SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info

W lipcu najczęściej cytowanym medium w Polsce była "Rzeczpospolita", na której informacje powoływano się 3184 razy - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. W tym rankingu Wirtualnemedia.pl odnotowały wzrost o dwie pozycje, wyprzedzając TVP Info i portal Pudelek.pl. 

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

"Rzeczpospolita" otwiera lipcowy ranking Instytutu Monitorowana mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Najwyższy wzrost liczby powołań dziennik odnotował w drugiej połowie lipca między innymi w związku z sondażem IBRIS dla Rzeczpospolitej na temat obecnego poparcia wyborczego.

Druga jest Wirtualna Polska wzmiankowana ponad 3 tys. razy. Portal zaliczył skok cytowań po artykule Szymona Jadczaka który ujawnił, że razem z kadrą polskich piłkarzy podróżował także Mirosław Stasiak, biznesmen, były działacz PZPN, skazany za korupcję oraz próby ustawiania meczowych wyników. Podium z awansem o dwa miejsca zamyka "Gazeta Wyborcza", na którą dziennikarze innych mediów powoływali się 2,9 tys. razy.

W rankingu awans o dwie pozycje zaliczają Wirtualnemedia.pl, z liczbą 817 wzmianek.

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym serwisem internetowym

Podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych obok lidera, Wirtualnej Polski, tworzą Onet (2109 cytatów) oraz Interia (1865 cytatów). Czwarte są Wirtualnemedia.pl , cytowane w lipcu 817 wzmianek.

"Rzeczpospolita" i "GW" najbardziej opiniotwórcze w druku

"Rzeczpospolita" jest liderem rankingu IMM w lipcu w kategorii prasa, wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" (2899 cytowań) i "Fakt" (2775 cytowań).

 

W kategorii tygodników i dwutygodników liderem jest "Wprost", które wyprzedza "Vivę" i "Do Rzeczy". Natomiast liderem segmentu miesięczników zostaje "Forbes".

TVN24 liderem w telewizji, RMF FM w radiu

W lipcu najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową w Polsce pozostaje radio RMF FM. Pozostałe media powoływały się na publikowane treści stacji ponad 1,7 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia Zet, które dziennikarze innych tytułów w kraju cytowali blisko 1,5 tys. razy Natomiast podium z awansem o jedno oczko zamyka Polskie Radio 24 (461 wzmianek).

TVN24 z wynikiem ponad 1,5 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu z awansem o dwie pozycje znalazł się TVN, do którego informacji pozostałe redakcje odwoływały się ponad 1,3 tys. razy.  

Podium, tak jak w czerwcu, zamyka Polsat News (1,1 tys.).

"Gazeta Krakowska" znów liderem mediów regionalnych

Na pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych powraca "Gazeta Krakowska", cytowana w lipcu 124 razy. Kolejne miejsce zajmuje "Tygodnik Podhalański", cytowany 97 razy. Ostatnie miejsce na podium zdobywa Radio Wrocław, cytowane przez inne tytuły w kraju 92 razy.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczno-biznesowe

Na pierwszym miejscu w zestawieniu portali biznesowych utrzymuje się Money przed Business Insiderem i Bankierem.

W prasie ekonomiczno-biznesowej lipcowym liderem cytowań była"Rzeczpospolita", która wyprzedza "Dziennik Gazetę Prawną" oraz "Puls Biznesu".

Medonet liderem mediów o zdrowiu

Liderem cytowań wśród mediów o tematyce zdrowotnej dalej jest Medonet, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 108 razy. Miejsce drugie należy do Rynku Zdrowia (102 cytowania), a podium zamyka Poradnikzdrowie.pl (49).

Ringier Axel Springer ponownie liderem zestawienia wydawnictw

Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce 6,8 tys. razy.

Na drugim miejscu jest Agora z łącznym wynikiem blisko 5,4 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM.

Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Wirtualna Polska Media (Wirtualna Polska, WP Sportowe Fakty, Money, Pudelek, o2, Dobreprogramy, AbcZdrowie, Autokult), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się prawie 4,5 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Analizę częstotliwości 41 036 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 lipca 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów. Wirtualnemedia.pl przed TVP Info

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
X
Soros najbardziej opiniotwórczy? Nie sądzę.
odpowiedź
User
a nie podpisze się, a co
Wirtualne tak wysoko? No, nie możliwe patrząc jakie nazwy tematów tworzy niejaki ag.
odpowiedź
User
ipo
ta gazeta wciaż isnieje? człowiek niemal zapomnial, ze to jeszcze jest. trudno uwierzyc w ten ranking
odpowiedź