„Redaktor sztuczna inteligencja”. W mediach powstają Białe Księgi użycia AI
Wirtualne Media z drugą edycją konferencji „BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach”. Zapisy ruszyły!
Komisja Europejska nałoży karę na TikToka? Problem z przejrzystością reklam
Spider’s Web znów urósł. Zysk na kolejną dywidendę
Za kulisami wieczorów wyborczych. „Wszystkie oczy są skierowane na ciebie”
Zakaz fotografowania głównej siedziby TVP. Jak tłumaczy to nadawca?
Polsat bez kolejnej serii randkowego reality-show
To był 30. sezon show TVN. Ilu widzów miały „Kuchenne rewolucje”?
Filmowa spółka Agory z rekordem. Pomogli Pan Kleks i „Sami swoi”
Nowe osoby w „Trybunie Górniczej” i nettg.pl
"Mamy to!". Agora promuje się jako najbardziej zasięgowa grupa mediowa
Sztuczna inteligencja a reklama cyfrowa. Sześć ciekawych obserwacji po „adQuery Perspectives”
Ruszyła międzynarodowa kampania G2A.com
Marcin Prokop jako detektyw reklamuje Wakacje.pl
McCann Poland z 11 nagrodami na festiwalu The One Show 2025
Polskie Radio RDC z nową audycją publicystyczną
TOK FM znów płaci dywidendę. Większość dostanie spółka Agory
Kolejna stacja Eski już nadaje. Nadawcą jest stowarzyszenie
Wyborczy sukces szkodzi biznesowo Mentzenowi. Wyprzedaż akcji jego spółki
Agencja PR Inspiration dla Biowen
Dwie nowe agencje w PSPR
Exit poll Ipsos: Trzaskowski i Nawrocki w drugiej turze, Braun przed Hołownią. Inne wyniki w Republice
Apple czwarty raz z rzędu najcenniejszą marką świata
Sondaż w dniu wyborów. Ankieterzy będą pytać przed 500 lokalami
Zakupy znów w każdą niedzielę? Polacy są podzieleni
Tylu Polaków kupiło kryptowaluty. Kto inwestuje najczęściej?
AI i zdrowie psychiczne. "Może prowadzić do urojeń"
Frisco z wolniejszym wzrostem. Zyskało 15 proc. klientów
Dino dalej rośnie. Przez kwartał prawie 60 nowych sklepów
Kłopoty już za Legimi? Zysk znów w górę
Netflix zapowiada serial z Małgorzatą Kożuchowską. Jest już nawet zwiastun
„Justyna rozwala system”. Eksperci o szansach Steczkowskiej na Eurowizji
W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń?
Działalność rozpoczęła agencja reklamowa FCB Warsaw (należy do Keino Group), zastępując funkcjonującą przez ponad trzy lata FCB&theMilkman. – Bliższe powiązanie naszej działalności z globalną siecią FCB da naszym klientom dostęp do światowej klasy kompetencji – zapowiada współzałożyciel agencji Tomasz Pawlikowski.
Grupa IPG Mediabrands, do której należą takie agencje, jak UM czy Kinesso rozszerzyła swoją ofertę dla klientów z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia tworząc zespół Mediabrands Health, specjalizujący się m.in. w komunikacji kierowanej do lekarzy, farmaceutów i innych przedstawicieli zawodów medycznych.
Agencja reklamowa Publicis Poland (należy do koncernu Publicis Groupe) w 2023 roku zwiększyła przychody o prawie jedną dziesiątą, tak jak rok wcześniej zarabiając na czysto ponad 1,8 mln zł.
Agencja reklamowa DDB Warszawa (należy do koncernu Omnicom) w 2023 roku przy wzroście przychodów o 11 proc. zarobiła na czysto 23,5 mln zł. Jej zysk netto podbiły w górę otrzymane dywidendy, przede wszystkim od agencji z grupy OMD.
Agencja mediowa Value Media, należąca do holdingu Group One, w 2023 roku osiągnęła wzrost przychodów o 2,1 proc., zarabiając na czysto 7,9 mln zł, o 1,4 mln zł więcej niż przed rokiem. Kolejny rok z rzędu wypłaciła dywidendę.
W 2023 roku agencja mediowa Carat Polska (należy do koncernu Dentsu), której klientami są m.in. mBank, Robert Bosch i Heinz, zanotowała spadek przychodów o 10 proc., a jej strata netto pogłębiła się dwukrotnie, do prawie 12 mln zł.
W 2023 roku agencja reklamowa Change Serviceplan (należy do holdingu Group One), która obsługuje m.in. Bank Millennium, Blika i BMW, zwiększyła przychody o ponad 55 proc., natomiast przy nieco wyższej dynamice kosztów zmalała jej zyskowność.
W 2023 roku przychody agencji reklamowej Brasil skurczyły się o 41,1 proc. do 4,4 mln zł. Zmniejszył się też zysk netto firmy.
W 2023 roku GPD Agency, zajmująca się obsługą m.in. sieci sklepów Lidl, przy minimalnym spadku przychodów wydała na działalność operacyjną ponad 4 proc. więcej niż przed rokiem. W konsekwencji jej zysk netto zmalał o ponad 5 mln zł.
DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą najbardziej dostępną sieć OOH (OOH – out-of-home, dostawy poza domem) w Polsce – DPD Pickup. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają wygodne i elastyczne formy odbioru przesyłek poza domem. To również inwestycja w rozwój dostępności usług logistycznych i wsparcie dostaw e-commerce.
W 2023 roku agencja reklamowa Freundschaft (należąca do holdingu Mediacap) zwiększyła przychody o ponad 7 proc., ale przy prawie dwa razy wyższej dynamice kosztów operacyjnych jej rentowność zmalała poniżej zera.
W 2023 roku agencja mediowa EssenceMediacom Poland (należąca do koncernu WPP) zwiększyła przychody o jedną piątą, a jej rentowność netto poszła w górę z 1,6 mln zł straty do 2,4 mln zł zysku.
Agencja Havas Media w 2023 roku przy wzroście przychodów o 4,1 proc. osiągnęła zarobiła na czysto 8,14 mln zł, ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.
W 2023 roku przychody agencji Isobar Polska (należącej do koncernu Dentsu) zmalały o 12 proc., a jeszcze mocniej zmniejszyły się wpływy z usług reklamowych. Przy słabszym ograniczeniu kosztów strata spółki pogłębiła się ponad dwukrotnie.
Agencja mediowa Zenith Poland (należy do Publicis Groupe) w 2023 roku zwiększyła przychody o ponad 40 proc., a jej zysk netto poszedł w górę z 4,4 do 14,4 mln zł.
W ub.r. agencja mediowa Wavemaker (należąca do koncernu WPP) zanotowała w Polsce wzrost przychodów o 37 proc. i rentowności netto z prawie 2 mln zł straty do 1 mln zł zysku.
Agencja mediowa Sigma Bis w ub.r. zwiększyła przychody o 51,3 proc. do 528,85 mln zł, a jej zysk netto sięgnął 12,44 mln zł.
W ub.r. agencja marketingowa Stor9_, której właścicielem jest Robert Lewandowski, osiągnęła wzrost przychodów o 73 proc. do 23,91 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ponad trzykrotnie.
W ub.r. przychody agencji reklamowej PZL poszły w górę o 52 proc., a zysk netto prawie się potroił. Agencja zaczęła pracować m.in. dla T-Mobile i marki Zott.
W ub.r. agencja reklamowa Duda Polska, zajmująca się obsługą m.in. sieci Biedronka, zwiększyła przychody o 20 proc. do 60,72 mln zł, zaś jej zysk netto zmalał o prawie jedną trzecią do 3,05 mln zł.
Należące do holdingu WPP agencje VMLY&R i Wunderman Thompson, od stycznia br. łączą kompetencje pod wspólną marką VML. W Polsce agencja będzie działać pod nazwą VML Poland, a na jej czele stanął - w roli chief executive officer - Dariusz Andrian.
Zapisz się do newslettera