SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” wyprzedził „Wprost”, mocno w górę „TP” i „GN”

W ub.r. serwis „Newsweeka Polska” zanotował spory wzrost odwiedzalności, wyprzedzając witrynę „Wprost” na pozycji lidera wśród stron tygodników opinii. Bardzo dużo zyskały zdecydowanie mniej popularne serwisy „Tygodnika Powszechnego” i „Gościa Niedzielnego”.

W grudniu ub.r. Newsweek.pl odwiedziło 907 tys. internautów, którzy wykonali nieco ponad 6 mln odsłon (w tym 611 tys. mobilnych odsłon krajowych), a każdy spędził na stronie 6 minut i 37 sekund. Serwis zanotował o 270 tys. użytkowników więcej niż kolejna w zestawieniu witryna „Wprost” i o 2,1 mln odsłon więcej niż strona „Polityki” - wynika z danych badania Megapanel PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Za to na zdecydowanie najdłużej - 24 minuty i 23 sekundy - przeciętnego użytkownika przyciągał serwis „Tygodnika Powszechnego”. Lepsze wyniki pod tym względem od Newsweek.pl i Wprost.pl zanotowały też witryny „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”. Natomiast strony „Gazety Polskiej” i „Do Rzeczy” nie są objęte w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na nich internauci.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w 2013 r.: „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” straciły najwięcej

Warto zaznaczyć, że poszczególne tytuły mają różne strategie prowadzenia swoich stron. Na Newsweek.pl i Wprost.pl nie tylko udostępniana jest w całości większość tekstów z wydań papierowych tygodników (z kilkutygodniowym opóźnieniem), lecz także publikowanych jest wiele newsów. Za to w serwisach „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Do Rzeczy” i „Gazety Polskiej” w całości pojawiają się tylko pojedyncze teksty z łamów tych pism (głównie krótkie komentarze), a pozostałe są zamieszczane tylko we fragmentach mających zachęcić do zakupu egzemplarza lub wykupienia dostępu na stronie. Ponadto jest w nich mniej lub nie ma w ogóle newsów.

W zestawieniu nie ma serwisu „W Sieci”, który zanotował w grudniu zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w Megapanelu. Przy czym strona ta jest tylko internetową wizytówką pisma, a do wydającej je Fratrii należy jeszcze grupa witryn o analogicznych nazwach: wPolityce.pl, wNas.pl, wSumie.pl i wGospodarce.pl. Zdecydowanie najpopularniejszą z nich jest wPolityce.pl, które w grudniu odwiedziło 431 tys. użytkowników.

Serwisy tygodników opinii w grudniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony

czas na średniego użytkownika

krajowe odsłony mobilne

zasięg

newsweek.pl

907 031

6 032 175

0:06:37

611 059

4,29%

wprost.pl

637 983

3 910 426

0:05:36

209 976

3,01%

tygodnik.onet.pl

439 822

1 683 414

0:24:23

78 240

2,08%

polityka.pl

368 914

3 859 460

0:09:11

311 239

1,74%

gosc.pl

215 358

2 948 593

0:10:14

291 204

1,02%

gazetapolska.pl

95 401

-

-

-

0,45%

dorzeczy.pl

70 801

-

-

-

0,33%


Newsweek.pl w grudniu ub.r. miał o 385 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrosty o 74 i 33 proc. Natomiast Wprost.pl zanotował o 134 tys. real users i 2,4 mln odsłon mniej (17 i 38 proc. w dół).

Liczba użytkowników serwisu „Tygodnika Powszechnego” w skali roku prawie się potroiła (urosła ze 151 do 440 tys.), a strony „Gościa Niedzielnego” - prawie podwoiła (wzrost ze 114 do 215 tys.). Obie witryny zanotowały też znacznie więcej odsłon niż rok wcześniej.

Polityka.pl zyskała w skali roku 94 tys. real users (w górę o 34 proc.), za to Gazetapolska.pl straciła 51 tys. (w dół o 35 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2013 roku

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

grudzień 2013

grudzień 2012

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

newsweek.pl

907 031

6 032 175

611 059

521 541

4 544 613

504 315

wprost.pl

637 983

3 910 426

209 976

771 662

6 333 504

825 476

tygodnik.onet.pl

439 822

1 683 414

78 240

150 784

1 370 536

40 679

polityka.pl

368 914

3 859 460

311 239

275 200

3 818 579

172 008

gosc.pl

215 358

2 948 593

291 204

114 501

1 678 482

80 058

gazetapolska.pl

95 401

-

-

146 684

-

-


Od stycznia do października ub.r. - z wyjątkiem marca i maja - Wprost.pl miał więcej użytkowników niż Newsweek.pl. Pierwszy serwis odwiedzało wtedy miesięcznie od 760 do 950 tys. internautów, natomiast liczba użytkowników drugiego od czerwca do sierpnia wynosiła 670-690 tys.

Jednak od września, kiedy witryna „Newsweeka” została udostępniona w nowej wersji, zaczęła zyskiwać na odwiedzalności i w listopadzie zanotowała rekordowe 1,04 mln real users. Natomiast Wprost.pl w ostatnich dwóch miesiącach mocno tracił użytkowników i w grudniu miał 255 tys. mniej niż w październiku.


Serwis „Wprost” rekordowe 7,5 mln odsłon osiągnął w styczniu, marcu i kwietniu ub.r., a w kolejnych miesiącach notował stopniowe spadki. W maju miał poniżej 6 mln odsłon, w sierpniu - poniżej 5 mln, a w grudniu - tylko 3,9 mln.

Witryna „Newsweeka” najmniej odsłon - od 4,4 do 4,8 mln - notowała od czerwca do października. Natomiast rekordowy wynik - prawie 7 mln odsłon - osiągnęła w marcu.

Dołącz do dyskusji: Serwisy tygodników opinii: „Newsweek” wyprzedził „Wprost”, mocno w górę „TP” i „GN”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ron
Wprost jak widać we wszystkich rankingach spada w papierze i w internecie, to powinien być dla nich sygnal co trzeba zrobić aby wstydu oszczedzic ?
0 0
odpowiedź
User
MlM
Jak widać Wprost już w każdym kanale dystrybucji jest slaby
0 0
odpowiedź
User
raz dwa
Brawo Piotrek. Nie ma łatwo z natemat ale daje radę.
P
0 0
odpowiedź