SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Barbara Pasterczyk, ING: "Budowanie marki w dzisiejszym świecie to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność"

- Nowe technologie i rozwiązania z obszaru AI coraz mocniej wkraczają w nasze życie. To szeroko zakrojona zmiana, której już nie zatrzymamy. Ważne, aby świadomie korzystać z jej potencjału. Te marki, które jako pierwsze nauczą się wychwytywać szanse, które stwarza AI i zaczną szybko implementować rozwiązania, będą w stanie budować masowe, relewantne, a zarazem bezpieczne rozwiązania dla swoich klientów - mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

fot. LinkedIn fot.  LinkedIn

Wirtualnemedia.pl: W ubiegłorocznej edycji branżowego konkursu CMO Awards zdobyła Pani tytuł Grand Prix, czyli najważniejszą nagrodę w tym konkursie. Czym to wyróżnienie jest dla Pani? 

Barbara Pasterczyk: Jestem z tej nagrody bardzo dumna, ponieważ jest przyznawana tym liderkom i liderom, którzy wdrożyli lub zainicjowali w swoich firmach najbardziej wartościowe projekty transformacyjne. Dla mnie to docenienie całej naszej strategii marketingowej i potwierdzenie, że to co robimy naprawdę ma znaczenie. 
Poprzez nasze działania nie tylko wzmacniamy biznes, ale możemy ludzi inspirować i tworzyć kreacje, które mają realny wpływ na otaczający nas świat. To oczywiście duży sukces całego zespołu ING, któremu jestem wdzięczna za nieustającą kreatywność i ogromne pokłady zaangażowania. 

Zaskoczyło Panią to, że pracę Pani i Pani zespołu docenili koledzy po fachu - w żaden sposób nie związani z Pani pracą czy działalnością banku, który Pani reprezentuje? W pewnym sensie to przecież Pani zawodowi konkurenci. 

Grand Prix, w konkursie CMO Awards odbieram jako nagrodę dla całego brandu ING, która potwierdza jego siłę i mocną pozycję na rynku. Bardzo się cieszę, że branża docenia konsekwencję w prowadzeniu marki ING przez wiele lat. 

CMO Awards ma być platformą komunikacji i wymiany doświadczeń między szefami marketingu. Czy Pani zdaniem szefowie marketingu tego potrzebują? 

Uważam, że budowanie platformy komunikacji pomiędzy liderami marketingu jest bardzo potrzebne. Dla nas, praktyków, jest to niezwykle ważne, zwłaszcza, że dotyczy liderów z różnych branż. Możemy dzięki temu wymieniać się doświadczeniami, napędzać do realizacji kreatywnych projektów, kreować właściwe wzorce, wytyczać kierunki i budować zdrową konkurencję. Umacniamy też dzięki temu nasze środowisko i podkreślamy, jak ważna i potrzebna jest jego rola. Nie tylko jako kontrybutora wzrostu biznesu, ale też kreatora i inicjatora działań.

Uczestnicząc w tym konkursie szefowie marketingu mają szanse zapoznać się z projektami realizowanymi przez inne osoby na podobnych stanowiskach z innych branż. To ciekawe doświadczenie? Jak wiele można z tego czerpać? 

Takie konkursy jak CMO Awards dają unikatową możliwość przyjrzenia się działaniom konkurencji w bezpieczny, możnaby powiedzieć laboratoryjny sposób. To bardzo ciekawe doświadczenie, zwłaszcza dla takich pasjonatów tematu jak my. To wyjątkowe, bogate źródło wzajemnych inspiracji i mocny czynnik integrujący branżę.

Jakie wyzwania stoją dziś przed ludźmi na takich stanowiskach, jak CMO? Świat wokół zmienia się w szalonym tempie, wiele działań determinują rewolucyjne technologie. Jak mało kt,o ma Pani w tym zakresie ogromną wiedzę, bo przecież zajmuje się Pani marketingiem banku ING od wielu lat.    

Budowanie marki w dzisiejszym świecie to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność. Obserwujemy, że nowe technologie i rozwiązania z obszaru AI coraz mocniej wkraczają w nasze życie. To szeroko zakrojona zmiana, której już nie zatrzymamy. Ważne, aby świadomie korzystać z jej potencjału. Te marki, które jako pierwsze nauczą się wychwytywać szanse, które stwarza AI i zaczną szybko implementować rozwiązania, będą w stanie budować masowe, relewantne, a zarazem bezpieczne rozwiązania dla swoich klientów.

CMO Awards to projekt realizowany przez Shortlist Consulting i partnerów strategicznych. Konkurs peer-to-peer skierowany do szefowych i szefów marketingu. Na najlepsze projekty i kampanie zrealizowane w 2023 zagłosują sami marketerzy. Zwycięzcy tegorocznej edycji zostaną ogłoszenie 23 kwietnia. 

Dołącz do dyskusji: Barbara Pasterczyk, ING: "Budowanie marki w dzisiejszym świecie to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krasawica
,,Budowanie marki w dzisiejszym świecie to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność" - zwłaszcza, gdy ING jest jednym z ośmiu banków, obok m.in. austriackiego Reiffeisena, które finansują rosyjską napaść na Ukrainę. Ministerstwo finansów ostrzegło całą ósemkę, w tym ING, że zabroni jej działalności w USA, jeśli nadal będą finansować handel Rosji - w tym ING właśnie. Tak, to ,,ogromne wyzwanie"...
6 0
odpowiedź
User
Krasawica
,,Budowanie marki w dzisiejszym świecie to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność" - zwłaszcza, gdy ING jest jednym z ośmiu banków, obok m.in. austriackiego Reiffeisena, które finansują rosyjską napaść na Ukrainę. Ministerstwo finansów ostrzegło całą ósemkę, w tym ING, że zabroni jej działalności w USA, jeśli nadal będą finansować handel Rosji - w tym ING właśnie. Tak, to ,,ogromne wyzwanie"...

Ostrzegło ministerstwo finansów USA.
3 0
odpowiedź
User
X
Wniosek po lekturze leadu: jeśli ta pani gdziekolwiek odpowiada za budowanie marki to powodzenia.
5 1
odpowiedź