co prawda Mariusz Pujszo jako jedyny otrzymał (i co ważniejsze – odebrał) Węża za całokształt twórczości i to już w 2013 r., ale jak widać, do tworzenia filmów podchodzi z pasją godną podziwu – mówią organizatorzy wydarzenia.

Dołącz do dyskusji: Węże 2024 rozdane. Najgorszy film roku wybrany

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A.
Doskonałe.
4 0
odpowiedź
User
A.
Doskonałe.
2 0
odpowiedź
User
To co będzie w następnym roku?
Pewnie Powołany 2, czyli nieudana próba przeniesienia moralizatorskich historii z katolickim przesłaniem na wielki ekran?
0 2
odpowiedź