Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM

W okresie od sierpnia do października br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a Radio Maryja odnotowało najgorszy wynik w historii nadawania - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,8 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,9 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2018 wzrósł o 0,1 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-ma-przejac-eurozet-najwczesniej-za-pol-roku,7170812051482753a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,2 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,7 proc. - jednym z najniższych przynajmniej od początku lat 2000. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-wyniki-sluchalnosci-iii-kwartal-2019-rmf-fm-jedynka-trojka-rekordowy-spadek,7170828344699009a ##

Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., osiągnęło Radio Plus, którego wynik zwiększył się do 2,5 proc.

Znaczące spadki odnotowały: Audytorium 17 (o 0,7 pkt. proc. do 4,5 proc. udziału) i VOX FM (również o 0,7 pkt. proc. do 3,4 proc.). Z kolei o 0,4 pkt. proc. do 1,1 proc. spadł udział Radia Maryja, które zanotowało najniższą słuchalność w historii nadawania.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?