TVP1 nowym liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lipcu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła Czwórka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W lipcu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2018 roku zwiększył się o 10,73 proc. i wyniósł 12,49 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 12,44 proc., po wzroście o 0,57 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 17,87 proc. i wyniósł 8,97 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 6,52 proc. do 8,60 proc. Stacja ta spadła z trzeciej pozycji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-lipiec-2019-polsat-liderem-zniewolona-hitem,7170864502909057a ##

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,77 proc. (rok wcześniej było to 6,54 proc., co oznacza wzrost wynoszący 3,52 proc.).

Najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 26. na 23. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 27,45 proc. do 0,65 proc.

Z kolei najwięcej straciła Czwórka, której wynik względem lipca ub.r. zmalał o 18,25 proc. do 4,39 proc. Kanał ten w zestawieniu był siódmy.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,87 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 1,46 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,15 proc. do 11,04 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (7,59 proc., w dół o 7,66 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 57,30 proc. do 1,40 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Historia. W tym ujęciu najwięcej straciła Nowa TV - było to 37,74 proc. do 0,33 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia