0,38 proc. udziału TV Trwam w 2019 roku. „Problemem jest konkurencja w postaci TVP” (top 150 stacji)

W ub.r. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Na 41. miejscu uplasowała się nadająca naziemnie Telewizja Trwam - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2018 roku zmniejszył się o 3,74 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Podium uzupełnia TVN (8,45 proc. udziału; w dół o 9,86 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,34 proc. udziału; + 2,12 proc.).

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście o 7,98 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,41 proc. (spadek o 0,07 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (w dół o 7,58 proc. do 1,28 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 28,82 proc. do 1,25 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 4,60 proc. do 0,93 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 2,77 proc. do 0,67 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 10,39 proc. do 0,58 proc.).

0,38 proc. udziału TV Trwam w 2019 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w zestawieniu wszystkich stacji mających minimum 0,01 proc. udziału podała również całoroczne wyniki Telewizji Trwam (stacja ta jest mierzona przez NAM, ale jej wyniki praktycznie nie są udostępniane - wyjątkiem są tutaj coroczne sprawozdania KRRiT). Regulator uzasadnia, że opublikował te dane „ze względu na liczne prośby nadawców o udostępnienie informacji dotyczących wyników oglądalności poszczególnych programów za rok 2019 (tzw. średniorocznych udziałów w widowni), które są niezbędne do określenia, jakie programy mogą - zgodnie z obowiązującymi przepisami - skorzystać z obniżonych progów udziałów udogodnień dla osób niepełnosprawnych w 2020 r.”.

Z opublikowanych danych wynika, że Telewizja Trwam w całym 2019 roku zanotowała 0,38 proc. udziału, co wobec 0,36 proc. w 2018 roku oznacza wzrost o 5,5 proc. Natomiast w 2017 roku stacja miała 0,52 proc. udziału, a w 2016 roku było to 0,73 proc.

- Wzrost jest raczej symboliczny, zwłaszcza w porównaniu do spadku w stosunku do poprzednich lat więc trudno określić te wyniki mianem dobrych. Problemem TV Trwam jest moim zdaniem konkurencja w postaci Telewizji Publicznej która ma nieporównywalnie większy potencjał a w ostatnich latach koncentruje się na podobnym widzu. Zwłaszcza TVP1 czy TVP Info - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director MullenLowe MediaHub. - Szansy na delikatną poprawę wyników szukałbym w zapowiadanych na połowę roku zmianach w panelu telemetrycznym, który powinien wpłynąć korzystnie na wyniki większości małych stacji, w tym również TV Trwam - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/liczba-programow-z-widownia-ponad-5-mln-widzow-2019-rok-analiza,7170770920532097a ##

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,06 proc., po spadku o 9,22 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w ub.r. zmniejszył się o 3,35 proc. do 11,02 proc. Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,30 proc. do 7,16 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,23 proc. do 6,27 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 6,11 proc. do 2,45 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (- 0,63 proc. do 1,57 proc.), dziecięcych - TVP ABC (- 8,90 proc. do 1,36 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 18,63 proc. do 1,09 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 5,79 proc. do 1,01 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (- 10,30 proc. do 0,97 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 7,55 proc. do 0,88 proc.).

grafika

W grudniu 2019 roku liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych w obu grupach wiekowych również była stacja TVN24. W 4-12 jej udział zwiększył się o 6,39 proc. do 4,27 proc., a w 4+ - o 7,80 proc. do 2,14 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7