SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na realizację projektu Outriders zebrano ponad 82 tys. zł

Organizatorzy projektu dziennikarskiego startupu Outriders zebrali na jego realizację ponad 82 tys. złotych. Cel zbiórki w serwisie Wspieram.to osiągnięto przed planowanym zakończeniem.

Outriders/ YouTube.comOutriders/ YouTube.com

Outriders to niezależna inicjatywa dziennikarska, skupiająca się na relacjach zagranicznych oraz reportażach. W projekt zaangażowanych jest kilkanaście osób - dziennikarzy, reporterów, analityków danych, programistów czy fotografów. Pod koniec września br. na portalu crowdfundingowym Wspieram.to ruszyła zbiórka środków na rozwój projektu – nowe reportaże i powiększenie zespołu. Łącznie zebrano ponad 82 tys. złotych, choć organizatorzy zakładali 79 tys.

- Od kilku dni, patrząc na dynamikę i tempo dołączania nowych osób, zakładaliśmy, że zakończymy akcję w środę wieczorem lub w czwartek rano. 100 proc. osiągnęliśmy w czwartek (9 listopada - przyp. red.), kilka minut przed 23. Kampania, po przekroczeniu progu 50 proc., nabrała bardzo mocnego tempa, które trwa nawet po przekroczeniu deklarowanego progu - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jakub Górnicki, założyciel Outriders.

Górnicki dodaje, że projekt zaczął być promowany jeszcze przed oficjalnym startem zbiórki, m.in. na konferencjach branżowych. W trakcie jej trwania, organizatorom pomogły rekomendacje, wykorzystanie własnych kanałów dotarcia oraz mediów społecznościowych.

- Mocno wykorzystywaliśmy media związane z naszym blogiem, znajomych oraz osoby, które już na samym początku zostały kibicami inicjatywy. Krok po kroku, metodycznie rozpędzaliśmy kampanię, co dało tak brawurową końcówkę. Dumni jesteśmy z tego, że pozytywne hasło: “Potrzebujemy dobrego dziennikarstwa” zaskoczyło. Nie musieliśmy uciekać się do negatywnych emocji - tłumaczy nam Jakub Górnicki.

Do ekipy Outriders zgłaszają się pierwsze podmioty komercyjne, chcące współpracować przy projekcie.

Nasz model współpracy jest porównywalny do modelu Guardiana i zupełnie nowy na polskim rynku. Bardzo jestem ciekaw, jak będą na niego reagować marki, ale treści, które powstają w ten sposób, są najwyższej jakości. Potrzeba tylko trochę odwagi -  ocenia Jakub Górnicki.

Dla fundatorów, którzy wzięli udział w zbiórce, zespół Outriders przygotował m.in. multimedialne zestawienie najważniejszych wydarzeń 2017 roku. Od stycznia będą również otrzymywać newsletter z przeglądem kluczowych wydarzeń z zagranicy.

Zespół Outriders jest nominowany do tegorocznej edycji plebiscytu Mediatory, w kategorii InicjaTOR.

Dołącz do dyskusji: Na realizację projektu Outriders zebrano ponad 82 tys. zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jacek
Ciekawe jak ten serwis będzie wyglądał dalej? Czy będzie za darmo dla wszystkich? Czy będzie paywall + dla tych, którzy wsparli na wstępie?

Bo jak będzie za darmo, to skończy się standardowo. Outriders zrobią świetny materiał, a polskie portale w swoim stylu zrobią omówienie i ukradną co najlepsze.
odpowiedź