SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotlight Agency wyszła ze spółki z Ekipą

Zajmująca się influence marketingiem Spotlight Agency odsprzedała Ekipie Holding 25 proc. udziałów spółki Essa CO, które przejęła zaledwie trzy miesiące temu.

Ekipa Holding w komunikacie giełdowym podała, że za 25 proc. udziałów Essa CO zapłaciła 175 tys. zł. W efekcie zwiększyła swój udział w kapitale tej spółki z 44,3 do 69,3 proc.

To odwrócenie transakcji przeprowadzonej w pierwszej połowie sierpnia.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Spółka Essa CO, działająca od maja br., ma Essa ma wprowadzać na rynek marki i produkty w różnych kategoriach FMCG z podmiotami branży influencerskiej, także spoza grupy kapitałowej Ekipa Holding. Mniejszościowym udziałowcem firmy został Dariusz Drewnicki - w przeszłości m.in. group vice president i chief commercial officer w Grupie Neuca (w latach 2015-2019), dyrektor marketingu w AmReście (w latach 2010-2014) oraz pełniący funkcje dyrektorskie w Coca-Cola, PZ Cussons, Procter&Gamble i Marsie.

W drugim kwartale br. Ekipa Holding zwiększyła przychody o 25 proc. do 13,86 mln zł, a przy minimalnym spadku kosztów operacyjnych jej rentowność netto poszła w górę ze 181,7 tys. zł straty do 2,28 mln zł zysku. Był to jej trzeci z rzędu zyskowny kwartał.

Spotlight Agency odcięła się od Team X

W ostatnich tygodniach Spotlight Agency odniosła się do zarzutów wobec byłego youtubera Stuarta K.-B., znanego też jako Stuu, dotyczące jego relacji o podtekście seksualnym z dziewczynami w wieku poniżej 14 lat. Stuu był współzałożycielem Spotlight Agency (jej udziały sprzedał na początku br.) oraz wraz z grupą innych influencerów uczestniczyła w pierwszej edycji organizowanego przez nią show internetowego Team X.

Agencja postanowiła całkowicie usunąć z przestrzeni publicznej markę Team X (m.in. materiały z jej kanału youtube’owego) i swoje powiązania ze Stuu. Uzasadniła, że robi to, „mając świadomość czasu wymaganego do wyjaśnienia wszystkich opisanych wydarzeń, ale też mając na względzie konieczność zapewnienia przejrzystości naszych działań”.

W 2021 roku Spotlight Agency zanotowała 11,4 mln zł wpływów i 136,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej przy 3,7 mln zł przychodów zarobiła na czysto 54,6 tys. zł. W internetowym KRS nie ma jeszcze raportu finansowego agencji za ub.r.

Dołącz do dyskusji: Spotlight Agency wyszła ze spółki z Ekipą

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RR
Prosze przestać tu pisać o patusach, to jest portal o mediach!!!!
0 0
odpowiedź
User
pato
Nie reklamujcie pato agencji
0 0
odpowiedź
User
H
Uciekaja przed pedo**** afera. Tylko rebranding ich uratuje bo ta skaza na wizerunku jest nie do naprawienia
0 0
odpowiedź