Michał Kołodziejczyk nie będzie naczelnym „Przeglądu Sportowego”, ma zarządzać redakcją sportową Canal+

Michał Kołodziejczyk jeszcze przed jej objęciem zrezygnował z funkcji redaktora naczelnego „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). Według ustaleń Wirtualnemedia.pl jest przymierzany do funkcji szefa redakcji sportowej Canal+.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Michał Kołodziejczyk nie będzie naczelnym „Przeglądu Sportowego”, ma zarządzać redakcją sportową Canal+
Michał Kołodziejczyk

Informację, że Kołodziejczyk nie będzie redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”, potwierdziło nam biuro prasowe Ringier Axel Springer Polska. - Michał Kołodziejczyk poinformował nas 30 grudnia br., że otrzymał inną propozycję pracy i w związku z tym rezygnuje z objęcia stanowiska redaktora naczelnego redakcji sportowych RASP - przekazała nam we wtorek Agnieszka Skrzypek-Makowska, menedżerka ds. komunikacji w firmie.

W „Przeglądzie Sportowym” do czasu powołania nowego naczelnego jego obowiązki pełni Paweł Wołosik, a w Onet Sport - Łukasz Widuliński.

O tym, że Michał Kołodziejczyk będzie szefem redakcji „PS”, poinformowano we wrześniu 2019 r., po tym jak z tej funkcji zrezygnował Przemysław Rudzki. Kołodziejczyk do zespołu dziennika miał dołączyć w drugim kwartale 2020 roku.

Według naszych nieoficjalnych informacji Michał Kołodziejczyk ma zostać szefem redakcji sportowej Canal+. - Nie komentujemy plotek rynkowych - przekazało nam biuro prasowe Canal+. Z Michałem Kołodziejczykiem nie udało nam się na razie skontaktować. 

Od połowy 2014 roku dyrektorem ds. sportu w Canal+ jest Michał Jarocki. Nie udało nam się ustalić, czy Michał Kołodziejczyk ma zająć jego stanowisko czy pełnić osobną funkcję redaktora naczelnego redakcji sportowej.

W Canal+ roszady personalne i kupno Kina Świat

Od połowy 2019 roku prezesem i dyrektorem generalnym ITI Neovision, operatora Platformy Canal+ (do września działającej pod marką nc+) w Polsce, jest Edyta Sadowska. W październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.

Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.

W ofercie sportowej Platformy Canal+ od dwóch dekad są polska liga piłkarska Ekstraklasa i angielska Premier League. Prawa do transmisji tej pierwszej nadawca ma obecnie w ramach dwuletniego kontraktu obowiązującego do połowy 2021 roku, razem z Telewizją Polska (pokazującą jeden mecz z każdej kolejki) płaci ok. 250 mln zł rocznie (z czego 25 mln zł to koszty produkcji). Prawa do transmisji Premier League jesienią 2018 roku kupił do połowy 2022 roku.

W stacjach Canal+ pokazywana są też m.in. połowa meczów hiszpańskiej ligi piłkarskiej, koszykarska NBA (jesienią 2019 roku firma nabyła prawa na najbliższe dwa sezony) oraz Liga Mistrzów piłkarzy ręcznych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ekstraklasa-zaczyna-rozmowy-o-sprzedazy-praw-do-transmisji-w-latach-2021-25-dla-canal-to-unikalny-produkt,7170822359144065a ##

Kołodziejczyk przez 5,5 roku w Wirtualnej Polsce

Michał Kołodziejczyk poprzednio pracował w Wirtualnej Polski, od początku 2015 roku był redaktorem naczelnym WP SportoweFakty. Wcześniej przez wiele lat pracował jako dziennikarz sportowy w „Rzeczpospolitej”, „Piłce Nożnej” i „Przeglądzie Sportowym”. Współpracuje ze stacjami telewizyjnymi jako ekspert i komentator piłkarski, przygotowuje też cotygodniowe wywiady ze sportowcami do „Plusa Minusa”, weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”.

W 2017 roku został wyróżniony w konkursie o Nagrodę Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl wywiadów z polskimi sportowcami, a rok później otrzymał honorowe wyróżnienie za publikację o tematyce sportowej w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W 2018 roku był także nominowany do Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego, a dostał ją w br.

Odejścia z „Przeglądu Sportowego”

Jednocześnie z Przemysławem Rudzkim z Ringier Axel Springer Polska pożegnał się Michał Pol pełniący funkcję dyrektora programowego segmentu sportowego. Pol przeszedł na stanowisko partnera zarządzającego w agencji marketingu sportowego Sport Brokers. Niedawno skończył ostatecznie współpracę z RASP, odchodząc z programu „Misja Futbol”. Od tego roku będzie współpracował z WP SportoweFakty, a od lutego wspólnie z Mateuszem Borkiem, Krzysztofem Stanowskim i Tomaszem Smokowskim współtworzył Kanał Sportowy na YouTubie.

Z „Przeglądu Sportowego” z odszedł niedawno dziennikarz sportowy Tomasz Włodarczyk, od stycznia będzie pracował w Sport.pl. W ostatnich dniach z „PS” pożegnali się inni dziennikarze piłkarscy: Michał Gutka, Michał Trela i Dominik Piechota.

Według naszych informacji mają dołączyć do redakcji serwisu newonce.sport, który ruszy 21 stycznia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]