SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, GroupM przed Publicis Media wśród koncernów (TOP20 wg RECMA)

Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i MediaCom (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Value Media, Wavemaker, Havas Media i Zenith otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest GropuM przed Publicis Media.

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.

Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2020” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 21 pkt) i  MediaCom (20 pkt).

Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Value Media (GroupOne), Wavemaker (GroupM), Havas Media i Zenith (Publicis Media).

Notę „bardzo dobrą” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „dobrą” - Mindshare (GroupM), Spark Foundry (Publicis Media), Carat (Dentsu Aegis Network Polska), Initiative (IPG Mediabrands), UM (IPG), Vizeum (DAN) i Arena Media (Havas Media Group).

Jako „przeciętne” sklasyfikowano ztery domy mediowe: , Media Data Mind, Media Direction OMD i PHD Media Direction.
W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (DAN).

W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów (10) zebrały Havas Media i Value Media (włączając Mediaplus). Po 9 punktów przydzielono agencjom Starcom i Zenith. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajął MediaCom z liczbą 7 pkt.

GroupM na czele grup mediowych

W rankingu grup mediowych prym wiedzie GroupM (MediaCom, Mindshare, Wavemaker) z liczbą 47 pkt.
Druga Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) ma 46 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa Havas Media Group (Havas Media i Arena Media) zdobyła 21 pkt.

- Jesteśmy bardzo dumni z tak wysokiej pozycji, zajmujemy 1. miejsce w kategorii Vitality, gdzie ocenianych jest aż 10 kryteriów (w lutowym nie był uwzględniony jedynie udział rynkowy). Ten wskaźnik Vitality najlepiej obrazuje  dynamizm i rozwój na przestrzeni ostatnich lat każdej z agencji, udział w przetargach i sukcesy w zdobywaniu nowych klientów – partnerów biznesowych, wyróżnienia i nagrody w konkursach oraz stabilność zespołu oraz kadry zarządzającej, która wyznacza kierunki. W lutowym raporcie Havas Media znalazł  się na 1 miejscu, a jako Havas Media Group znaleźliśmy się wśród trzech graczy z największym wzrostem, blisko profilu dominant - komentuje Renata Wasiak-Sosnowska, COO Havas Media Group.

Dołącz do dyskusji: Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, GroupM przed Publicis Media wśród koncernów (TOP20 wg RECMA)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nico
jak to się ma do nominacji w AdMan/Woman roku ?
szczególnie braku kogoś z Mediacom - miejsce 2
i obecności na liście: Mindshare - miejsce 8
i zwłaszcza Carat/DentsuX - nominacja - miejsce 10 Carat (a DentsuX położone przez stratę Polfarmy)

jakie kryteria nominacji ? ktoś coś wie ?

0 0
odpowiedź