SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vectra inwestuje w wyższą jakość usług streamingowych

Sieć kablowa Vectra zmienia dostawcę rozwiązań do przetwarzania i dostarczania wideo. Przy współpracy firm Proexe oraz Ateme, operator dąży do ulepszenia swoich usług z pomocą nowych rozwiązań z zakresu origin packaging i CDN. Proexe rozszerza istniejące rozwiązania wideo o usługę CDN. Poprawi to jakość usług streamingowych operatora. 

Aplikacja TV Smart Go na telewizorze Aplikacja TV Smart Go na telewizorze

Rozwiązanie CDN BlueOnline, z którego korzysta obecnie Vectra, zostało opracowane przez spółkę Proexe, będącą częścią Grupy Vectra. Rozwiązanie video origin i packaging zostało zaprojektowane przez Ateme w oparciu o produkt Ateme NEA. Dzięki temu operator może teraz oferować swoim klientom usługi Android TV na wyższym poziomie. Platforma wyróżnia się dużą elastycznością i skalowalnością, co pozwala na swobodną rozbudowę zarówno pod kątem wydajności, jak i funkcjonalności.

Rozwiązanie obejmuje m.in. nagrywanie w chmurze i catch up TV

Vectra jest jednym z dużych operatorów, którzy oferują abonentom dekodery z systemem operacyjnym Android TV (TV Smart 4K Box). Aplikacja sieci kablowej TV Smart Go również jest dostępna m.in na urządzeniach z Android TV/Google TV, Tizen (Samsung) i WebOS (LG). Od niedawna działa też na sprzętach z systemem operacyjnym tvOS. To przystawki Apple TV HD i Apple TV 4K. Można z niej skorzystać także przystawkach Amazon Fire TV Stick czy odtwarzaczach multimedialnych Amazon Fire TV Cube.

- Udoskonalona platforma do przetwarzania i dostarczania wideo, opracowana w partnerstwie z firmami Proexe i Ateme to milowy krok dla Vectry, umacniający naszą pozycję jako lidera innowacji w dostarczaniu materiałów audiowizualnych klientom telewizji kablowej. To rozwiązanie nie tylko zwiększa jakość oferowanych przez nas usług, ale także otwiera drzwi do nowych możliwości, ułatwiając nam skalowanie biznesu i dostosowanie się do rosnących potrzeb naszych abonentów. Dla Vectry to także możliwość bliższej współpracy i większego wpływu na dalszy rozwój sieci CDN, z której korzystamy my i nasi klienci. Rozwiązania Ateme NEA i CDN BlueOnline firmy Proexe przyniosły niezwykłe rezultaty. Cały system jest bardzo stabilny, a jego dojrzałość pozwoliła na błyskawiczne testy, wdrożenie, integrację i instalację. W efekcie udało się wprowadzić produkt w bardzo szybkim tempie – projekt rozpoczął się w sierpniu, a już 21 września byliśmy gotowi do jego finalnego uruchomienia – komentuje Bartłomiej Irzyński, dyrektor ds. IT i Technologii, członek zarządu Vectry.

Rozwiązanie Ateme NEA obejmuje nagrywanie w chmurze (Cloud Digital Video Recording) i funkcje catch-up TV, która w przypadku Vectry pozwala na odtwarzanie wybranych stacji do tygodnia wstecz. Zostały one uzupełnione systemem Embedded Distributed Storage (EDS) Ateme, hiperkonwergentnym rozwiązaniem do przechowywania danych, które redukuje wymagania dotyczące pojemności szaf rackowych w centrum danych, przyczyniając się do bardziej efektywnego i łatwiej skalowalnego planowania infrastruktury, a w efekcie – bardziej elastycznego i ekologicznego rozwoju.

- Przy uruchamianiu lub wymianie usługi OTT najważniejsze są dwie kwestie: jak stabilny będzie system i jak długo potrwa uruchomienie – powiedział Tomasz Pałdyna, dyrektor sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią w Ateme. - Cieszymy się, że wspólnie z Proexe, możemy zapewnić stabilne dostarczanie wideo dla usługi TV Smart Go firmy Vectra, zapewniając widzom w całej Polsce wspaniałe wrażenia z oglądania – jesteśmy także dumni, że to nowe rozwiązanie wdrożyliśmy tak szybko - dodał.

„Koszt obsługi ruchu na bardzo konkurencyjnym poziomie”

Vectra zauważa, że połączone rozwiązanie CDN Proexe i Ateme NEA znalazło zastosowanie u klientów indywidualnych oraz u operatorów telekomunikacyjnych, którzy zdecydowali się na wdrożenie usługi TV Smart, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z dostawcą usług IPTV – EVIO SGT.

- Bardzo się cieszymy, że udało nam się dostarczyć i uruchomić wspólnie z Vectrą i Ateme nowoczesne, elastyczne i funkcjonalne rozwiązanie. Jest to dla nas wielki sukces, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo krótki czas, w jakim wdrożenie to musiało zostać zrealizowane oraz praktycznie brak możliwości popełnienia jakiegokolwiek błędu. Bardzo istotne jest również to, że koszt obsługi ruchu jest na bardzo konkurencyjnym poziomie. Wdrożone rozwiązanie zainstalowane jest w 5 niezależnych węzłach i pozwala na obsługę ruchu przekraczającego 1 TB/s. Firma PROEXE dostarczyła także rozwiązania CDN BlueOnline Selector w wersji cloud native, który umożliwia integrację oraz konfigurowanie inteligentnych reguł sterowania ruchem do zewnętrznych systemów CDN, np. w przypadku chwilowego wysokiego zapotrzebowania na ruch. Do końca roku, biorąc pod uwagę rozwój zapotrzebowania na strumieniowanie wideo, spodziewamy się nawet kilkukrotnego wzrostu wydajności. Rozwiązanie kierujemy do wszystkich zainteresowanych podmiotów, operatorów telekomunikacyjnych i dostawców treści jako nowoczesną alternatywę dla istniejących na rynku rozwiązań – stwierdził Maciej Bakalarz, CEO & founder w firmie Proexe.

CDN to rozproszona w różnych częściach Polski i świata sieć serwerów, która pozwala wydajnie dostarczać użytkownikom poszczególne treści w internecie. Serwery są zainstalowane u operatorów lub w istotnych punktach internetu. Obsługują użytkowników, które są najbliżej ich lokalizacji. Dostawcy CDN zabiegają o porozumienia z operatorami.
 

Dołącz do dyskusji: Vectra inwestuje w wyższą jakość usług streamingowych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vecta
Tłumaczenie z korpobełkotu na polski - Nie "poprawa jakości usług streamingowych" tylko oszczędności i kto zrobi to samo taniej. Mogą nawet kwadraty wielkości kortu tenisowego latać po ekranie, byleby było jak najtaniej. Do tego dezinformujący marketing "uzasadniający" podwyżkę "inflacją" czy innym "powodem" i gotowe!
Zero inwestycji w sieć i sprzedawanie kablówki jako "światłowodu" też pozostawiam bez komentarza...
0 0
odpowiedź
User
Ojkaj
To już nie korzystają z REDGE TECH? Przecież REDGE ma ich jako klient na stronie? Czyli kolejni odchodzą od REDGE, tak jak to było z tym cloutmma?
0 0
odpowiedź
User
000
Super
0 0
odpowiedź