5,34 mln widzów Eurowizji Junior 2019 w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia (dane NAM)

Pokazany w niedzielę po południu w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior oglądało średnio 5,34 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
5,34 mln widzów Eurowizji Junior 2019 w TVP1, TVP ABC i TVP Polonia (dane NAM)
Wiktoria Gabor

W niedzielę, 24 listopada br. o godz. 16.00 TVP1, TVP ABC i TVP Polonia transmitowały na żywo finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. Widowisko odbyło się na Arena Gliwice, prowadzili je Ida Nowakowska, Aleksander Sikora oraz Roksana Węgiel.

Średnia widownia relacji na trzech antenach wyniosła 5,34 mln osób. Przełożyło się to na 39,39 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 38,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (AMR na poziomie 1,93 mln osób) oraz 36,22 proc. w grupie 16-59 (AMR – 2,71 mln) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

W TVP1 Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 4,96 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę styczność z relacją miało 9,61 mln osób. W TVP ABC było to 280 tys. (1,06 mln), a w TVP Polonia - 99 tys. (816 tys.).

grafika

Telewizyjna Jedynka od drugiej minuty trwania finału Eurowizji Junior 2019 była liderem rynku telewizyjnego. Widownia koncertu rosła od początku do końca. Pod koniec występu Wiktorii Gabor widowisko w samej TVP1 oglądało 5,03 mln widzów (godz. 17.00.00-17.00.59). Peak przypadł na moment ogłoszenia wyników - było to 6,76 mln (godz. 18.19.00-18.19.59).

grafika

Fragmenty tegorocznego finału Eurowizji Junior 2019 w niedzielę o godz. 20.05 pokazała TVP2. Reemisję śledziło średnio 653 tys. widzów, co dało stacji 4,08 proc. udziału w rynku.

grafika

Zwyciężczynią 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior została reprezentantka Polski Wiktoria Gabor, która otrzymała 278 punktów. Drugie miejsce z 227 punktami zajął Kazachstan, a podium uzupełnia Hiszpania - 212 punktów.

W rywalizacji udział wzięło łącznie 19 młodych artystów - kolejne miejsca zajęli: Holandii (186 punktów), Francji (169), Macedonii Północnej (150), Włoch (129), Australii (121), Armenii (115), Serbii (109), Białorusi (92), Irlandii (73), Rosji (72), Gruzji (69), Ukrainy (59), Portugalii (43), Albanii (36), Walii (35), Malty (29). Towarzyszyli im delegaci i przedstawiciele nadawców publicznych z ich państw.

Kurski: Eurowizję Junior obejrzało 5,55 mln widzów, w peaku - 7,7 mln

Jeszcze w trakcie trwania finału 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że występ Wiktorii Gabor na trzech antenach oglądało 5,53 mln widzów. Z kolei w „Wiadomościach” podano informację, że w szczytowym momencie transmisję z widowiska śledziło 7,7 mln widzów. Są to dane Modelu Oglądalności Rzeczywistej - badania uznawanego tylko przez publicznego nadawcę.

W poniedziałek Kurski zamieścił kolejnego tweeta, w którym podał informację że całą relację finału tegorocznej Eurowizji Junior sledziło średnio 5,55 mln widzów.

Eurowizja Junior 2019 to widowisko muzyczne, w którym dzieci - reprezentanci państw należących do Europejskiej Unii Nadawców - prezentują utwory stworzone specjalnie na tę okazję. Dzięki wygranej Roksany Węgiel w poprzedniej edycji konkursu w Mińsku, w tym roku Konkurs Piosenki Eurowizji Junior odbył się w Polsce. Hasło tegorocznego konkursu to #ShareTheJoy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP