SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PTWP zwiększa wpływy. Eventy, prasa i internet ze stratą

W zeszłym kwartale grupa kapitałowa Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP) przy wzroście przychodów o 9 proc. zanotowała znaczące pogorszenie rentowności. Straty operacyjne przyniosły jej piony obejmujące eventy, tytuły prasowe i serwisy internetowe.

Wojciech Kuśpik, prezes PTWP Wojciech Kuśpik, prezes PTWP

Segment grupy PTWP obejmujący organizację eventów i wydawanie tytułów drukowanych wypracował w zeszłym kwartale 8,02 mln zł przychodów, 1,08 mln zł straty EBITDA i 1,33 mln zł straty operacyjnej, wobec 6,72 mln zł wpływów, 789 tys. zł straty EBITDA i 792 tys. zł straty operacyjnej rok wcześniej. W zeszłym kwartale firma zorganizowała m.in. Design Days, Kongres Wyzwań Zdrowotnych, EEC Trends, ExpoGołębie oraz cykl konferencji Kierunek Innowacja.

Pion zarządzania obiektami (czyli Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach) zanotował spadek przychodów z 8,99 do 8,42 mln zł, zysku EBITDA z 618 do 222 tys. zł i zysk operacyjnego z 551 do 135 tys. zł. - Na wynik spółki rzutuje stały wzrost kosztów utrzymania obiektów oraz brak, w I kwartale br., jednorazowego dużego wydarzenia (w analogicznym okresie w 2023 roku były to mistrzostwa świata piłki ręcznej) - zaznaczył w raporcie Wojciech Kuśpik, prezes i główny akcjonariuszy PTWP

Natomiast w segmencie serwisów internetowych (w jego skład wchodzą m.in. wnp.pl, rynekzdrowia,pl, portalsamorzadowy.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl i propertynews.pl), przy wzroście wpływów z 4,96 do 6,23 mln zł rentowność EBITDA poszła w dół z 431 tys. zł zysku do 250 tys. zł straty, a rentowność operacyjna - z 380 tys. zł zysku do 451 tys. zł straty.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Łączne przychody grupy PTWP zwiększyły się o 9 proc. - z 19,74 do 21,53 mln zł. Po stronie kosztowej najmocniej wzrosły wydatki na usługi obce (z 8,88 do 10,56 mln zł) i wynagrodzenia (z 5,3 do 6,54 mln zł). Rentowność operacyjna firmy poszła w dół ze 139 tys. zł zysku do 1,65 mln zł straty, a wynik netto - z 13 tys. zł zysku do 1,6 mln zł straty.

- Zarząd Grupy PTWP, bazując na kluczowych wskaźnikach rozwoju, pozytywnie ocenia stopień realizacji założonych celów. Biorąc pod uwagę poziom kontraktacji, jak i zrealizowane i planowane w tym roku projekty, możemy założyć, że wyniki kolejnych kwartałów będą bardzo dobre - zaznaczył Wojciech Kuśpik.

Poprzednio firma miała ujemną rentowność w trzecim kwartale ub.r.: przy 12,67 mln zł wpływów zanotowała 3,38 mln zł straty netto. W całym ub.r. wypracowała natomiast 87,61 mln zł przychodów i 4,82 mln zł zysku netto, wobec 85,86 mln zł wpływów i 9,27 mln zł zysku netto rok wcześniej.

W styczniu br. PTWP złożyło wniosek o przeniesienie notowań spółki z bocznego na główny rynek warszawskiej giełdy. Wojciech Kuśpik zaznaczył, że ten proces jest „bliski sfinalizowania”

- Wierzę, że 2024 rok, w szerszej perspektywie, okaże się bardzo dobrym okresem w działalności Grupy PTWP. Zaplanowane kolejne wydarzenia, także te istotne z punktu widzenia całej polskiej gospodarki, konsekwentny rozwój i umacnianie segmentu digital oraz skuteczna kontraktacja w obiektach, prowadzą nas do pewnej realizacji celów i ugruntowania pozycji Grupy PTWP na rynku medialno-eventowym - podkreślił.

W czwartek przed południem za akcję PTWP płacono 55 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 68,05 mln zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs urósł o 6 proc.

Dołącz do dyskusji: PTWP zwiększa wpływy. Eventy, prasa i internet ze stratą

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Y
Zatrudniło ludzi do Internetu których nikt nie chciał zatrudnić. Chcą przetrwać do emerytury- do końca roku się wyłoży - smutne szkoda
12 9
odpowiedź