SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spór Schulz Brand Friendly i GPD Agency o podobieństwo reklam Lubelli i Madej Wróbel (wideo)

Grupa Maspex Wadowice rozpoczęła nową kampanię makaronów Lubella pod hasłem „1000 pomysłów. Jedna Lubella”. Agencja Schulz Brand Friendly twierdzi, że twórcy tych reklam inspirowali się realizowaną kilka miesięcy temu przez nią kampanią dla firmy Madej Wróbel. - Porównywanie tych dwóch kampanii, tak w kwestii realizacji, jak i na poziomie idei, jest nadużyciem - odpowiada GPD Agency.

Rozpoczęta właśnie kampania Lubelli powstała w oparciu o nowy kierunek komunikacji marki, który zakłada promowanie brandu poprzez pokazywanie niestandardowych, a zarazem bardzo prostych przepisów na dania makaronowe. Ma to być najdłuższa w historii marki kampania, w ramach której zostanie zaprezentowanych, przez dziesięć miesięcy, dziesięć różnych spotów z dziesięcioma przepisami.

Działania reklamowe prowadzone są pod hasłem „1000 pomysłów, jedna Lubella”, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mindshare.

Gdy odpowiadająca za tę kampanię GPD Agency opublikowała reklamę Lubelli na swoim profilu na Facebooku, agencja Schulz Brand Friendly zaraz umieściła tam swój komentarz: „Cieszymy się, że możemy inspirować nie tylko naszych Klientów, ale również Kolegów i Koleżanki z branży! Widzimy, że "1000 improwizacji z kiełbasy", które stworzyliśmy dla marki Madej Wróbel znalazły godnych naśladowców! Pozdrawiamy :) #1000inspiracjiSchulza”.

Kampanię „1000 improwizacji z kiełbasy” agencja Schulz realizowała dla firmy Madej Wróbel jesienią ub.r. Akcja prowadzona była w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku i Instagramie.  W reklamach prezentowano dania z kiełbasy i sposoby ich przygotowania.

Przedstawiciele agencji Schulz nie chcą komentować szerzej zaistniałej sytuacji, ograniczając się jedynie do komentarza zamieszczonego na Facebooku.

Początkowo komentarz agencji Schulz na Faceobooku pozostawał bez żadnej odpowiedzi. Po kilku godzinach GPD Agency odpowiedziało tak: „Forma kulinarnego tutorialu nie jest niczym nowym w świecie reklamy. Często spotykana na YouTube, rzadka w ATL-owych spotach - i tutaj Lubella jest pionierem. „Pomysły, przepisy, sposoby na…” to dość powszechne określenia w komunikowaniu inspiracji w świecie food. Naszą platformą jest „1000 pomysłów, jedna Lubella” - pomysł oparty na opozycji, i to właśnie słowo „jedna” odróżnia komunikację Lubelli od tysiąca innych kampanii z 1000 w nazwie. Z kolei technika poklatkowa znana jest od 1900 roku, od kiedy Léon Gaumont otrzymał na nią patent :) Dodajmy jeszcze, że jakość realizacji kampanii telewizyjnej Lubelli i estetyczne jej niuanse nie są czymś, co można porównywać do serii filmów o improwizacji marki Wróbel na portalu YouTube!”.

W podobnym tonie wypowiedziała się dla portalu Wirtualnemedia.pl Magda Liwacz, business unit director z GPD Agency. Podkreśliła, że GPD Agency jest autorem platformy kreatywnej „1000 pomysłów, jedna Lubella” - opartej na opozycji - i to właśnie słowo „jedna” odróżnia komunikację Lubelli od tysiąca innych kampanii z 1000 w nazwie. Natomiast forma kulinarnego poradnika nie jest niczym nowym w świecie reklamy.

- Tym, co tak naprawdę może wyróżnić markę spośród konkurencji są jakże istotne niuanse egzekucyjne. Lubella ma przemiłą bohaterkę, a narrację prowadzi sympatyczny głos. Smaczków i lekkości spotowi z nowej kampanii makaronów Lubelli dodają kreatywne graficzne animacje. Dania przedstawiane w filmach wyglądają profesjonalnie i apetycznie. To elementy, których z trudem szukać w realizacjach dla marki Madej Wróbel. Dlatego porównywanie tych dwóch kampanii, tak w kwestii realizacji, jak i na poziomie idei, jest dla nas nadużyciem - przekazała nam Magda Liwacz.

Dołącz do dyskusji: Spór Schulz Brand Friendly i GPD Agency o podobieństwo reklam Lubelli i Madej Wróbel (wideo)

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
smakosz
Podobieństwo? Przecież GPD deklaruje, że zrealizował 10 spotów a spotów Madej Wróbel jest aż 24 ( tylu dołączyłem się na ich kanale YT).
odpowiedź
User
Bodek
Ludzie, przeciez to tylko makaron...
odpowiedź
User
marketer
żenująca kradzież
odpowiedź