|
|
|
|
|
|
|
MTV Music nowym kanałem Viacomu w Polsce. VIVA po 17 latach znika z rynku
W październiku br. kanał muzyczny VIVA Polska, należący do koncernu Viacom International Media Networks Polska, zostanie przekształcony w całkiem nową muzyczną stację MTV Music - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Viacom wzmacnia w ten sposób brand MTV.
więcej
|
Jacek Kurski i Maciej Stanecki przestali być pracownikami TVP. ,,Przeszliśmy na kontrakty menadżerskie"
Prezes TVP Jacek Kurski i członek zarządu spółki Maciej Stanecki przestali być pracownikami Telewizji Polskiej. - Jest to konsekwencja wejścia w życie ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kurski.
więcej
|
Marzena Paczuska na przymusowym urlopie. ,,Sprawdzenie, czy będzie opór przy zwolnieniu"
Szefowa redakcji „Wiadomości” TVP1 Marzena Paczuska została oddelegowana na dwutygodniowy urlop. W tym okresie zarządzanie redakcją przejęło kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rekordowe wyniki oglądalności TVN24 i TVP Info w lipcu, Polsat News 2 zyskał najwięcej
W lipcu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, który zanotował najwyższy miesięczny udział w historii. Na czele wzrostów uplasował się Polsat News 2, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN sprzedaje kanał z telezakupami Mango 24. Studio Moderna jedynym właścicielem
Po 10 latach Grupa TVN sprzedaje udziały w spółce Mango Media, bo chce skupić się na konsolidacji portfolio. Wyłącznym właścicielem kanału Mango24 została spółka Studio Moderna Polska.
więcej
|
Senator Jan Rulewski bojkotuje TVP. ,,Nie jestem w stanie zapobiec fałszerstwom mediów Kurskiego"
Jan Rulewski, senator Platformy Obywatelskiej, jaki pierwszy parlamentarzysta tej formacji, ogłosił zawieszenie współpracy z mediami publicznymi - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To mój osobisty, choć nie prywatny bojkot tych mediów. Nie chcę swoimi wypowiedziami, przekłamywanymi przez telewizję, psuć ludziom higieny psychicznej - mówi nam senator.
więcej
|
150 tys. widzów ,,Gry o tron 7" w HBO
Pierwsze trzy odcinki „Gry o tron 7” na antenie HBO oglądało średnio 151 tys. osób, o 41 tys. widzów więcej niż cały szósty sezon produkcji. Stacja w czasie emisji hitowego serialu ma wielokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników.
więcej
|
Agnieszka Górniakowska odchodzi z redakcji ,,Wiadomości" TVP1
Agnieszka Górniatowska, która od marca 2016 roku była gospodynią bocznych wydań „Wiadomości” w TVP1, odchodzi z redakcji tego serwisu informacyjnego.
więcej
|
Ilona Łepkowska: "Korona królów" to telenowela historyczna, porównania do "Gry o tron" bezzasadne
W listopadzie na antenie TVP 1 zadebiutuje serial historyczny „Korona królów”, który będzie emitowany cztery razy w tygodniu. Opiekę literacką nad projektem sprawuje Ilona Łepkowska. Scenarzystka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl zdradza szczegóły jej powstawania i odrzuca tezy, że „Korona królów” ma być polską odpowiedzią na „Grę o tron”.
więcej
|
Rafał Brzozowski prowadzącym ,,Koła fortuny" w TVP2. Muzyczna formuła i samochód do wygrania
W jesiennej ramówce TVP2 znajdzie się nowa wersja teleturnieju „Koło fortuny”, który wraca do Dwójki po 8 latach. Program poprowadzi Rafał Brzozowski.
więcej
|
Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)
W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP pokaże koncert ,,Gwiazdy letniego nieba"
W sobotę, 19 sierpnia 2017 roku w kieleckim amfiteatrze na Kadzielni odbędzie się koncert „Gwiazdy letniego nieba”. Muzyczne wydarzenie na żywo pokaże TVP1.
więcej
|
|
|
Banki wydają mniej w telewizji i radiu, więcej w gazetach. Liderem ING Bank Śląski (analiza)
Wydatki reklamowe banków w I połowie br. spadły względem tego samego okresu ub.r. niemal o jedną piątą. Redukcja budżetów dotknęła telewizję, kina, outdoor i magazyny. Najwięcej wydał ING Bank Śląski, a BGŻ BNP Paribas zanotował największy wzrost nakładów na reklamę.
więcej
|
Michał Glapiński, Szymon Domżał, Kacper Kłos i sześciu innych managerów odchodzi z Saatchi&Saatchi IS
Z agencją Saatchi&Saatchi IS rozstaje się dziewięciu managerów wysokiego szczebla, zaangażowanych głównie w usługi świadczone poza Polską. Wśród nich są m.in. Michał Glapiński, managing director, Kacper Kłos, international business development director i wiceprezes oraz Szymon Domżał, client service director i wiceprezes.
więcej
|
Robert Lewandowski twarzą kampanii Coca-Cola Zero Cukru
Ruszyła kampania nowego smaku Coca-Cola Zero Cukru, promowana przez Roberta Lewandowskiego. Koncept kreatywny przygotowała agencja McCann Worldgroup.
więcej
|
Transformacja branży reklamowej i fenomen ,,programmatic"
Programmatic sprawił, że weszliśmy w nową fazę specjalizacji. Działania programatyczne stają się coraz bardziej wyrafinowane i praktycznie każdego dnia mamy do czynienia ze zmianami zachodzącymi w jego ekosystemie. Powstają nowe technologie, za których rozwojem musimy nadążyć. Zaletą zakupu programatycznego jest jego szybkość i efektywność działania - zawiłości programmtic buyingu wyjaśnia na łamach Wirtualnemedia.pl Krzysztof Dumbal, integrated digital operations director z Havas Media Group.
więcej
|
Michał Nowosielski: Tej reklamy nie wymyśliła agencja, lecz klient (opinia)
Czy jak Państwo wchodzicie do samolotu, to idziecie do kabiny pilota, żeby instruować go, co ma robić i co kiedy nacisnąć, tylko dlatego, że to wy zapłaciliście za bilet? Tak samo jest z reklamą: po to się wynajmuje specjalistów, żeby to oni wiedzieli, co robić i jak robić - pisze Michał Nowosielski, komentując ostatnią kampanię PGE związaną z Powstaniem Warszawskim.
więcej
|
Whiskas Potrawka promowana w digitalu i telewizji
Whiskas Potrawka to nowa karma w portfolio koncernu Mars. Kampanię wprowadzającą produkt na rynek przygotowała agencja BBDO.
więcej
|
Jogurty Jovi Duet promowane kampanią ,,Mix taki na 2 smaki"
Pod hasłem „Mix taki na 2 smaki” wystartowała pierwsza kampania promocyjna napojów jogurtowych Jovi Duet - marki z portfolio Lactalis Polska. Spot przygotowała agencja Red8 Advertising.
więcej
|
Strach przed obfitością kreatywnego nadmiaru
Kreatywność nie jest jakimś szczególnym, wrodzonym i specyficznym uzdolnieniem - choć takie rozumienie przypisuje się talentom artystycznym - z którą przychodzimy na świat lub jesteśmy jej pozbawieni. Jest umiejętnością, którą wciąż można wzmacniać i doskonalić. Najistotniejszym zaś jej warunkiem jest postawa i określone nastawienie - pisze dla Wirtualnemedia.pl Marek Staniszewski, właściciel butiku doradczo-strategicznego Heuristica.
więcej
|
1,7 mln zł kary dla Getin Noble Banku za złą reklamę kredytu konsumenckiego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu w Getin Noble Banku. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych, dlatego Urząd nałożył ponad 1,7 mln zł kary finansowej - poinformował UOKiK.
więcej
|
TVN Media zajmie się lokowaniem marki dla Twarożku Babuni
Spółdzielnia Mleczarska Michowianka będzie promować Twarożek Babuni poprzez działania product placement. Ich realizacją zajmie się TVN Media.
więcej
|
|
|
Artur Potocki: dłuższe wideo z gwiazdami tv jest za drogie, Interia obiektywna i coraz bardziej e-commerce'owa
- Nie zachłysnęliśmy się modą na tworzenie dłuższych autorskich treści wideo z udziałem gwiazd telewizyjnych, próbą przeniesienia tradycyjnej telewizji do internetu. Jesteśmy postrzegani przez większość odbiorców jako obiektywne źródło informacji. Nie chcemy zamykać dostępu do treści użytkownikom korzystającym z adblocków - mówi prezes Grupy Interia.pl Artur Potocki w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl.
więcej
|
Google testuje Stamp, platformę dla wydawców do publikacji treści
Google wraz z wybranymi mediami testuje platformę o nazwie Stamp, która ma ułatwiać wydawcom publikowanie ich treści w internecie. W założeniach narzędzie będzie konkurować z Discover Snapchata i Instant Articles Facebooka.
więcej
|
Norweska telewizja testuje internautów przed zamieszczeniem przez nich komentarzy
NRK, norweski nadawca publiczny wprowadza na stronie internetowej system który przed pozostawieniem przez internautę komentarza pod materiałem wymaga rozwiązania krótkiego testu. To ma zagwarantować że użytkownik rozumie treść pod którą chce się wypowiedzieć.
więcej
|
Firma Kuzniewski.pl znika z rynku, wszyscy pracownicy zwolnieni
Działająca na rynku od 8 lat firma Dariusza Kuźniewskiego niespodziewanie zakończyła działalność zamykając internetowe sklepy komputerowe kuzniewski.pl oraz gameragon.pl. Według nieoficjalnych informacji wielu klientów pozostało z niezrealizowanymi zamówieniami, a wszyscy pracownicy zostali zwolnieni. W komunikacie Dariusz Kuźniewski tłumaczy się zastojem na polskim rynku IT i zapowiada złożenie do sądu wniosku o upadłość.
więcej
|
Google chciał kupić Snapchata za 30 miliardów dolarów, oferta została odrzucona
W 2016 roku Google oferował kwotę 30 miliardów dolarów za aplikację Snapchat. Jednak Evan Spiegel, szef firmy Snap Inc., do której należy Snapchat odrzucił ofertę Google. Dzisiaj wycena Snapchata wynosi ok. 15 miliardów dolarów.
więcej
|
Ekspert bezpieczeństwa udostępnia 307 milionów haseł internautów, ponad 17 milionów z Polski
Troy Hunt, ekspert do spraw bezpieczeństwa pracujący między innymi dla Microsoftu udostępnił ponad 307 milionów haseł, które wcześniej wyciekły do sieci z różnych serwisów internetowych. Z górą 17 milionów haseł pochodzi z Polski, a na stronie Hunta można sprawdzić czy hasła konkretnego użytkownika znajdują się w ujawnionej bazie.
więcej
|
Marki płacą Facebookowi za promocję materiałów na swój temat zamiast kupować reklamy u wydawców. ,,Szukają pomysłów na dotarcie do klientów" (opinie)
Zgodnie z popularną ostatnio praktyką reklamodawcy coraz częściej płacą Facebookowi za intensywne promowanie artykułów i innych materiałów na swój temat lub na temat segmentów rynku w którym działają. Wydane w ten sposób pieniądze nie trafiają do wydawców jako wydatki reklamowe. - To nie jest zupełnie nowa taktyka, a korzysta na niej głównie Facebook. Wielu wydawców jest zbyt mocno uzależnionych od serwisu, a w przyszłości granica pomiędzy artykułem, advertorialem i reklamą zupełnie się zatrze - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Jolanta Tkaczyk, Anna Robotycka, Sebastian Lipka i Daniel Biegaj.
więcej
|
Serial ,,Ania, nie Anna" z drugim sezonem
CBC i Netflix ogłosiły że powstanie drugi sezon serialu „Ania, nie Anna”. Za produkcję odpowiada firma Northwood Entertainment.
więcej
|
Transformacja branży reklamowej i fenomen ,,programmatic"
Programmatic sprawił, że weszliśmy w nową fazę specjalizacji. Działania programatyczne stają się coraz bardziej wyrafinowane i praktycznie każdego dnia mamy do czynienia ze zmianami zachodzącymi w jego ekosystemie. Powstają nowe technologie, za których rozwojem musimy nadążyć. Zaletą zakupu programatycznego jest jego szybkość i efektywność działania - zawiłości programmtic buyingu wyjaśnia na łamach Wirtualnemedia.pl Krzysztof Dumbal, integrated digital operations director z Havas Media Group.
więcej
|
Prawie 2,5 mld osób aktywnie korzysta z social media, 3 mld w 2021 r.
W tym roku z portali społecznościowych przynajmniej raz w miesiącu z poziomu dowolnego urządzenia skorzysta 2,46 miliarda osób, stanowiących 1/3 ogółu ludzkości oraz 71 proc. użytkowników internetu - szacuje firma eMarketer.
więcej
|
|
|