SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W środę wybór prezesa Polskiego Radia

We wtorek 6 listopada mija termin oddelegowania Andrzeja Rogoyskiego, przewodniczącego rady nadzorczej na p.o. prezesa Polskiego Radia. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że posiedzenie Rady Mediów Narodowych odbędzie się w środę, 7 listopada br. W porządku obrad znalazł się punkt o wyborze szefa publicznej rozgłośni.

Obecnie pełniącym obowiązki prezesa rozgłośni jest Andrzej Rogoyski, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia. Był on jednak oddelegowany do sprawowania tej funkcji na okres 3 miesięcy - do 6 listopada po tym jak pod koniec sierpnia br. Rada Mediów Narodowych ostatecznie zdecydowała o odwołaniu Jacka Sobali z funkcji prezesa Polskiego Radia (trzy tygodnie wcześniej - dokładnie 6 sierpnia br. - Sobala został zawieszony na stanowisku przez radę nadzorczą spółki, jako powód podano „naruszenie ładu korporacyjnego spółki i zasady kolegialności w pracach organów spółki”).

We wcześniejszych rozmowach z portalem Wirtualnemedia.pl przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański stwierdził, że „wybór prezesa nastąpi najprawdopodobniej pod koniec października”. Nic takiego jednak nie miało miejsca - ostatnie posiedzenie Rady odbyło się we wtorek, 23 października br.

Wiadomo było również, że Rada nie wybierze nowego prezesa przed wyborami samorządowymi.

„W razie potrzeby mogę zwołać posiedzenie z dnia na dzień”

Czabański w rozmowie z nami zaznaczał, że nie czuje się zobligowany do zwołania posiedzenia, w związku ze zbliżającym się terminem upływu okresu tymczasowej prezesury Andrzeja Rogoyskiego. Zastrzegał jednak, że „w razie potrzeby może zwołać posiedzenie z dnia na dzień”. Z naszych wcześniejszych informacji wynikało, że najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem było przedłużenie kadencji p.o. prezesa o kolejne 3 miesiące. To miało być na rękę Radzie, która wolała się przyglądać, jak tymczasowy szef rozgłośni radzi sobie na stanowisku.

Jak wynika jednak z naszych informacji, Krzysztof Czabański zdecydował o zwołaniu posiedzenia RMN na 7 listopada, czyli dzień po tym, jak upłynie kadencja Rogoyskiego. W porządku obrad ustalono jeden punkt - dotyczący właśnie powołania nowego prezesa publicznej rozgłośni. Kandydatury na szefa stacji można zgłaszać do wtorku, do godziny 12.

- Przewodniczący Czabański chce więc do ostatniej chwili utrzymać w tajemnicy nazwisko osoby, którą PiS zamierza wybrać - uważa jeden z naszych rozmówców.

Wiadomo bowiem, że na to stanowisko nie będzie organizowanego konkursu w sensie ścisłym – kandydaci mogą jedynie zgłosić się do członków Rady Mediów Narodowych i przedstawić im swoje CV, a ci de facto decydują, czy przedstawią te propozycje na posiedzeniu.

Wniosek o ogłoszenie konkursu na stanowisko prezesa składał Juliusz Braun - członek RMN i były prezes TVP. Braun chciał, aby ustalono zasady przeprowadzenia konkursu i procedury wyboru osoby na to stanowisko.

Wcześniej Czabański zapowiadał w rozmowie z nami, że „jeżeli do 6 listopada nie zostanie powołany przez RMN nowy prezes, to rada nadzorcza będzie wtedy podejmować stosowne decyzje”. -Rada nadzorcza rozgłośni może podjąć decyzje o oddelegowaniu do zarządu kogoś spośród swojego składu. Nie przesądzam ani jednego, ani drugiego wariantu – mówił wtedy przewodniczący Rady Mediów Narodowych.

Krótka giełda nazwisk

Przed kilkoma dniami spytaliśmy osoby mające wpływ na obsadzanie stanowisk w mediach publicznych o kandydatów na stanowisko szefa rozgłośni. Nasi rozmówcy albo odpowiadali, że „wyjątkowo w tym temacie zapadła cisza”, albo wskazywali, że „najpoważniejszym kandydatem na stanowisko szefa publicznej rozgłośni jest właśnie Rogoyski”.

Innymi, potencjalnymi kandydatami mieliby być: Piotr Chęciński - szef portalu Polskieradio.pl oraz Przemysław Tejkowski - z wykształcenia aktor, obecnie dyrektor Polskiego Radia Rzeszów. Sam Piotr Chęciński pytany przez nas, czy byłby zainteresowany objęciem stanowiska prezesa, podkreślał, że „ma misję do wykonania i w przyszłym roku jest to powstanie anglojęzycznego portalu Polskiego Radia”.

Polskie Radio traci słuchaczy

Liderem rynku radiowego w Polsce jest RMF FM - w III kwartale 2018 roku miało 26 proc. udziału w rynku, po dużym wzroście - wynika z badania Radio Track Millward Brown. Tymczasem na czwarte miejsce spadła Jedynka - jej udział poszedł w dół o 1,7 pkt. proc. do 6,7 proc. Tym samym PR 1 zanotował najniższy wynik słuchalności w historii nadawania. Piąte miejsce zajęła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc.- to też jeden z najgorszych wyników w historii.

W 2017 roku Polskie Radio zanotowało 297,92 mln złotych przychodów oraz zysk netto przekraczający 2,79 mln.

Dołącz do dyskusji: W środę wybór prezesa Polskiego Radia

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wall
nikt nie uratuje tej stacji.
odpowiedź
User
MARKETER
teraz to jest tylko pralnia pieniędzy.
odpowiedź
User
K
Kto rozliczy PiS za upadek Polskiego Radia? Spadek sluchalnosci, zadluzone lokalne rozglosnie, wpuszczanie na antene ludzi Sakiewicza? Oni zarobili, radia straciły
odpowiedź