SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile zamyka internetową bramkę SMS. „Brak zainteresowania usługą”

Od 31 marca 2021 roku T-Mobile Polska zamyka internetową bramkę SMS. Serwis pozwalał na wysyłanie wiadomości tekstowych i multimedialnych do użytkowników telefonów. Operator wyjaśnia w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl, że od dłuższego czasu nie było zainteresowania usługą w związku z powszechną dostępnością wysyłania SMS-ów bez limitów w ramach abonamentów i ofert pre-paid.

Internetowe bramki SMS funkcjonują w sieci od wielu lat i pozwalają na wysyłanie wiadomości SMS oraz MMS na telefony komórkowe z poziomu komputera i przeglądarki internetowej.

To rozwiązanie cieszyło się dużą popularnością w czasach gdy usługi związane z obsługą wiadomości SMS były dodatkowo płatne u operatorów, a telekomy często stosowały limity liczby darmowych SMS-ów w miesiącu. Obecnie bramki SMS straciły na popularności, a najwięksi polscy operatorzy odpowiedzieli na to zamykaniem tych platform.

W taki sposób postąpili w 2020 r. Orange Polska i Plus likwidując firmowane przez siebie internetowe bramki SMS. Wcześniej, w 2019 r. podobną decyzję podjął Play.

Czytaj także: T-Mobile musi przyznać w Polsacie, że informacje w reklamach pożyczki były nieczytelne

T-Mobile Polska bez własnej bramki

Teraz T-Mobile jako ostatni z największych polskich operatorów postanowił zrezygnować z prowadzonej przez siebie bramki SMS. Telekom zapowiedział, że jego Bramka Multimedialna pozwalająca na obsługę wiadomości typu SMS i MMS zostanie zamknięta 31 marca 2021 r.

Korzystanie z serwisu stanie się niemożliwe. Operator informuje jednocześnie, że użytkownicy którzy zakupili wcześniej żetony do opłacania bramki powinni wykorzystać te środki przed terminem wyłączenia platformy.

Czytaj także: T-Mobile: nowe taryfy abonamentowe z 5G, ceny od 65 do 120 zł miesięcznie

- Popularność bramki SMS zaczęła mocno spadać wraz z wprowadzeniem w taryfach braku limitów na wysyłanie SMSów i konsekwentnie spadła wraz z upowszechnianiem się takich ofert. Od dłuższego czasu obserwowaliśmy praktycznie brak zainteresowania tą konkretną usługą dlatego zdecydowaliśmy się na jej wyłączenie – wyjaśnia w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz z biura prasowego T-Mobile Polska.

W ub.r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 1,1 proc. do 6,456 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL. z 1,645 do 1,678 mld zł. Liczba klientów telekomu zwiększyła się o 244 tys. do 11,2 mln. Z internetu światłowodowego korzysta już 30,5 tys. użytkowników.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile zamyka internetową bramkę SMS. „Brak zainteresowania usługą”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl