SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes Lions: brąz dla FCB Warsaw za „Paczki wdzięczności”, Havas Worldwide Warsaw z nominacją

Na festiwalu Cannes Lions agencja FCB Warsaw otrzymała Brązowego Lwa w kategorii Media za kampanię „Paczki wdzięczności” kawy Prima Finezja. Agencja Havas Worldwide Warsaw jest nominowana w kategorii Radio za spot promujący Citroen Connect Box.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W kampanii „Paczki wdzięczności”, prowadzonej wiosną br. z okazji 25-lecia istnienia marki Prima, wykorzystano zbieżność tego jubileuszu z rocznicą przemian ustrojowych w naszym kraju. Reklamy pokazywały, jak Polacy, którzy w latach 80. otrzymywali paczki z kawą i słodyczami z zachodu, po latach spotykają się i dziękują osobom, które je wysyłały. Przy realizacji kampanii pracował też dom mediowy Havas Media Warsaw. 

- Ta nagroda to niezwykły efekt dwóch elementów. Z jeden strony jasnej strategii budowania marki, z drugiej wyjątkowego pomysłu kreatywnego, który wzbudza prawdziwe emocje - komentuje Marek Ryfka, dyrektor marketingu Prima Poland. - Ten projekt wymagał też niezwykłego zaufania do siebie nawzajem. Procesu realizacji nie można było zamknąć w standardowe ramy. Dość powiedzieć, w procesie poszukiwania bohaterów, przejrzanych zostało setki, jeżeli nie tysiące, historii - zaznacza.

Nagroda za „Paczki wdzięczności” to drugi Brązowy Lew dla polskiej agencji na tegorocznym Cannes Lions. Pierwszego otrzymała w poniedziałek DDB & Tribal za rozwiązanie „Move Update” w grach mobilnych McDonald’s Polska (więcej o tym).

W kategorii Media dwie nominacje otrzymała też Isobar Polska za „Photos for Life”. We wtorek rozdano również nagrody w kategoriach PR (trzy nominacje otrzymała K2 za „Smutny autobus”) oraz Creative Effectiveness, Outdoor i Glass Lions (bez nominacji dla polskich agencji).

Ponadto ogłoszono shortlisty w kategoriach Product Design, Cyber, Design i Radio. Na tej ostatniej znalazła się Havas Worldwide ze spotem „Telefon alarmowy” promującym Citroen Connect Box, działający w samochodach Citroen system automatycznie wysyłający informację o wypadku do służb ratunkowych. Reklama ta w br. zdobyła srebrną nagrodę w kategorii radiowej Polskiego Konkursu Reklamy KTR.

W sumie w kategorii Cyber nominacje otrzymało 330 prac z 3738 zgłoszonych, w Design - 240 z 2409, w Radio - 179 z 1720, a w Product Design - 23 z 280. Nagrody zostaną rozdane w środę.

Do tegorocznego festiwalu Cannes Lions agencje z Polski zgłosiły rekordowo dużo prac - 243, o 80 proc. więcej niż przed rokiem (więcej na ten temat). Jak na razie przełożyło się to na 14 nominacji (w tym sześć dla Isobar Polska za „Photos for Life”) i dwa Brązowe Lwy.

W zeszłorocznej edycji Cannes Lions polskie agencje zdobyły trzy nagrody: Cheil Polska - Srebrnego i Brązowego Lwa za akcję „Bardzo dobre maniery”, a Ogilvy & Mather - Srebrnego Lwa za kampanię „Język polski jest ą ę” (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions: brąz dla FCB Warsaw za „Paczki wdzięczności”, Havas Worldwide Warsaw z nominacją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl