|
|
|
|
|
|
|
W ub.r. abonament RTV zapłaciło 1,12 mln gospodarstw. TVP dostała 365 mln zł, a Polskie Radio - 186 mln zł
W 2016 roku wpływy z abonamentu radiowo telewizyjnego wyniosły 749,9 mln zł, a zapłaciło go 1,12 mln spośród 3,2 mln uprawnionych do tego gospodarstw domowych. 365,5 mln zł otrzymała Telewizja Polska, 185,9 mln zł - Polskie Radio, a 170,6 mln zł - publiczne stacje regionalne. Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji prognozuje, że w br. przychody abonamentowe zmaleją do 635 mln zł.
więcej
|
Janusz Trus odpowiada płatnym ogłoszeniem na materiał w TVP Gdańsk, sugerujący współpracę z SB
Janusz Trus, wieloletni dziennikarz TVP 3 Gdańsk 10 lutego zamieścił ogłoszenie w „Gazecie Wyborczej Trójmiasto”, aby dać odpór sugestiom zawartym w materiale tego ośrodka, jakoby był współpracownikiem SB. - Zweryfikował mnie Bronisław Wildstein, jestem czysty - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wirtualna Polska zmieniła ,,#dzieńdobryPolsko" na ,,#dzieńdobryWP" z uwagi na nowy program TVP1
Nazwa porannego pasma kanału WP została zmieniona z „#dzieńdobryPolsko” na „#dzieńdobryWP”. Wynika to z faktu, że pod koniec lutego TVP1 zacznie emitować program „Dzień dobry Polsko”, zapowiadany od roku.
więcej
|
Czwórka zwiększa liczbę premier ,,Policjantów i policjantek"
W poniedziałek 27 lutego br. na antenie Czwórki zadebiutuje szósty sezon serialu paradokumentalnego „Policjantki i policjanci”. Wiosną stacja pokaże premierowe odcinki także w piątki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,W krainie baśni" - premierowy cykl teatralny TVP ABC. Beata Fido i Lesław Żurek w rolach głównych
W niedzielę 5 marca br. na antenie kanału dziecięcego TVP ABC zadebiutuje nowy program dla dzieci pt. „W krainie baśni”. Najmłodsi widzowie obejrzą spektakle teatralne, w których główne role zagrają m.in. Beata Fido i Lesław Żurek.
więcej
|
Paulina Młynarska poprowadzi cykl ,,Polacy z wyboru" w Canal+ Discovery
W czwartek 2 marca br. na antenie Canal+ Discovery zadebiutuje cykl dokumentalny „Polacy z wyboru”. W programie Paulina Młynarska porozmawia z obcokrajowcami, którzy na stałe zamieszkali w Polsce.
więcej
|
TVP1 i Polsat na czele, seriale TVP hitami tygodnia
Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się jeszcze: siostrzana produkcja „Na dobre i na złe” oraz „Teleexpress”. Wśród stacji najwyższy udział w 4+ miała TVP1, a w 16-49 pierwszy był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
650 tys. widzów debiutu Magdaleny Ogórek i Jacka Łęskiego w ,,Studio Polska"
Pokazany w sobotę, 11 lutego 2017 roku odcinek programu TVP Info „Studio Polska”, w którym zadebiutowali Magdalena Ogórek i Jacek Łęski, oglądało prawie 650 tys. widzów. Przełożyło się to na 5,2 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję Polską.
więcej
|
HBO Europe z nowymi dyrektorami odpowiedzialnymi za oryginalne treści
Europejski oddział HBO powołał nowe osoby na stanowiska związane z produkcją oryginalnych treści nadawcy na poszczególnych rynkach. Johnathan Young będzie odpowiadał za nowe projekty w Europie Centralnej, Steve Matthews zajmie się produkcjami na nowych rynkach na północy i w Hiszpanii, a Hanka Kastelicova obejmie nadzór nad dokumentalną ofertą HBO Europe.
więcej
|
Mecz Legia Warszawa-Ajax Amsterdam w TVP1 i Canal+ Sport
W czwartek, 16 lutego 2017 roku odbędzie się mecz 1/16 finału Ligi Europy, w którym Legia Warszawa zmierzy się z Ajaxem Amsterdam. W Polsce wydarzenie na żywo transmitować będą TVP1 i Canal+ Sport.
więcej
|
Serial ,,Tacy jesteśmy" marcową nowością FOX
1 marca 2017 roku FOX rozpocznie emisję nowego serialu „Tacy jesteśmy”.
więcej
|
|
|
W ub.r. abonament RTV zapłaciło 1,12 mln gospodarstw. TVP dostała 365 mln zł, a Polskie Radio - 186 mln zł
W 2016 roku wpływy z abonamentu radiowo telewizyjnego wyniosły 749,9 mln zł, a zapłaciło go 1,12 mln spośród 3,2 mln uprawnionych do tego gospodarstw domowych. 365,5 mln zł otrzymała Telewizja Polska, 185,9 mln zł - Polskie Radio, a 170,6 mln zł - publiczne stacje regionalne. Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji prognozuje, że w br. przychody abonamentowe zmaleją do 635 mln zł.
więcej
|
|
Abonament rtv będą płacić wszyscy płatnicy CIT, PIT i KRUS
Abonament radiowo-telewizyjny najprawdopodobniej płacić będą nie gospodarstwa domowe, ale wszyscy płatnicy PIT, CIT i KRUS. Jego ściąganiem zajmą się urzędy skarbowe, a operatorzy platform cyfrowych i kablówek będą musieli dostarczać Poczcie Polskiej bazy danych swoich klientów - zapowiada Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
|
|
|
IKEA szykuje przetarg na obsługę kreatywną w Polsce, zlecenia bronią Grey Group Poland i Kalicińscy.com
Firma IKEA Retail ogłosiła początek przetargu dotyczącego jej obsługi kreatywnej na polskim rynku. Obecnie obsługą w tym zakresie zajmują się agencje Grey Group Poland i Kalicińscy.com.
więcej
|
Oranżada Hellena będzie lokowana u Kuby Wojewódzkiego w TVN i w ,,Idolu" w Polsacie
Firma Colian po kilkumiesięcznej przerwie wraca z promocją oranżady Hellena poprzez działania product placement w programie „Kuba Wojewódzki” w TVN. Marka zostanie ulokowana także w programie „Idol” w Polsacie, którego jest także sponsorem.
więcej
|
Piwo Dębowe z nowym logo, w reklamach Piotr Fronczewski (wideo)
Piwo Dębowe (produkowane przez Kompanię Piwowarską) trafiło do sprzedaży pod zmienioną nazwą - Dębowe Dojrzałe Mocne - oraz z nową identyfikacją wizualną. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Otwórz Dębowe”, w której występuje Piotr Fronczewski.
więcej
|
Mediacap negocjuje kupno agencji marketingu wideo
Holding badawczo-marketingowy Medicap poinformował, że rozpoczął negocjacje na wyłączność dotyczące kupna kontrolnego pakietu udziałów w agencji content marketingowej specjalizującej się w treściach wideo. Zakończenie negocjacji planowane jest na początek marca.
więcej
|
,,Bądź bogatszy o niezwykłe spotkania" - mBank reklamuje eKonto (wideo)
Do emisji trafił kolejny spot reklamujący promocję rachunku osobistego eKonto w mBanku. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Grey Worldwide Warszawa, Brand New Heaven, VML Poland i Mindshare Polska.
więcej
|
Krzysztof Hołowczyc wraca z reklamą klocków Breck
Firma Breck, producent klocków hamulcowych rozpoczęła kampanię reklamową promującą te produkty. Podobnie jak wiosną ub.r. pojawił się w niej kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc.
więcej
|
Brian Scott podróżuje w czasie w reklamach sklepów Sizeer
Ruszyła kolejna kampania reklamowa sieci sklepów odzieżowych Sizeer z udziałem dziennikarza Briana Scotta. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Respect Your Shoes”, firma Marketing Investment Group przygotowała razem z Papaya Films.
więcej
|
Alicja Tubilewicz promuje wiosenno-letnią kolekcję Patrizia Aryton
Firma odzieżowa Patrizia Aryton rozpoczyna kampanię promującą kolekcję odzieży na sezon wiosna-lato 2017. jej twarzą została robiąca międzynarodową karierę topmodelka Alicja Tubilewicz.
więcej
|
Agata Kozanecka: z Infinity Group do Vienna House
Agata Kozanecka objęła nowo utworzone stanowisko e-commerce managera w polskim oddziale austriackiej sieci hoteli Vienna House. Wcześniej pracowała w Infinity Group i 77Agency.
więcej
|
Katarzyna Smolińska i Magdalena Różczka w nowej kampanii reklamowej Murapolu (wideo)
Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii reklamowej Grupy Murapol promującej posiadanie własnego mieszkania. W spotach wykreowanych przez Whizz.ninja występują m.in. Magdalena Różczka i Katarzyna Smolińska. Ich reżyserem jest Jan Holoubek.
więcej
|
Reklama Barbie z tatą bawiącym się lalką emitowana także w Polsce (wideo)
Firma Mattel w ramach kampanii marki Barbie „Możesz być, kim chcesz” rozpoczyna w Polsce emisję spotu pt. „Tata bawi się Barbie”. Producent przygotował go we współpracy z agencją BBDO.
więcej
|
Tomasz Śleziak i Przemysław Pichalski dyrektorami regionalnymi w SBE
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) powołało dwóch nowych dyrektorów regionalnych. Przemysław Pichalski odpowiada za obszar Warmii i Mazur, a Tomasz Śleziak za Śląsk.
więcej
|
Ministerstwo Cyfryzacji z departamentem kompetencji cyfrowych, Robert Król dyrektorem
Ministerstwo Cyfryzacji (MC) uruchomiło nowy departament - kompetencji cyfrowych, który ma wspomagać naukę programowania w szkołach, poprawę wiedzy młodzieży o nowych technologiach i wprowadzanie nowych e-usług. Nową komórką ministerstwa kieruje Robert Król, były prezes Fundacji Netcamp.
więcej
|
|
|
Zmiany w prawie prasowym - 24 godziny na autoryzację. "Krok w dobrym kierunku"
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przedstawiło wczoraj projekt nowelizacji prawa prasowego - zmiany dotyczą autoryzacji. Usuwają karę ograniczenia wolności za jej brak i wprowadzają ramy czasowe na wykonanie autoryzacji. - Takie zmiany to krok w dobrym kierunku - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Skowroński, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
więcej
|
Andrzej Andrysiak rozstaje się z ,,Dziennikiem Gazetą Prawną"
Andrzej Andrysiak, redaktor odpowiedzialny za piątkowe wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”, odchodzi z Infor Biznes - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Uznałem, że czas się rozstać - tłumaczy Andrysiak.
więcej
|
W World Press Photo 2017 wygrało zdjęcie zabójcy ambasadora Rosji w Turcji
Główną nagrodę w konkursie World Press Photo 2016 otrzymał Burhan Ozbilici z Associated Press za fotografię Mevluta Merta Altintasa tuż po tym, jak zabił Andrieja Karłowa, ambasadora Rosji w Turcji. W sumie w konkursie nagrodzono 45 fotografów z 25 krajów.
więcej
|
Anita Szarlik: z ,,Wprost" na redaktor naczelną magazynu ,,Coaching"
Anita Szarlik dołączyła do Wydawnictwa Burda, gdzie objęła stanowisko redaktor naczelnej miesięcznika „Coaching”.
więcej
|
,,The Washington Post" z codziennymi newsami na Snapchacie
Dziennik „The Washington Post” zapowiedział, że zwiększy swoją aktywność na platformie Discover stanowiącą część aplikacji Snapchat. Gazeta będzie przez 7 dni w tygodniu na bieżąco publikować tam newsy oraz inne materiały. Usługa będzie dostępna na razie tylko w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie.
więcej
|
,,Tele Tydzień" na czele tygodników telewizyjnych, ,,Tele Świat" dwutygodników
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w listopadzie ub.r. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Aneta Rumniak dyrektorem marketingu i nowych mediów PMPG Polskie Media
Aneta Rumniak dołączyła do zespołu PMPG Polskie Media, gdzie objęła stanowiska dyrektora marketingu i nowych mediów.
więcej
|
,,Twój Styl" z dodatkiem ,,Klasa i klasyka w modzie"
We wtorek, 14 lutego 2017 roku w sprzedaży ukaże się marcowe wydanie magazynu „Twój Styl”, które zawiera 100-stronicowy magazyn „Klasa i klasyka w modzie”.
więcej
|
|
|
Wirtualna Polska zmieniła ,,#dzieńdobryPolsko" na ,,#dzieńdobryWP" z uwagi na nowy program TVP1
Nazwa porannego pasma kanału WP została zmieniona z „#dzieńdobryPolsko” na „#dzieńdobryWP”. Wynika to z faktu, że pod koniec lutego TVP1 zacznie emitować program „Dzień dobry Polsko”, zapowiadany od roku.
więcej
|
Karolina Korwin-Piotrowska przechodzi z felietonami z o2.pl do Opinie.wp.pl
Wirtualna Polska przedłużyła współpracę z publicystką Karoliną Korwin-Piotrowską, przy czym jej felietony będą teraz publikowane nie na portalu o2.pl, tylko w serwisie Opinie.wp.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Netflix z niestabilną odwiedzalnością w Polsce, maksymalnie 386 tys. użytkowników miesięcznie
W ciągu pierwszego roku obecności na polskim rynku serwis Netflix radził sobie ze zmiennym powodzeniem - wynika z danych Gemiusa. Po początkowym drastycznym spadku liczby użytkowników platforma powoli odzyskiwała widzów, by w grudniu 2016 roku osiągnąć poziom prawie 386 tysięcy subskrybentów. W Polsce z Netflixa korzystają częściej kobiety, a najliczniejsza grupa użytkowników pochodzi z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.
więcej
|
Google Maps pozwala tworzyć listy miejsc i dzielić się nimi ze znajomymi
Google zapowiedział w aplikacji Google Maps nową funkcję pozwalającą na współdzielenie ze znajomymi listy miejsc. Dzięki temu możliwe jest polecanie innym użytkownikom konkretnych lokalizacji czy umawianie się w wybranych miejscach.
więcej
|
,,The Washington Post" z codziennymi newsami na Snapchacie
Dziennik „The Washington Post” zapowiedział, że zwiększy swoją aktywność na platformie Discover stanowiącą część aplikacji Snapchat. Gazeta będzie przez 7 dni w tygodniu na bieżąco publikować tam newsy oraz inne materiały. Usługa będzie dostępna na razie tylko w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie.
więcej
|
YouTube Red z czterema serialami familijnymi własnej produkcji
YouTube zapowiada, że na płatnej platformie Red wiosną 2017 roku pojawią się cztery nowe seriale kierowane do całych rodzin. Będą to oryginalne produkcje tworzone przez twórców zaangażowanych przez YouTube’a.
więcej
|
Ministerstwo Cyfryzacji z departamentem kompetencji cyfrowych, Robert Król dyrektorem
Ministerstwo Cyfryzacji (MC) uruchomiło nowy departament - kompetencji cyfrowych, który ma wspomagać naukę programowania w szkołach, poprawę wiedzy młodzieży o nowych technologiach i wprowadzanie nowych e-usług. Nową komórką ministerstwa kieruje Robert Król, były prezes Fundacji Netcamp.
więcej
|
Publikacja treści w mediach społecznościowych może naruszać autorskie prawa majątkowe i osobiste. W części przypadków sprawa trafia do sądu
Umieszczanie czyjejś twórczości w internecie w sposób nieuprawniony może naruszyć nie tylko autorskie prawa majątkowe, lecz także dobra osobiste – przypomina Przemysław Lech, radca prawny Antyplagiat24. Za naruszanie prawa autorskiego można również ponieść sankcje karne. Często jednak wystarczy usunąć nielegalne treści, aby zakończyć spór na drodze przedsądowej i w takich przypadkach do procesów dochodzi stosunkowo rzadko. Na wokandę trafiają przede wszystkim te sprawy, w których odszkodowania sięgają kilku lub więcej tysięcy złotych.
więcej
|
|
|