|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Wtorek, 8 Grudnia 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
W Polsce rynek reklamowy rośnie o 3 proc. rocznie, globalnie o 4-5 proc. Maleją udziały telewizji, reforma może osłabić TVP
Według ZenithOptimedia Group w całym br. wydatki reklamowe w Polsce będą o 2,8 proc. wyższe niż w ub.r., a w przyszłym roku zwiększą się o 3,2 proc. Na całym świecie analogiczne wzrosty wyniosą 3,9 proc. i 4,7 proc.
więcej
|
|
Piotr Kraśko znika z ,,Wiadomości"? TVP: To spekulacje bez pokrycia
Piotr Kraśko wkrótce przestanie być szefem i prowadzącym „Wiadomości” TVP1, a zastąpi go dziennikarka ze stacji komercyjnej - podał tygodnik „ABC”. - To spekulacje nie mające pokrycia w rzeczywistości - mówi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzecznik prasowa TVP.
więcej
|
|
,,Wprost" z pozwem także od Ryszarda Petru. Tomasz Lis: za ile sprzedał się PiS-owi?
Lider Nowoczesnej Ryszard Petru zapowiedział pozwanie „Wprost” za publikacje o jego współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Pozew w tej sprawie rozważa Tomasz Lis, który na okładce tygodnika znalazł się jako współwłaściciel naTemat.pl.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Ustawa o mediach narodowych nie wyznacza sposobu wyboru zarządów, zdecyduje o tym 5-osobowa rada
Ustawa o mediach narodowych, wprowadzająca w życie zapowiadaną przez PiS reformę mediów publicznych, może obowiązywać już od 1 stycznia 2016 roku. Jej projekt, który zostanie złożony w Sejmie w tym tygodniu, nie wyznacza sposobu wyboru zarządów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Zdecydują o tym członkowie Rady Mediów Narodowych - wyjaśnia Krzysztof Czabański, wiceminister kultury.
więcej
|
,,Super Express" z największym spadkiem, zyskała ,,Gazeta Polska Codziennie" (sprzedaż dzienników w październiku)
W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a najwięcej stracił „Super Express” - na przeciwnym biegunie „Gazeta Polska Codziennie”.
więcej
|
Gest Zuckerberga i jego żony to filantrokapitalizm, który świetnie wpłynie na wizerunek Facebooka (opinie)
|
,,Teleexpress" najchętniej oglądanym serwisem, tylko ,,Fakty" straciły widzów
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Piotr Kraśko znika z ,,Wiadomości"? TVP: To spekulacje bez pokrycia
Piotr Kraśko wkrótce przestanie być szefem i prowadzącym „Wiadomości” TVP1, a zastąpi go dziennikarka ze stacji komercyjnej - podał tygodnik „ABC”. - To spekulacje nie mające pokrycia w rzeczywistości - mówi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzecznik prasowa TVP.
więcej
|
|
Karolina Hytrek-Prosiecka żegna się z Grupą TVN, ma przejść do Ekstraklasy SA
Dziennikarka TVN24 Biznes i Świat Karolina Hytrek-Prosiecka po ponad 10 latach pracy żegna się z Grupą TVN. Według nieoficjalnych informacji przechodzi do spółki Ekstraklasa SA zarządzającej rozgrywkami piłkarskiej Ekstraklasy.
więcej
|
|
Kto do zarządu TVP? Rada nadzorcza przerwała obrady
Rada nadzorcza Telewizji Polskiej na poniedziałkowym posiedzeniu nie dokonała wyboru kandydatów, którzy przejdą do ostatniego etapu konkursu na dwóch członków zarządu publicznego nadawcy.
więcej
|
|
6,1 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,6 mln zł dla chorych dzieci
Średnio 6,07 mln widzów obejrzało 12. Mikołajkowy Blok Reklamowy, który został pokazany w Polsacie w niedzielę 6 grudnia przed „Wydarzeniami”. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała około 1,57 mln zł.
więcej
|
|
Tele 5 musi zapłacić karę za emisję horroru ,,Bez litości"
Spółka Mediasat, właściciel telewizji Tele 5 musi zapłacić karę finansową w wysokości 25 tys. zł za naruszenie przepisów dotyczących kwalifikowania audycji - zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
Serial ,,O mnie się nie martw" przegrał tylko z TVN. 6,2 mln zł z reklam
Trzeci sezon „O mnie się nie martw” oglądało średnio 2,05 mln osób, o 80 tys. widzów mniej niż pierwszą edycję emitowaną rok temu. Produkcja dała Dwójce drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 6,16 mln zł.
więcej
|
|
,,Rodzinka.pl" straciła widzów. TVP2 za Polsatem i TVN
Siódmy sezon „Rodzinki.pl” oglądało średnio 1,36 mln osób. W porównaniu do poprzedniej edycji, emitowanej wiosną ub.r., serial stracił 50 tys. widzów. TVP2 w paśmie jego emisji zajęła trzecie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 4,56 mln zł.
więcej
|
|
Rada nadzorcza TVP powołała trzech dyrektorów oddziałów terenowych
Rada nadzorcza Telewizji Polskiej podczas poniedziałkowego posiedzenia zaakceptowała wnioski zarządu dotyczące powołania na kolejną kadencję dyrektorów oddziałów terenowych TVP w Lublinie, Gorzowie Wielkopolskim i w Gdańsku.
więcej
|
|
Katarzyna Senyk prezenterką Polsat News
Katarzyna Senyk, była prezenterka „Wiadomości” w TVP1, dołączyła w poniedziałek do zespołu kanału Polsat News.
więcej
|
|
Rekordowy tydzień stacji newsowych. Liderami TVP1 i TVN
W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym znalazła się TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN a rekordowy tydzień zanotowały stacje informacyjne. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
więcej
|
|
Internet od UPC przyspiesza do 600 Mb/s
Sieć kablowa UPC Polska wprowadziła ofertę internetu z prędkością pobierania danych do 600 Mb/s. Jest ona na razie dostępna tylko w ramach usługi UPC Biznes kierowanej do małych przedsiębiorców.
więcej
|
|
Cyfrowy Polsat w ramach ,,otwartego okna" udostępnił 46 kanałów tematycznych
Cyfrowy Polsat w ramach „otwartego okna” do 6 stycznia 2016 roku udostępnił 46 kanałów tematycznych, w tym 23 w jakości HD. Jest to świąteczny prezent dla abonentów.
więcej
|
|
HBO zapowiada seriale na 2016 rok. "Gra o tron 6", "Vinyl" ...
Stacja HBO opublikowała klip zapowiadający produkcje na 2016 rok.
więcej
|
|
Finałowy odcinek ,,Paktu" 13 grudnia w HBO, cały serial w HBO GO (trailer)
W niedzielę 13 grudnia br. na antenie HBO wyemitowany zostanie finałowy odcinek miniserialu sensacyjnego „Pakt”. Widzowie poznają rozwiązanie śledztwa prowadzonego przez dziennikarza, którego zagrał Marcin Dorociński.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
W Polsce rynek reklamowy rośnie o 3 proc. rocznie, globalnie o 4-5 proc. Maleją udziały telewizji, reforma może osłabić TVP
Według ZenithOptimedia Group w całym br. wydatki reklamowe w Polsce będą o 2,8 proc. wyższe niż w ub.r., a w przyszłym roku zwiększą się o 3,2 proc. Na całym świecie analogiczne wzrosty wyniosą 3,9 proc. i 4,7 proc.
więcej
|
|
Danone liderem reklamowym branży mleczarskiej, mocno w górę Hochland, Zott i Almette
W ciągu dziesięciu miesięcy br. producenci wyrobów mleczarskich zwiększyli wydatki na reklamy w tradycyjnych mediach o kilkanaście procent. W największym stopniu w radiu i kinach, głównie kosztem gazet. Najwięcej wydaje Danone Polska, a marka Hochland zanotowała największy wzrost takich inwestycji.
więcej
|
|
Starcom Mediavest Group obronił budżet mediowy Prudential Polska
Starcom Mediavest Group (SMG) wygrał przetarg mediowy firmy ubezpieczeniowej Prudential Polska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tym samym obronił obsługę tego budżetu.
więcej
|
|
MEC przejmuje od Havas Media obsługę mediową PKP i PKP Intercity
Spółka Polskie Koleje Państwowe zakończyła przetarg na obsługę mediową jej wizerunkowo-produktowych kampanii spółek PKP i PKP Intercity wybierając w nim dom mediowy MEC. Agencja będzie pracować dla przewoźnika do końca września 2016 roku.
więcej
|
|
Youtuberzy i blogerzy w kampanii Coca-Coli mówią o radości w Boże Narodzenie (wideo)
Kilkoro youtuberów i blogerów, wśród nich m.in. Abstrachuje TV i Mafffashion, w klipie opowiada o świętach Bożego Narodzenia i towarzyszącej im radości. Projekt promuje markę Coca-Cola.
więcej
|
|
Jan Sikora: z Schulz Brand Friendly do S4
Jan Sikora zaczął pracę jako head of creative w agencji reklamowej S4. Poprzednio przez 11 lat pracował w Schulz Brand Friendly.
więcej
|
|
Damian Kopecki i Jagoda Grzybowska zajmą się brand commerce w Hypermedia
Do zespołu brand commerce w agencji technologicznej Hypermedia (należącej do Dentsu Aegis Network Polska) dołączyli Damian Kopecki i Jagoda Grzybowska. Kopecki objął funkcję brand commerce managera, a Grzybowska - brand commerce executive.
więcej
|
|
Mandzia, Naruciak w średniowiecznym pojedynku promują grę ,,Margonem" (wideo)
Youtuberzy gamingowi Mandzia i Naruciak biorą udział w kampanii promującej „Margonem”, grę internetową z portfolio firmy Garmory. Akcję przygotowała i prowadzi agencja mediowa K2 Media (należąca do Grupy K2).
więcej
|
|
Barszcz naprawdę świąteczny w kampanii marki Krakus (wideo)
W telewizji ruszyła świąteczna kampania reklamowa barszczu i koncentratu barszczu marki Krakus (Maspex). Akcję przygotowały firmy Brasil i MediaCom.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
,,Wprost" z pozwem także od Ryszarda Petru. Tomasz Lis: za ile sprzedał się PiS-owi?
Lider Nowoczesnej Ryszard Petru zapowiedział pozwanie „Wprost” za publikacje o jego współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Pozew w tej sprawie rozważa Tomasz Lis, który na okładce tygodnika znalazł się jako współwłaściciel naTemat.pl.
więcej
|
|
Dziennikarz ,,Gazety Finansowej" zarzuca plagiat tygodnikowi ,,Wprost"
W najnowszym numerze tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) znalazł się artykuł o Narodowym Centrum Kultury, które miało finansować wydanie książki Ryszarda Petru oraz utworzenie działu na portalu NaTemat.pl. Dziennikarz „Gazety Finansowej”, która pierwsza opisała sprawę, zarzucił tygodnikowi plagiat.
więcej
|
|
Pisma poradnikowe w czołówce miesięczników. ,,Kobieta i Życie" liderem (ranking 103 tytułów)
W sierpniu br. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”, która przed rokiem była druga. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 103 tytuły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
NCK pozwie ,,Wprost" za ,,nieścisłości i oszczerstwa" w tekście o finansowaniu dziennikarzy naTemat.pl i książek Ryszarda Petru
Narodowe Centrum Kultury zapowiedziało złożenie pozwów o naruszenie dóbr osobistych i prywatnego aktu oskarżenia o zniesławienie przez wydawcę i dziennikarza „Wprost”. Powodem są nieprawdziwe zdaniem instytucji informacje w artykule tygodnika opisującym jej tegoroczne wydatki, m.in. na publikację książek Ryszarda Petru i dla trojga dziennikarzy serwisu naTemat.pl.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Interia z nowymi dziennikarzami i wydawcami. Jawor i Szpyrka z ,,Gazety Wyborczej", Świder z ,,Dziennika Polskiego"
W ostatnich miesiącach do redakcji portalu Interia.pl dołączyła grupa nowych dziennikarzy i wydawców, m.in. Piotr Jawor i Łukasz Szpyrka (poprzednio w „Gazecie Wyborczej”) oraz Jacek Świder (z „Dziennika Polskiego”).
więcej
|
|
W 2018 r. internet wyprzedzi reklamowo telewizję, a w sieci - mobile przed desktopem
W 2018 roku globalne wydatki reklamowe w internecie będą po raz pierwszy większe niż w telewizji - prognozuje ZenithOptimedia. Motorem napędowym wzrostu reklamy internetowej będzie segment mobilny, do którego za trzy lata trafi więcej nakładów marketingowych niż do internetu stacjonarnego.
więcej
|
|
Twitter kończy z przycinaniem zdjęć użytkowników, będą pełne kadry
Serwis Twitter poinformował o zmianie sposobu publikowania zdjęć na kontach użytkowników. Fotografie nie będą automatycznie przycinane, prezentowane będą całe kadry. Nowość dotyczy zarówno pojedynczych zdjęć, jak i kolekcji.
więcej
|
|
Arkadiusz Skuza na czele działu K2 łączącego korporacje ze startupami
Agencja K2 uruchomiła dział Disruption Lab oferujący pomoc największym firmom we współpracy z odpowiednimi startupami i uruchamianiu podobnych przedsięwzięć. Działem kieruje Arkadiusz Skuza, założyciel mi.in. iTraff Technology.
więcej
|
|
Youtuberzy i blogerzy w kampanii Coca-Coli mówią o radości w Boże Narodzenie (wideo)
Kilkoro youtuberów i blogerów, wśród nich m.in. Abstrachuje TV i Mafffashion, w klipie opowiada o świętach Bożego Narodzenia i towarzyszącej im radości. Projekt promuje markę Coca-Cola.
więcej
|
|
Wobec oporu internautów Mozilla rezygnuje z reklam w przeglądarce Firefox
Mozilla, producent przeglądarki Firefox, zamierza porzucić projekt umieszczania w niej na kafelkach w głównym oknie reklam i materiałów sponsorowanych. - Reklamy to świetny interes, ale nie dla naszych użytkowników w obecnym czasie - tłumaczy zespół Firefoxa.
więcej
|
|
Ponad 2,6 mln aktywnych domen .pl, rekordowy III kwartał
Od lipca do końca września 2015 roku w domenie .pl rejestrowano średnio ponad 3 tys. nazw dziennie i pod tym względem był to najlepszy III kwartał w dotychczasowej historii rejestru. Na koniec września stan polskiego rejestru osiągnął poziom ponad 2,6 mln nazw aktywnych w DNS, utrzymywanych na rzecz ponad 992 tys. abonentów - wynika z raportu firmy NASK.
więcej
|
|
Merlin.pl wstrzymał sprzedaż i zwolni ponad 100 pracowników, cięcie kosztów przez nowego operatora
Sklep internetowy Merlin.pl, którego zarządzanie od Czerwonej Torebki przejęła właśnie spółka Topmall, tymczasowo wstrzymał sprzedaż i zapowiada start w nowej odsłonie. Jednocześnie poinformował, że do końca stycznia zwolni grupowo 104 pracowników.
więcej
|
|
Badania Marketingowe |
|
|
Co drugi Polak ufa internetowi i nowym technologiom (infografika)
49 proc. Polaków ufa nowym technologiom i postrzega je jako szansę na rozwój. Najbardziej boimy się osłabienia więzi międzyludzkich i nienadążania za tempem zmian technologicznych - wynika z badania IBRiS.
więcej
|
|
Trzy czwarte Polaków robi zakupy świąteczne w grudniu, coraz częściej przez internet
Zdecydowana większość Polaków (74 proc.) zrobi zakupy świąteczne w grudniu, coraz chętniej korzystając z internetu. Pod tym względem wyprzedzają nas jedynie Brytyjczycy i Niemcy. W sklepach internetowych szukamy przede wszystkim sprzętu elektronicznego, gier oraz filmów, za to w tych tradycyjnych wciąż wolimy kupować żywność oraz kosmetyki i perfumy. Coraz częściej stawiamy na e-commerce, ponieważ zdaniem 56 proc. Polaków ułatwia on nam porównanie cen poszukiwanych prezentów. Z kolei za tradycyjnym handlem przemawia możliwość natychmiastowego otrzymania kupionego towaru. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że czasem traktuje sklep jedynie jak "showroom", by potem ostatecznego zakupu dokonać już w internecie. W procesie zakupowym coraz większą rolę odgrywają media społecznościowe - wynika z badania Deloitte.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|