|
|
|
|
|
|
|
Skargi do KRRiT na ,,Pucz". ,,Budzi niepokój, nieobiektywny, propagandowy"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała ponad 20 skarg na film dokumentalny „Pucz” wyemitowany w niedzielę wieczorem w TVP1 i TVP Info. Według skarżących film jest nieobiektywny, ma cechy produkcji propagandowej, a jego montaż może budzić niepokój u oglądających.
więcej
|
Martyna Wojciechowska dyrektor programową Travel Channel
Martyna Wojciechowska objęła stanowisko dyrektor programowej Travel Channel. Odpowiadać będzie za strategię programową oraz długofalowy rozwój stacji. Należący do Scripps Networks Interactive, kanał Travel Channel dołączył do portfolio Grupy TVN, która odpowiada za jego dystrybucję, sprzedaż reklam i techniczną stronę operacji.
więcej
|
Młodzi ludzie z Europy coraz krócej oglądają telewizję, zyskują płatne serwisy VOD
Czas oglądania telewizji odnotowuje kilkuprocentowe spadki wśród młodych. Są one mocno skorelowane z rozwojem subskrypcyjnych serwisów na życzenie - wynika z analizy MEC czasu oglądania telewizji wśród osób w wieku od 13 do 29 lat w wielu krajach Europy.
więcej
|
"Awaria urządzenia na terenie TVP, a nie spisek"
- Procedura sprawdzająca trwa, ale wyniki tego co zostało skontrolowane jednoznacznie wskazują, że awaria miała miejsce w obiekcie na terenie Telewizji Polskiej. Choć urządzenia stanowią część zespołu nadawczego EmiTela - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
W TVP ceny reklam niższe niż rok temu, najdrożej przy ,,M jak miłość" i przy ,,Wiadomościach"
W ofercie reklamowej Telewizji Polskiej na luty br. zdecydowana większość cen reklam, zwłaszcza w TVP1. jest nawet kilkanaście procent niższa niż w lutym ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy serialu „M jak miłość” i niedzielnych wydaniach „Wiadomości” oraz „Sportu”.
więcej
|
Telewizje internetowe chcą przeprosin i odszkodowania od Jacka Kurskiego za wykorzystanie ich materiałów w ,,Puczu"
TVP wykorzystała część filmu Oskara Wądołowskiego - twórcy kanału Independent Video Press - wycięła z niego logo i wkleiła go do swojej produkcji pt. „Pucz”, nie informując, że jest to cytat. Filmowiec domaga się teraz publicznych przeprosin od prezesa Jacka Kurskiego i zapłaty honorarium, które - jak twierdzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl - należy mu się.
więcej
|
Fokus TV liderem oglądalności kanałów dokumentalnych w 2016 roku
W ub.r. pozycję lidera oglądalności wśród kanałów dokumentalnych zajął Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mogły ex aequo: Polsat Viasat Explorer, H2 i Canal+ Discovery, a na przeciwnym biegunie znalazł się National Geographic.
więcej
|
Trzeci sezon ,,Żony Hollywood" w TVN. Tym razem w poniedziałki
W poniedziałek 13 lutego br. na antenie TVN zadebiutuje trzeci sezon reality-show „Żony Hollywood” o życiu Polek z amerykańskiej „Fabryki Snów”. Format wraca do ramówki po 1,5 roku.
więcej
|
Fox pokaże za darmo Super Bowl 2017 z dynamicznie dopasowanymi reklamami
Według zapowiedzi internetowy serwis Fox Sports będzie transmitował za darmo finał Super Bowl 2017. Dostęp do streamingu będą mieli tylko internauci w USA za pośrednictwem przeglądarek internetowych oraz mobilnych aplikacji Fox Sports na iOS i Androida.
więcej
|
Serial ,,Syn" w AMC. Pierce Brosnan jako Eli McCullough
11 maja 2017 roku na antenie AMC odbędzie się polska premiera serialu „Syn”, który jest produkcją własną AMC Studios i Sonar Entertainment.
więcej
|
Serial ,,Dobre zachowanie 2" w TNT
TNT zamówiło drugi sezon „Dobrego zachowania” - serialu opartego na serii powieści Blake’a Croucha. Premierę nowych odcinków zapowiedziano na jesień 2017 roku.
więcej
|
|
|
Jacek Sobala faworytem w konkursie na szefa Polskiego Radia
Zakończył się wstępny etap konkursu na prezesa Polskiego Radia. Ostatecznie wpłynęło siedem zgłoszeń - informuje Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Z naszych informacji wynika, że największe szanse na objęcie stanowiska ma Jacek Sobala.
więcej
|
|
Były szef wydziału prawnego Polskiego Radia: zarząd zlecał mi prywatne sprawy, straszenie procesem nieprofesjonalne
Mecenas Lucjan Jarzyński, który w zeszłym tygodniu zrezygnował z pracy jako kierownik wydziału prawnego Polskiego Radia, twierdzi, że członkowie zarządu firmy kazali mu załatwiać także ich prywatne sprawy. Dodaje, że jeszcze w ub.r. dostał nagrodę od władz nadawcy, a na początku br. próbowano ją odebrać.
więcej
|
|
Dwójka nie zrezygnowała z audycji o Zygmuncie Baumanie, tylko przesunęła ją na później
Wbrew zapowiedziom w poniedziałek radiowa Dwójka nie wyemitowała odcinka audycji „Opowieści po zmroku” ze wspomnieniami o prof. Zygmuncie Baumanie. Polskie Radio informuje, że audycja zostanie nadana w późniejszym terminie.
więcej
|
|
RMF FM liderem w Trójmieście. Radio Gdańsk wypadło z podium
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w II półroczu ub.r. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Z Polskiego Radia odszedł szef wydziału prawnego, zarzuca prezes firmy awanturnictwo i agresję słowną
Radca prawny Lucjan Jarzyński zrezygnował z pracy jako kierownik wydziału prawnego Polskiego Radia. Uzasadnia, że zdecydował się na to „po wielokrotnych przypadkach awanturnictwa i agresji słownej wobec mnie i innych pracowników Polskiego Radia ze strony p. Barbary Stanisławczyk-Żyły”. - To zwykłe pomówienie, sprawa zostanie skierowana do sądu i do rzecznika dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych - zapowiada zarząd Polskiego Radia.
więcej
|
|
|
|
Allegro zdeklasowało rywali na YouTube, ale na reklamowy sukces nie ma jednego przepisu
- Allegro zdominowało ranking popularności YouTube’a, bo trafiło w czułą strunę użytkowników serwisu, a to najlepsza droga do sukcesu w reklamie. Nie ma jednak złotego środka na przyciągnięcie odbiorców, choć YouTube pozwala opowiadać dłuższe historie niż oklepane telewizyjne reklamówki - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Rafał Baran, Marcin Michalski, Marcin Żukowski, Adam Gołub i Bartosz Drozdowski.
więcej
|
W TVP ceny reklam niższe niż rok temu, najdrożej przy ,,M jak miłość" i przy ,,Wiadomościach"
W ofercie reklamowej Telewizji Polskiej na luty br. zdecydowana większość cen reklam, zwłaszcza w TVP1. jest nawet kilkanaście procent niższa niż w lutym ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy serialu „M jak miłość” i niedzielnych wydaniach „Wiadomości” oraz „Sportu”.
więcej
|
Odzieżowa marka Patrizia Aryton debiutuje na rynku niemieckim
Obecna dotychczas w Polsce marka damskiej odzieży Patrizia Aryton debiutuje na rynku niemieckim. Kolekcja jesień-zima 2017/2018 zostanie zaprezentowana podczas Mercedes-Benz Fashion Week w Berlinie.
więcej
|
Małgorzata Kożuchowska będzie reklamować kosmetyki Avon
Małgorzata Kożuchowska, aktorka znana m.in. z seriali „Druga szansa” w TVN i „M jak miłość” w TVP została ambasadorką kosmetyków marki Avon. Wizerunek artystki pojawi się w zakrojonej na szeroką skalę kampanii promocyjnej linii do makijażu Avon True oraz nowego zapachu Viva La Vita.
więcej
|
Najpopularniejsze reklamy na YouTubie w 2016 roku: ,,English for beginners" i ,,Legendy Polskie" Allegro (TOP10)
W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich reklam 2016 roku na YouTubie znalazły się cztery spoty Allegro: „English for beginners” i trzy filmy z cyklu „Legendy Polskie”. W skali Europy najchętniej oglądane były reklamy Nike Football, John Lewis i Sainsbury's.
więcej
|
,,Outdoorowy gif" - AMS z nośnikami Dynamic Backlight. Audi promuje model Q5
Firma reklamy zewnętrznej AMS (Grupa Agora) wprowadziła do swojej oferty nowe rozwiązanie o nazwie Dynamic Backlight, które polega na dynamicznej prezentacji obrazu na nośnikach typu backlight 6x3 m, dającej efekt "gifowej animacji". Jako pierwszy reklamodawca korzysta z niego Audi reklamując model Q5.
więcej
|
Intensywny dzień Ady Fijał promuje serum Bioliq (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa z udziałem aktorki Ady Fijał promująca intensywne serum nawilżające Bioliq (produkowane przez Aflofarm Farmacja Polska).
więcej
|
Value Media wypromuje marki Hochland i Almette
Dom mediowy Value Media (Group One) wygrał przetarg na obsługę full service marek Hochland i Almette (Hochland Polska).
więcej
|
,,Słodziaków nie trzeba dosładzać" - Żywiec Zdrój zachęca do podawania dzieciom napojów bez cukru
Ruszyła nowa kampania firmy Żywiec Zdrój wspierająca rodziców w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych swoich dzieci, zachęcająca do sięgania każdego dnia po napoje bez cukru. Autorem kampanii jest agencja VML Poland.
więcej
|
Szczecin w kampanii rekrutuje pracowników
Władze Szczecina rozpoczęły kampanię pod hasłem „Szczecin Rekrutuje“. Chcą nią promować nowe miejsca pracy i zachęcić mieszkańców miasta, województwa zachodniopomorskiego i ościennych województw do szukania zajęcia właśnie w Szczecinie.
więcej
|
Podziękowania dla kobiet w kampanii reklamowej Merci (wideo)
Ruszyła nowa kampania reklamowa pralin Merci (dystrybuowanych w Polsce przez firmę Storck). Akcję przygotowały agencja Pahnke i dom mediowy Starcom.
więcej
|
Fox pokaże za darmo Super Bowl 2017 z dynamicznie dopasowanymi reklamami
Według zapowiedzi internetowy serwis Fox Sports będzie transmitował za darmo finał Super Bowl 2017. Dostęp do streamingu będą mieli tylko internauci w USA za pośrednictwem przeglądarek internetowych oraz mobilnych aplikacji Fox Sports na iOS i Androida.
więcej
|
Mężczyźni jako przecenione towary w kampanii ZaadoptujFaceta.pl (wideo)
Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii reklamowej serwisu randkowego ZaadoptujFaceta.pl. Akcja jest prowadzona w telewizji i internecie.
więcej
|
Marcin Matyja: z Selectivv do Mobile Rockets
Do zespołu agencji mobile marketingowej Mobile Rockets dołączył Marcin Matyja, który objął stanowisko sales director. Ostatnio pracował w agencji Selectivv.
więcej
|
Jarosław Łuczka i Dorota Łoboda-Kąkowicz w pionie sprzedaży Netsprintu
Z początkiem roku Grupa Netsprint wprowadziła nową strukturę pionu sprzedaży - powstały działy odpowiedzialne za realizację budżetów w poszczególnych obszarach działalności: performance, content marketing, big data, email marketing, mobile, strategy sales i campaign management. Do zespołu dołączyli Jarosław Łuczka i Dorota Łoboda-Kąkowicz.
więcej
|
Subway reklamuje zimową kawę Gingerbread Latte
W ofercie sieci restauracji Subway wprowadzono nowy wariant kawy Gingerbread Latte. Firma promuje ją kampanią i konkursem.
więcej
|
Żaneta Kowalska: ze Starcomu do Kerris
Żaneta Kowalska dołączyła do zespołu agencji interaktywnej Kerris, obejmując stanowisko account managera. Poprzednio pracowała m.in. w domu mediowym Starcom.
więcej
|
Maciej Lubczyński: z MU Interactive do Shake Hands
Maciej Lubczyński objął stanowisko automotive community manager w agencji Shake Hands (należącej do grupy Brand Support). Wcześniej pracował w MU Interactive.
więcej
|
|
|
,,Cuda i objawienia" - nowy miesięcznik dla osób wierzących Wydawnictwa Bauer
W środę, 18 stycznia, ukaże się pierwszy numer nowego miesięcznika „Cuda i objawienia”, który wydaje Wydawnictwo Bauer. Będzie on skierowany do osób wierzących. Redaktorem naczelnym pisma jest Konrad Pawłowski.
więcej
|
Nowa naczelna ,,National Geographic" chce postawić na rozwój ,,Travelera"
Agnieszka Franus, nowa szefowa „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler” (Wydawnictwo Burda), postawi mocniej na rozwój tego drugiego tytułu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wydawca ,,Gazety Wyborczej" nagrodzony za docenianie kobiet w pracy
Jerzy B. Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”, dostał nagrodę Solidarity Awards za konsekwentne powierzanie kobietom najważniejszych redakcyjnych projektów. W ostatnich miesiącach w redakcji „Wyborczej” awansowano kilka kobiet na ważne stanowiska. - Więcej kobiet na ważnych stanowiskach to więcej skuteczności w rozwiązywaniu problemów - mówi dla Wirtualnemedia.pl nagrodzony.
więcej
|
,,Men's Health" liderem miesięczników dla mężczyzn w październiku. ,,CKM" z największym spadkiem
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w październiku ub.r. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej straciło „CKM”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Men’s Health”.
więcej
|
Agnieszka Franus naczelną ,,National Geographic" i ,,NG Traveler", odchodzi Martyna Wojciechowska
Agnieszka Franus obejmuje stanowisko redaktor naczelnej pism „National Geographic Polska” oraz „National Geographic Traveler” (Wydawnictwo Burda). Zastępuje Martynę Wojciechowską, która po 10 latach pracy odchodzi z wydawnictwa.
więcej
|
|
|
Młodzi ludzie z Europy coraz krócej oglądają telewizję, zyskują płatne serwisy VOD
Czas oglądania telewizji odnotowuje kilkuprocentowe spadki wśród młodych. Są one mocno skorelowane z rozwojem subskrypcyjnych serwisów na życzenie - wynika z analizy MEC czasu oglądania telewizji wśród osób w wieku od 13 do 29 lat w wielu krajach Europy.
więcej
|
Tomasz Machała w zarządzie Wirtualnej Polski, Maciej Kossowski przechodzi do rady nadzorczej
Do zarządu Wirtualnej Polski dołącza Tomasz Machała pracujący w firmie od 2,5 miesiąca na stanowisku dyrektorskim. Nowe obowiązki w zarządzie będzie mieć Adam Plona, natomiast z zarządu do rady nadzorczej przechodzi Maciej Kossowski - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Marcin Jabłoński prezesem Arena.pl, Sławomir Kubicki wiceprezesem, odszedł Michał Kowalski
Marcin Jabłoński został prezesem zarządu platformy sprzedażowej Arena.pl, zastąpił na tym stanowisku odchodzącego z firmy Michała Kowalskiego. Jako wiceprezes w składzie zarządu znalazł się także Sławomir Kubicki. Obaj menedżerowie byli wcześniej związani z Grupą Allegro.
więcej
|
Filmy porno wskutek luki zamieszczane na YouTube, a udostępniane w innych serwisach
Internetowi dystrybutorzy filmów pornograficznych dzięki luce w działaniu YouTube’a mogą udostępniać swoje treści, wykorzystując do ich przechowywania serwery Google. Problem jest skomplikowany, a usuwanie zabronionych regulaminem treści - długotrwałe i nieprecyzyjne.
więcej
|
Najpopularniejsze reklamy na YouTubie w 2016 roku: ,,English for beginners" i ,,Legendy Polskie" Allegro (TOP10)
W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich reklam 2016 roku na YouTubie znalazły się cztery spoty Allegro: „English for beginners” i trzy filmy z cyklu „Legendy Polskie”. W skali Europy najchętniej oglądane były reklamy Nike Football, John Lewis i Sainsbury's.
więcej
|
,,Warsaw Express" - internetowy reality-show od Plotek.pl i MTV Polska
W czwartek 19 stycznia br. portal Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) udostępni pierwszy odcinek cyklu wideo „Warsaw Express”, w którym występują uczestnicy programów „Ekipa z Warszawy” i „Ex na plaży Polska”.
więcej
|
Zalando z rocznymi wzrostami przychodów, 225 mln euro zysku
Platforma zakupowa Zalando zakończyła 2016 rok z przychodami na poziomie 3,6 miliarda euro i zyskiem EBIT na poziomie 225 milionów. W 2017 roku firma planuje uruchomienie centrum logistycznego w Szwecji i ekspansję na rynki skandynawskie.
więcej
|
|
|