SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Totalizator Sportowy reklamuje się w TV Republika: "Emisje reklam nie mają związku z jednostkowymi wypowiedziami na antenie"

Wśród firm, których reklamy wciąż można oglądać na antenie Telewizji Republika są m.in. Totalizator Sportowy czy Alior Bank. Wczoraj można było też zobaczyć sporą liczbę spotów firmy farmaceutycznej Aflofarm. - Emisje reklam nie mają związku z jednostkowymi wypowiedziami osób na antenie - twierdzi Totalizator. 

Od kilku dni przybywa firm, które wycofują swoje reklamy z Telewizji Republika. Jest to spowodowane krytykowanymi szeroko wypowiedziami na jej antenie takich osób, jak Jan Pietrzak (mówił o barakach dla imigrantów) czy Marka Króla (mówił o chipowaniu i tatuowaniu imigrantów).

Dotychczas decyzje o wycofaniu reklam podjęło kilkanaście firm, wśród których są m.in. IKEA, mBank, Grupa Żywiec, Provident, Tarczyński, Kaufland, Wedel, Carrefour, Otodom, USP Zdrowie, Żabka Polska, 

Wśród reklamodawców, których spoty nadal możemy oglądać są z kolei w głównej mierze spółki z udziałem Skarbu Państwa, np. Orlen, Alior Bank czy Totalizator Sportowy (reklama Lotto). 

Zapytaliśmy te firmy, czy śladem innych reklamodawców wycofają swoje kampanie z TV Republika - głównie z obawy przed oskarżeniami o “sponsorowanie szerzonej na jej antenie mowy nienawiści”, czy nie przeszkadzają im treści prezentowane na antenie tego kanału, jak np. wspomniane słowa Jana Pietrzaka czy Marka Króla. 

Totalizator: kampanie realizujemy w wielu mediach

Biuro prasowe Totalizatora Sportowego w odpowiedzi na nasze pytania przekazało, że szerokozasięgowe kampanie reklamowe Totalizatora Sportowego realizowane są w wielu mediach w Polsce. - Emisje te nie mają związku z jednostkowymi wypowiedziami osób zapraszanych na antenę poza blokiem reklamowym - podkreślono. 

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarliśmy wynika, że Totalizator na reklamy w telewizji wydał w ub.r. ok. 20,5 mln zł. Na reklamy w TVP1 i TVP2 spółka wydała 6,66 mln zł, w Polsacie - 1,49 mln zł, w TVP Info - 149,9 tys. zł, w TVP3 - 55,9 tys. zł. 
Totalizator reklamował się w też kanałach tematycznych TVP, na co przeznaczył 4,31 mln zł. Skorzystał też z emisji reklam w pakiecie TVN Mix, jednak były to tylko kanały obsługiwane przez TVN Media - firma nie wydała nawet złotówki na którąkolwiek ze stacji należących do Grupy TVN. 

Najwięcej spółka wydała na reklamę w stacjach z pakietu Polsat Mix - było to blisko 8 mln zł. Na reklamę w Telewizji Republika Totalizator w ub.r. przeznaczył 63,8 tys. zł.

 

Lidl: jesteśmy neutralni światopoglądowo

Sieć sklepów Lidl Polska, która była firmą najaktywniejszą reklamowo w TV Republice w grudniu ub.r. zapytaliśmy z kolei, czy będzie kontynuować swoje kampanie w tej stacji czy też wycofa zaplanowane w tym kanale reklamy. 

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska nie odpowiedziała nam wprost. Podkreśliła, że Lidl jako firma społecznie odpowiedzialna, swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania.



- Jesteśmy firmą neutralną światopoglądowo - chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jesteśmy obecni w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Sprzeciwiamy się wszelkim formom nienawiści, dyskryminacji bądź wykluczenia. Wierzymy, że w przyszłości wspomniana stacja telewizyjna w swoich programach również kierować się będzie podobnymi wartościami - powiedziała serwisowi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz.

We wtorek wieczorem, tuż przed godz. 19, chwilę przed emisją głównego wydania serwisu informacyjnego “Dzisiaj” w TV Republika wyemitowano łącznie 8 spotów. Były to reklamy “DoRzeczy+”, portalu tysol.pl oraz 6 farmaceutyków z portfolio pabianickiej spółki Aflofarm Farmacja Polska: Desnoranu, szamponu DX2, preparatu Hydroptima Senior D3, Kserosteminu, Luminastilu i Maxilutenu D3. 
 

Dołącz do dyskusji: Totalizator Sportowy reklamuje się w TV Republika: "Emisje reklam nie mają związku z jednostkowymi wypowiedziami na antenie"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fff
Proponuję sprawdzić kto reklamije się w Gazecie Wyborczej po aferze z kąckim.
odpowiedź
User
danglan
Ooo , a w gazetce wybiórczej afera bym powiedział mocniejsza a tu cisza ,kobiety czy was nie obraża działanie firm które reklamują się w GW? W Republice gość zaznaczył że to okrutny żart dla podkreślenia, że Niemcy teraz budują dla uchodźców baraki i że takie baraki już kiedyś budowali... a cała lewoskrętna strona piszczy... lewica to upośledzenie umysłowe iniiedy mowią ,żeby czegoś nie oglądać to znaczy ,że trzeba...
odpowiedź
User
Waga1958
Władze Augsburga w Bawarii podjęły decyzję o umieszczeniu uchodźców w jednym z budynków, który dawniej był częścią obozu koncentracyjnego Dachau. Jak się okazuje Augsburg to nie jedyne miasto w Niemczech, w którym podjęto tego typu kroki. W Schwerte, na zachodzie Niemiec, uchodźcy zostaną umieszczeni w budynku, który znajduje się na terenie byłego obozu koncentracyjnego Buchenwald. …czyli jak zwykle nadal obowiązuje zasada podwójnych standartów…
odpowiedź