|
|
|
|
|
|
|
,,Fakty" liderem programów informacyjnych. ,,Wiadomości" straciły 400 tys. widzów, a ,,Teleexpress" 550 tys.
W lutym br. nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych zostały „Fakty”, które wyprzedziły „Teleexpress”. W minionym miesiącu „Wiadomości” straciły 400 tys. widzów, a „Teleexpress” 550 tys. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP daje cyfrowe życie kultowym filmom i serialom. Ruszył projekt digitalizacji za 81 mln zł
Telewizja Polska zainaugurowała wczoraj projekt „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP”, współfinansowany przez Unię Europejską. W ciągu trzech lat w ramach tego projektu ponad 800 archiwalnych filmów fabularnych, dokumentalnych, spektakli Teatru Telewizji, programów edukacyjnych i seriali zyska nowe, cyfrowe wersje.
więcej
|
1,8 mln widzów ,,Idola", Polsat liderem w 16-49. Oglądalność spada z odcinka na odcinek
Reaktywowany „Idol” gromadzi średnio 1,79 mln osób, o 380 tys. widzów więcej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu jest trzeci w rynku wśród wszystkich widzów i pierwszy w 16-49.
więcej
|
Rusza wiosenna ramówka Polsatu. ,,The Brain. Genialny umysł" i ,,Niania w wielkim mieście" wśród nowości
Startuje wiosenna ramówka Telewizji Polsat, w której stacja zaproponuje widzom trzy nowości - talent-show „The Brain. Genialny umysł”, serial „Niania w wielkim mieście” i paradokument „Ameryka marzeń”, a po latach przerwy na antenę wracają „Idol” i „Daleko od noszy”.
więcej
|
2,3 mln widzów ,,Belle Epoque". TVN liderem, ale oglądalność spada z odcinka na odcinek
Nowy serial TVN „Belle Epoque” po trzech pierwszych odcinkach ogląda średnio 2,33 mln osób, o 870 tys. widzów więcej niż talent-show „You Can Dance” pokazywany w tym paśmie rok temu. Stacja w czasie emisji kryminalnej produkcji jest liderem rynku telewizyjnego.
więcej
|
Od kwietnia TVP1, TVP2, TVP Info i TVP Sport z satelity Hot Bird tylko w HD
Od 5 kwietnia najchętniej oglądane kanały Telewizji Polskiej - TVP1, TVP2, TVP Info oraz TVP Sport będą nadawane z satelity Hot Bird wyłącznie w wysokiej rozdzielczości obrazu (HD).
więcej
|
Discovery Communications przejmuje 20 proc. udziałów Play Sports Group, pieniądze pójdą na nowe kanały
Koncern Discovery Communications zainwestował w Play Sports Group przejmując 20 procent udziałów firmy. Dzięki pozyskanym środkom nadawca kierujący swoje treści do kibiców kolarstwa zapowiada dalszy rozwój, uruchomienie nowych kanałów oraz zwiększenie zespołu.
więcej
|
,,Ekspedycja 2017 - Odkrywcy drugiej natury" - nowe reality show Discovery Channel i Żywiec Zdrój
Firma Żywiec Zdrój (należąca do Grupy Danone) i Discovery Channel rozpoczęły castingi do nowego reality show „Ekspedycja 2017 - Odkrywcy drugiej natury”.
więcej
|
Netflix inwestuje prawie 2 miliardy dolarów w europejskie produkcje
Netflix coraz mocniej stawia na własne produkcje, w tym także na europejskie. Amerykańska platforma ruszyła niedawno z produkcją dwóch seriali we współpracy z BBC oraz jednego z Canal Plus.
więcej
|
Zawody ITU World Triathlon Series w TVP Sport
Telewizja Polska zakupiła cykl zawodów w triathlonie - ITU World Triathlon Series. Transmisje z tych wydarzeń będzie można zobaczyć w TVP Sport oraz na stronie sport.tvp.pl.
więcej
|
,,Gdyby Kazimierz Wielki znał internet..." - rusza kampania promująca Ineę
Wystartowała kampania promująca nową ofertę sieci Inea, w której operator wykorzystuje wizerunki Mieszka I i Kazimierza Wielkiego, a także Mikołaja Kopernika.
więcej
|
TVP pokaże halowe mistrzostwa Europy w lekkiej atletyce
W okresie od 3 do 5 marca 2017 roku w Belgradzie odbywać się będą halowe mistrzostwa Europy w lekkiej atletyce. Sportowe wydarzenie będzie można oglądać w TVP1, TVP Sport, na stronie sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport.
więcej
|
,,Adventure Time: Islands" w Cartoon Network
25 marca 2017 roku Cartoon Network wyemituje miniserię „Adventure Time: Islands”.
więcej
|
Polsat Viasat History HD w otwartym oknie w nc+
Przez cały marzec Polsat Viasat History HD będzie dostępny dla abonentów platformy nc+ w ramach otwartego okna.
więcej
|
Wystartowała trzecia edycja konkursu Sundance TV Shorts
2 marca br. rozpoczął się Konkurs Filmów Krótkometrażowych Sundance TV Shorts 2017. Wyłoniony przez jurorów zwycięski film zostanie wyemitowany na antenie Sundance TV oraz zaprezentowany na Sundance Film Festival w Londynie, który odbędzie się w czerwcu.
więcej
|
|
|
Związkowcy: Barbara Stanisławczyk-Żyła chce nadal kierować Polskim Radiem. ,,Kuriozalny list"
Działający przy Polskim Radiu związek zawodowy „Solidarność” wysłał list do przewodniczącego Rady Mediów Narodowych w obronie Barbary Stanisławczyk-Żyły, prezes Polskiego Radia. - Chcemy, żeby pani prezes wróciła, ona już się namyśliła i wie, że da radę - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edward Pikuła, przewodniczący Komisji Międzyzakładowej NSZZ Solidarność. - Ten list to nieporozumienie - komentuje członek RMN, Juliusz Braun.
więcej
|
|
Polskie Radio proponuje Markowi Lehnertowi, aby został freelancerem
Polskie Radio nie przedłużyło z Markiem Lehnertem umowy korespondenckiej, bo dziennikarz wszedł już w wiek emerytalny - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Redaktor Lehnert otrzymał propozycję współpracy z Polskim Radiem jako korespondent z Rzymu, ale w charakterze freelancera - informuje rzecznik prasowy PR, Łukasz Kubiak.
więcej
|
|
Towarzystwo Dziennikarskie o ,,Klątwie": kampania nienawiści w części mediów, Jan Wróbel powinien przeprosić za słowa w TOK FM
Towarzystwo Dziennikarskie skrytykowało niektóre publikacje i działania mediów dotyczące kontrowersyjnego przedstawienia teatralnego „Klątwa”, m.in. decyzje prezesa TVP Jacka Kurskiego wobec aktorki Julii Wyszyńskiej oraz wypowiedź Jana Wróbla w TOK FM. - Apelujemy do wszystkich osób i instytucji, które chcą żyć i działać w wolnym i demokratycznym społeczeństwie o obronę artystów warszawskiego Teatru Powszechnego. Broniąc ich prawa do nieskrępowanej artystycznej ekspresji bronimy po prostu wolności - uważa organizacja.
więcej
|
|
Hanna Rydlewska z nową audycją w Radiu ZET Chilli. Znika ,,Hani bal"
W niedzielę 5 marca br. na antenie Radia ZET Chilli (Eurozet) zadebiutuje „Strefa osobista” - nowy autorski program dziennikarki Hanny Rydlewskiej.
więcej
|
|
Lubelskie Radio eR dołączyło do sieci Radia Plus
Lubelskie Radio eR (Archidiecezja Lubelska) po 11 latach wraca do sieci Radia Plus. Po wyrażeniu zgody przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, ponownie zmieni nazwę na Radio Plus Lublin.
więcej
|
|
Jerzy Piasny przechodzi z Radia ZET Gold do Radia Merkury. ,,Duże wzmocnienie"
Jerzy Piasny - były dziennikarz Radia ZET Gold (Grupa Eurozet) - dołączył do zespołu Radia Merkury Poznań.
więcej
|
|
Łukasz Grass, Andrzej Kohut i Kacper Sosnowski z nowym programami w Radiu Kolor
Od soboty Radio Kolor 103 FM (MFM) startuje z wiosenną ramówką. Autorskie audycje poprowadzą m.in. Łukasz Grass, Andrzej Kohut i Kacper Sosnowski.
więcej
|
|
Dominacja Rekord FM w Radomiu. Radio ZET wyprzedziło Eskę
Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu należy do Rekord FM. Na podium plasują się jeszcze Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Polskie Radio bez podania przyczyny nie przedłużyło umowy z Markiem Lehnertem, Piotr Kowalczuk nowym korespondentem w Rzymie
Marek Lehnert nie jest już korespondentem Polskiego Radia w Rzymie. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - dziennikarz nie odszedł sam: zarząd radia nie przedłużył mu odnawianej co rok umowy. - Nie byłem tym zaskoczony, uprzedzano mnie, że tak może się stać, chociaż powodów nie znam - mówi nam Lehnert. Zastąpi go Piotr Kowalczuk.
więcej
|
|
,,Manager Inspiracji" - program Business Insider Polska w Radiu Kolor
„Manager inspiracji” to nowy program Business Insider Polska, który 4 marca o godz. 14.00 zadebiutuje na antenie Radia Kolor (103 FM). Gospodarzem programu będzie Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska.
więcej
|
|
|
|
PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)
Bank PKO BP już w ub.r. znacząco ograniczył wydatki reklamowe w takich telewizjach, jak TVN czy Polsat, a zaczął wydawać więcej w TVP1 i TVP2. W tym roku reklamy banku nie pojawią się na antenie TVN.
więcej
|
Dziewięć agencji walczy o obsługę reklamową IKEA w Polsce
Firma IKEA Retail, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozpoczęła przetarg na obsługę reklamową. Zaprosiła do niego dziewięć agencji, w tym te dotychczas dla niej pracujące: Grey Group Poland i Kalicińscy.com.
więcej
|
Havas: wzrost przychodów w 2016 roku o 3,1 proc., zysk netto - o 3,3 proc.
Sieć reklamowa Havas zanotowała w 2016 roku wzrost przychodów w porównaniu z 2015 rokiem o 3,1 proc. i zysku netto o 3,3 proc. Największa dynamika przychodów miała miejsce w Europie.
więcej
|
Sławomir Stępniewski na nowym stanowisku w międzynarodowych strukturach Dentsu Aegis Network
Sławomir Stępniewski objął w koncernie marketingowym Dentsu Aegis Network funkcję chief innovation officera w regionie Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej. Poprzednio był CEO firmy w Polsce i Europie Wschodniej.
więcej
|
Carlsberg rozpoczął globalny przetarg mediowy
Firma Carlsberg, która w Polsce jest właścicielem takich marek piwa jak Carlsberg, Okocim i Harnaś, rozpoczęła globalny przetarg mediowy. Jego rozstrzygnięcie obejmie również Polskę.
więcej
|
Katarzyna Smutniak, Małgorzata Socha, Anja Rubik i Katarzyna Sokołowska w jubileuszowej kampanii marki Apart
Firma jubilerska Apart prowadzi kampanię reklamową związaną z 40 jubileuszem istnienia marki na rynku. Jej bohaterkami są modelki Anja Rubik i Katarzyna Smutniak, aktorka Małgorzata Socha i reżyserka pokazów mody Katarzyna Sokołowska.
więcej
|
Havas Engage wygrała przetarg na akcje samplingowe dla Nestlé
Agencja Havas Engage w wyniku wygranego przetargu zajmie się po raz kolejny realizacją akcji samplingowych marki Nescafe 3in1 należącej do Nestlé Polska.
więcej
|
,,Nie pozwól karmić się ściemą" w kampanii przekąsek DayUp (wideo)
Z początkiem marca ruszyła kolejna odsłona kampanii promującej DayUp naturalnych przekąsek z musu owocowego, jogurtu i ziaren zbożowych, produkowanych przez firmę Arteta. Przygotowały ją firmy Vizeum Polska i K2.
więcej
|
,,Zakaz wypadania włosów!" w kampanii Radical Med
W radiu, prasie, kinach i internecie rozpoczęła się kampania reklamowa szamponu przeciw wypadaniu włosów Radical Med (produkowanego przez firmę Farmona). Akcję Farmona przygotowała i realizuje wspólnie z domem mediowym Media On.
więcej
|
Gwiazdor NBA Grant Hill i buty do zamawiania pizzy w nowej reklamie Pizza Hut (wideo)
W nowym spocie sieci restauracji Pizza Hut zaprezentowano sportowe buty, które pozwalają szybko zamówić dostawę pizzy. Zalety nowatorskiego obuwia prezentuje w reklamie Grant Hill, były koszykarz ligi NBA.
więcej
|
Jacek Braciak jako Napoleon obniża ceny kosmetyków w Carrefourze (wideo)
W telewizji, radiu, internecie, w kanale mobile i punktach sprzedaży ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej z Jackiem Braciakiem jako Napoleonem, promująca obniżkę cen kosmetyków w hipermarketach Carrefour. Akcję przygotowały firmy Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Dobro, Platige Image i Arena Media.
więcej
|
,,Jestem lekko..." w kobiecej kampanii wody Żywiec Zdrój
Pod hasłem „Lekkim krokiem w nowym rok” ruszyła kampania reklamowa wody Żywiec Zdrój skierowana głównie do kobiet. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe VML Poland, MediaCom Warszawa i Havas PR.
więcej
|
Maciej Rzeżuchowski group account directorem w Codemedia
Maciej Rzeżuchowski awansował na stanowisko group account directora w domu mediowym Codemedia. W agencji tej pracuje od trzech lat.
więcej
|
Patricia Kazadi reklamuje kosmetyki Mark od Avon (wideo)
Piosenkarka i aktorka Patricia Kazadi została ambasadorką reklamową Mark - nowej linii kosmetyków do makijażu wprowadzonej na rynek przez Avon Polska.
więcej
|
,,Ekspedycja 2017 - Odkrywcy drugiej natury" - nowe reality show Discovery Channel i Żywiec Zdrój
Firma Żywiec Zdrój (należąca do Grupy Danone) i Discovery Channel rozpoczęły castingi do nowego reality show „Ekspedycja 2017 - Odkrywcy drugiej natury”.
więcej
|
Projekt 30/90 z Radzimirem Dębskim promuje wódkę Wyborowa
Pernod Ricard startuje z muzycznym Projektem 30/90 promującym markę wódki Wyborowa. Współpracuje przy nim z Radzimirem Dębskim, kompozytorem.
więcej
|
Lidia Krasowska: BrainJuice Group do Brand Support
Do zespołu agencji Brand Support dołącza Lidia Krasowska. Obejmie stanowisko account manager, zajmie się przede wszystkim obsługą marki Beckers oraz obsługą przetargów.
więcej
|
Lewis Hamilton będzie miał swój energetyk
Lewis Hamilton, trzykrotny mistrz świata F1, zawarł globalne partnerstwo z firmą Monster Energy, z którą wprowadzi na rynek sygnowany swoim nazwiskiem napój energetyczny.
więcej
|
Grupa K2 szuka inwestora dla Oktawave, możliwy debiut giełdowy
Grupa K2 przygotowuje się do przeglądu możliwości pozyskania inwestora strategicznego lub finansowego dla swojego segmentu infrastrukturalnego obejmującego przede wszystkim spółkę Oktawave. Firma zaznacza, że nie jest jeszcze wykluczone, że zdecyduje się na inną opcję rozwoju.
więcej
|
Łukasz Szmel: z Deloitte Digital do Artegence
Łukasz Szmel objął funkcję dyrektora współzarządzającego i członka zarządu agencji Artegence. Poprzednio pracował w Deloitte Digital, a wcześniej m.in. w Eurozecie, Telewizji Polskiej i Efigence.
więcej
|
,,Gdyby Kazimierz Wielki znał internet..." - rusza kampania promująca Ineę
Wystartowała kampania promująca nową ofertę sieci Inea, w której operator wykorzystuje wizerunki Mieszka I i Kazimierza Wielkiego, a także Mikołaja Kopernika.
więcej
|
PZU ponownie sponsorem Półmaratonu Warszawskiego
W niedzielę, 26 marca w stolicy odbędzie się 12. PZU Półmaraton Warszawski.
więcej
|
Krowa na kanapce w reklamie serków Łaciate
Ruszyła kolejna kampania reklamowa produktów mlecznych SM Mlekpol: serków do smarowania oraz mleka. Akcję przygotowały firmy marketingowe Leo Burnett i MEC.
więcej
|
|
|
"Rzeczpospolita" najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl
W styczniu 2017 r. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
|
Tomasz Lis za tekst w ,,Newsweeku" nominowany do Europejskiej Nagrody Prasowej
Wśród nominowanych w obecnej edycji Europejskiej Nagrody Prasowej znaleźli się Tomasz Lis (za wstępniak do jednego z wydań „Newsweeka”), redakcje (m.in. „Gazeta Wyborcza”), które przygotowały publikacje o tzw. Panama papers oraz dziennikarze „Newsweeka” Michał Krzymowski i Wojciech Cieśla.
więcej
|
Piotr Makowski redaktorem naczelnym ,,Men's Health"
Piotr Makowski objął funkcję redaktora naczelnego miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska). Zastąpił Krzysztofa Komara, który z końcem ub.r. przeszedł na emeryturę.
więcej
|
,,Świat Wiedzy" na czele pism popularnonaukowych, ,,W Sieci Historii" historycznych
Liderem sprzedaży ogółem w listopadzie ub.r. wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
więcej
|
|
|
"Rzeczpospolita" najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl
W styczniu 2017 r. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
|
Po aferze z wyciekiem danych szef prawników Yahoo traci pracę, a Marissa Meyer bez 14 mln dolarów premii
Koncern Yahoo poinformował, że wyciągnięto konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za masowe wycieki danych użytkowników w 2013 i 2014 roku. Pracę stracił Ron Bell, szef zespołu prawników koncernu, z kolei Marissa Meyer, szefowa Yahoo, nie dostanie planowanych premii w łącznej wysokości 14 mln dolarów.
więcej
|
Netflix zastosuje inteligentny kodek dla lepszej jakości filmów i format HDR w urządzeniach mobilnych
Serwis Netflix zapowiedział wprowadzenie na swojej platformie nowego kodeka opartego na mechanizmach sztucznej inteligencji, który poprawi jakość filmów przy powolnych połączeniach internetowych. Poza tym firma zamierza udostępnić użytkownikom mobilnym możliwość oglądania streamingu w jakości HDR.
więcej
|
Snapchat zaskakuje debiutem na Wall Street. 24 dolary za akcję, firma wyceniona na 33,6 ml dolarów
Podczas pierwszych dwóch dni sprzedaży akcji spółki Snap Inc., właściciela Snapchata, ich wysoka cena zaskoczyła rynek. Walory osiągnęły ostatecznie poziom 24 dolarów za sztukę. Wartość Snap Inc. podskoczyła do 33,6 miliarda dolarów.
więcej
|
Zalando: większe przychody i zysk, rośnie liczba klientów
Rok 2016 platforma sprzedażowa Zalando zamknęła wzrostem przychodów o 23 procent przy wzroście marży EBIT na poziomie 5,9 proc. Liczba klientów wzrosła o 11 proc. osiągając ponad 20 milionów.
więcej
|
Co trzeci pracownik zamieści w social media treści firmowe, o ile będą interesujące
33% pracowników chętnie zamieści w swoich kanałach social media treści firmowe, jeśli będą interesujące - wynika z badania SW Research.
więcej
|
Spotify testuje płatny dostęp do muzyki w jakości Hi-Fi
Serwis Spotify rozpoczął testowanie nowej oferty dostępu do nagrań muzycznych ze swojej biblioteki. Za dodatkową opłatą w wysokości od 5 do 10 dolarów użytkownik może słuchać muzyki w formacie bezstratnym i w jakości oferowanej na płytach CD.
więcej
|
Netflix inwestuje prawie 2 miliardy dolarów w europejskie produkcje
Netflix coraz mocniej stawia na własne produkcje, w tym także na europejskie. Amerykańska platforma ruszyła niedawno z produkcją dwóch seriali we współpracy z BBC oraz jednego z Canal Plus.
więcej
|
Łukasz Szmel: z Deloitte Digital do Artegence
Łukasz Szmel objął funkcję dyrektora współzarządzającego i członka zarządu agencji Artegence. Poprzednio pracował w Deloitte Digital, a wcześniej m.in. w Eurozecie, Telewizji Polskiej i Efigence.
więcej
|
Magdalena Pasecka, Krzysztof Kulig i Tomasz Czechowicz odeszli z rady nadzorczej Wirtualnej Polski
Z funkcji członków rady nadzorczej Wirtualnej Polski zrezygnowali Magdalena Pasecka i Krzysztof Kulig z Innova Capital oraz Tomasz Czechowicz z MCI.
więcej
|
|
|