SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Anna Dzierzędzka z PepsiCo prezeską Polskiej Organizacji Reklamodawców, Elżbieta Gorajewska - dyrektorką zarządzającą

Polska Organizacja Reklamodawców powołała Annę Dzierzędzką z PepsiCo na prezeskę, a Elżbietę Gorajewską - na dyrektorkę zarządzającą. Na czele rady nadzorczej stanęła z kolei Małgorzata Lubelska z Kompanii Piwowarskiej. 

Od lewej: E. Gorajewska, A.Dzierzędzka, M. LubelskaOd lewej: E. Gorajewska, A.Dzierzędzka, M. Lubelska

Podczas poniedziałkowego zgromadzenia założycielskiego Polskiej Organizacji Reklamodawców (utworzonej jako związek pracodawców i będącą odpowiedzią na potrzeby marketerów) wyłoniono jej władze i przyjęto kluczowe 

Do rady nadzorczej POR wybrani zostali Małgorzata Lubelska (przewodnicząca Rady, Kompania Piwowarska), Marta Życińska (wiceprzewodnicząca, Mastercard), Donata Wolińska (LOreal), Magda Kosińska (Versuni) oraz Piotr Bobrycki (Dr Oetker). 

Prezeską  Polskiej Organizacji Reklamodawców została Anna Dzięrzedzka (PepsiCo). Do zarządu wybrani zostali również Aleksandra Gawlas (Henkel), Barbara Pijanowska (Credit Agricole), Katarzyna Skrzeczyńska (H&M) oraz Dariusz Maciołek (BNP Paribas). 

W trakcie spotkania wybrana została również dyrektor zarządzająca POR, którym została Elżbieta Gorajewska, związana z branżą badawczą od 35 lat, z czego 25 przepracowała jako dyrektor zarządzająca odpowiednio AGB i Nielsen Audience Measurement.

POR głosem branży reklamowej

Wspólnym celem władz POR będzie m.in. zwiększenie efektywności komunikacji marketingowej oraz wzmocnienie głosu branży w istotnych kwestiach legislacyjnych. Polska Organizacja Reklamodawców powstała z inicjatywy marketerów działających na rodzimym rynku. Stanowi odpowiedź na bieżące potrzeby branży, w tym brak jednorodnej organizacji reprezentującej ich interesy w Polsce. 

W skład komitetu założycielskiego weszli przedstawiciele takich marek jak: PepsiCo, Henkel, Autopay, BNP Paribas, Credit Agricole, Dr. Oetker, E. Wedel, FritoLay, Haleon, H&M, L’Oreal, Mondelez, T-Mobile, Nestle oraz Visa. W ramach POR będą oni rozwijać i propagować dobre praktyki marketingowe, a także określać kierunek zmian dla całego sektora w kolejnych latach.  

– Otwarta formuła naszej organizacji ma na celu wypracowanie szerokiego sojuszu reklamodawców,  a także wzmocnienie ich głosu w dyskusji na temat istotnych spraw legislacyjnych, regulujących funkcjonowanie całej branży marketingowej. To ważny moment dla polskich marketerów, ponieważ dotychczas na rodzimym rynku nie mieliśmy tak szerokiej oraz sformalizowanej reprezentacji. Chcemy również integrować nasze środowisko,  dlatego jesteśmy otwarci na nowych członków i zapraszamy do POR. – mówi Anna Dzięrzedzka, prezeska Polskiej Organizacji Reklamodawców i dodaje, że za granicą miks organizacji branżowych, reprezentujących media, agencje, a także marketerów, jest znacznie bogatszy. – Wypełniając tę lukę na rodzimym rynku, będziemy nie tylko dzielić się wspólnymi doświadczeniami, ale i podejmować proaktywne działania wspierające rozwój etycznego, a przy tym odpowiedzialnego marketingu – podkreśla.  

W tym celu POR będzie przewodzić kluczowym inicjatywom branżowym, dążąc do integracji całego środowiska. Jej członkowie skoncentrują się przy tym na współdziałaniu, pomiarach efektywności oraz na wypracowywaniu transparentnych relacji z mediami, agencjami, a także innymi graczami na rynku komunikacji marketingowej. 

– Do skutecznego i sprawnego realizowania naszych założeń niezbędna będzie też współpraca z istniejącymi już organizacjami branżowymi w Polsce i na świecie. W tym zakresie jednym z pierwszych priorytetów POR jest dołączenie do struktur World Federation of Advertisers i aktywny udział w dyskusji również na poziomie międzynarodowym – zauważa Anna Dzięrzedzka. 

Czym jest POR?

Polska Organizacja Reklamodawców (POR) powstała jako związek pracodawców i zrzesza marki prowadzące działalność na polskim rynku, reprezentuje właścicieli największych brandów oraz dba o rozwój branży w celu podniesienia efektywności działań reklamowych. 

POR powstał z inicjatywy komitetu założycielskiego utworzonego przez marketerów, reprezentujących takie marki jak Pepsico, Henkel, Autopay, BNP Paribas, Credit Agricole, Dr. Oetker, E. Wedel, FritoLay, Haleon, H&M, L’Oreal, Mondelez, T-Mobile, Nestle i Visa.  

Łączny budżet reklamy, za który odpowiadają członkowie założyciele tylko w 2022 roku, wyniósł ponad miliard złotych.  Działania POR opierają się o współpracę z istniejącymi organizacjami branżowymi w Polsce i na świecie. Jednym z priorytetów na starcie działalności stowarzyszenia jest dołączenie do międzynarodowych struktur WFA – World Federation of Advertisers, największej globalnej sieci integrującej reklamodawców.  
 

Dołącz do dyskusji: Anna Dzierzędzka z PepsiCo prezeską Polskiej Organizacji Reklamodawców, Elżbieta Gorajewska - dyrektorką zarządzającą

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
good
Super! Nikogo z polskich firm!
odpowiedź
User
Kompetencje
Na szczęście na zdjęciu nie ma samych facetów
odpowiedź
User
g7
Zjazd Zagranicznych Marketerek w Polsce
odpowiedź