SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spotify testuje pomijanie reklam przez użytkowników, chce docierać do nich ze spersonalizowanym przekazem

Serwis Spotify rozpoczął w Australii testowanie rozwiązania pozwalającego użytkownikom korzystającym z darmowej wersji na pomijanie reklam pojawiających się na ich kontach. Reklamodawcy nie płacą za pominięte przez internautów spoty audio i wideo, a Spotify wyjaśnia że chce docierać do odbiorców tylko z tymi reklamami, które ich interesują.

O testowanym przez Spotify systemie nazwanym Active Media poinformował serwis Ad Age opierając się na informacjach uzyskanych w firmie.

Próby prowadzone są na razie w ograniczonym zakresie i wyłącznie na rynku australijskim. Nowy format pozwala użytkownikom na pominięcie każdej reklamy audio lub wideo, która pojawia się na ich kontach podczas korzystania z serwisu. Obecnie wszyscy użytkownicy darmowej wersji Spotify muszą zaczekać na odtworzenie każdego emitowanego spotu bez możliwości jego pominięcia.

Danielle Lee, dyrektor ds. partnerstwa w Spotify wyjaśnia w rozmowie z Ad Age, że reklamodawcy nie płacą za emisje, które zostaną pominięte przez użytkowników, zaś system zbiera informacje o tym które z reklam zostały przez internautę wyłączone, a które obejrzane. Dzięki temu, jak twierdzi Danielle Lee serwis ma informacje pozwalające wyświetlać użytkownikom reklamy jak najlepiej dopasowane do ich gustów i preferencji.

Na razie nie wiadomo kiedy zakończą się obecne testy, jednak Spotify nie wyklucza globalnego wprowadzenia w przyszłości formatu Active Media. Lee podkreśla, że wiele będzie zależało od reakcji partnerów reklamowych, którzy powinni docenić możliwość dotarcia do użytkowników z bardziej spersonalizowanym i angażującym przekazem niż do tej pory.

W II kwartale br. Spotify osiągnął przychody w wysokości 1,273 mld euro. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie 180 mln użytkowników miesięcznie, z czego 83 mln płacą abonament. Pomimo rosnących wskaźników spółka wykazała kwartalną stratę operacyjną na poziomie 90 mln euro.

 

Dołącz do dyskusji: Spotify testuje pomijanie reklam przez użytkowników, chce docierać do nich ze spersonalizowanym przekazem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl