SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Sferis z Samsung Galaxy S2, Johnnie Walker, Opel Astra, „Dear dad”, Allegro (wideo)

W tym tygodniu do zestawienia najciekawszych reklam minionych dni wytypowaliśmy trzy produkcje polskie i dwie zagraniczne. Są to lokalne kampanie sklepów Sferis, nowego Opla Astry i Allegro oraz międzynarodowe: spot whisky Johnnie Walker i społeczna kampania „Dear dad”.

Sferis: „Magia istnieje”

To fajna reklama, dość nietypowa jak na polski rynek, mało inwazyjna jak na spot świąteczny. Opowieść wciąga nas w swój zaczarowany świat, inspiruje, wyzwala emocje i pozwala oderwać się od codziennego natłoku spraw.

Sieć sklepów Sferis wspólnie z Samsung Polska rozpoczęły świąteczną kampanię promującą tablet Samsung Galaxy S2. Bohaterami animowanego spotu są pies, renifer i mała dziewczynka.

Kampania prowadzona jest od połowy grudnia na youtube’owym kanale sieci sklepów Sferis oraz na Facebooku.

Agencje: Mediacore, 23heroes oraz f25 we współpracy z Chimney.

Diageo / Johnnie Walker

Ta nowa reklama promująca markę Johnnie Walker świetnie buduje nastrój i prowadzi do zaskakującego zakończenia. Genialna historia.

Spowita mgłą szkocka wyspa i wyprawa dwóch braci do domu ich dzieciństwa. Jest nostalgiczny nastrój i braterska miłość. Oraz jeden szczegół - jeden z braci już dawno odszedł. Oto trwająca półtorej minuty historia dwóch braci. Obaj pokonują bezdroża otulonej mgłą szkockiej wyspy Isle of Skye, a kolejne kadry przekonują, że bracia są ze sobą bardzo związani.

Mężczyźni docierają do celu - zrujnowanego domu, w którym spędzili dzieciństwo. Jest chwila na zadumę, wyciszenie, i podzielenie się porcją szkockiej whisky...

Ostatnie kadry spotu chwytają widza za serce i prowadzą całość do zaskakującego końca, w którym okazuje się, że jeden z braci nie żyje, a jego obraz na ekranie jest jedynie wspomnieniem.

Agencje: Filmakademie Baden-Württemberg (produkcja).

 

Allegro: „Legendy polskie”

Ciekawa koncepcja wizerunkowej promocji marki. Zaskakuje właśnie swoją oryginalnością.

Film „Twardowsky” w reżyserii Tomasza Bagińskiego z Robertem Więckiewiczem w roli głównej to kolejna odsłona projektu Allegro „Legendy polskie”, w którym na nowo opowiadane są dobrze znane historie. Film "Twardowsky" mierzy się w nowy sposób z popularną legendą Pana Twardowskiego. W przewrotny sposób prezentuje opowieść o pakcie z diabłem i alternatywne zakończenie tej historii.

W wyreżyserowanym przez Tomasza Bagińskiego filmie Pan Twardowski (w tej roli Robert Więckiewicz) jest samotnym mieszkańcem kosmicznej bazy na Księżycu. Czas przecieka mu przez palce ze świadomością, że nie może powrócić na Ziemię, z której uciekł ratując się przed wypełnieniem cyrografu podpisanego z diabłem.

Na powierzchni Księżyca ląduje nagle statek kosmiczny, z którego wysiada diabeł pod postacią pięknej kobiety (Aleksandra Kasprzyk). Pan Twardowski próbuje negocjować z szatanem nowe warunki kontraktu, a gdy to się nie udaje, próbuje znaleźć własne rozwiązanie. Czy skuteczne? Z tym pytaniem pozostawia widza Bagiński.

"Twardowsky" jest drugim filmem, za którym stoi serwis Allegro w ramach cyklu Legendy Polskie. W komunikacie firma podkreśla, że projekt ma za zadanie nadanie nowego sensu obecnym w polskiej świadomości i historii legendom, które są dla Polaków ważne. 30 listopada zadebiutował film „Smok” przedstawiający współczesną interpretację podania o Smoku Wawelskim.

Bagiński mierzy się nie tylko z polskimi schematami legend. Reżyser przygotowuje też nową wersję filmu „Wiedźmin” według prozy Andrzeja Sapkowskiego.

Agencje: Platige Image


Care.no: „Dear dad”

Ta kampania społeczna to niesamowicie trafiająca do wnętrza człowieka akcja. Gratulacje za pomysłowość. Pokazano, że o przemocy można mówić w sposób piękny i subtelny.

Po tym, jak realizowana przez fundację Care.no kampania społeczna pod hasłem „Dear dad” odniosła sukces w Norwegii i Szwecji, planowane jest przetłumaczenie jej na inne języki, m.in. arabski.Kampania pod hasłem „Dear dad”, realizowana w Norwegii i Szwecji przez norweski oddział organizacji Care walczącej o prawa kobiet dotyczy przemocy wobec kobiet. W kilkuminutowym spocie nienarodzona jeszcze dziewczynka zwraca się (w formie listu) do swojego ojca i mówi mu o tym, co może ją spotkać jako kobietę. Opowiada, że koledzy w szkole będą ją wyzywać i dotykać w intymne miejsca wbrew jej woli zanim skończy 14 lat. Dwa lata później będą jej wkładać ręce w majtki, a pięć lat później zostanie zgwałcona.

Kampania odniosła sukces w krajach skandynawskich. Teraz prowadzone są prace nad wersjami reklamy w języku rosyjskim, francuskim i hiszpańskim. Planowana jest też wersja po arabsku i w jeszcze kilku innych językach.

Działania adresowane są przede wszystkim do mężczyzn, zwłaszcza ojców. Mają być dla nich podpowiedzią, co należy zrobić lub powiedzieć, gdy są  świadkami złego traktowania kobiet przez innych mężczyzn.


Opel Astra: kampania z Łukaszem Jakóbiakiem

Świetna, niestandardowa akcja promująca nowy model auta. Sposób jej realizacji na pewno spotkał się z dużym odzewem i równie sporym zainteresowaniem.

Wprowadzenie na rynek nowego Opla Astra wyposażonego w system OnStar wspiera niestandardowa kampania z udziałem youtubera Łukasza Jakóbiaka.

Łukasz Jakóbiak, autor formatu „20m2”, na czas trwania aktywacji wcielił się w rolę taksówkarza i poruszał się po Warszawie nowym Oplem Astra z systemem OnStar - osobistym opiekunem kierowcy. W akcji mogły wziąć udział osoby, które korzystały z aplikacji mobilnej iTaxi. Przejazd nowym modelem Opla można było zamówić na takich samych zasadach, jak inne taksówki.

Podczas jazdy youtuber przeprowadzał wywiady z fanami prowadzonego przez niego formatu, a także prezentował możliwości systemu OnStar, dzięki któremu kierowca i pasażerowie mają podczas jazdy stały dostęp do satelitarnego połączenia z asystentem.

Pierwszy odcinek „20m2” z relacją z akcji wyemitowano 13 grudnia na kanale „20m2 Łukasza” na YouTube. Kolejne pojawią się w tygodniowych odstępach. Aktywację wspiera kampania socialowa na Facebooku. Materiały pojawią się również na kanale YouTube marki Opel oraz na jej facebookowym profilu.

Agencje: Lubię to - linked by Isobar (Dentsu Aegis Network Polska).

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Sferis z Samsung Galaxy S2, Johnnie Walker, Opel Astra, „Dear dad”, Allegro (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
STOP CENZURZE W INTERNECIE !!!
Szanowna redakcjo wirtualnemedia.pl dlaczego usuwacie komentarze ??? Czy jesteście za wolnością słowo w internecie czy za cenzurą ??? Podobno Komitet Obrony Demokracji walczy o demokrację i wolność słowa dla wszystkich Polaków czy tylko dla wybranych ???
Jeśli Państwo usuniecie ten komentarz to pojawi się on powtórnie ponieważ jestem za wolnością słowa i uważam że trzeba kulturalnie i merytorycznie rozmawiać na temat wolności słowa w internecie a nie ignorować opinię internautów.
0 0
odpowiedź
User
majki
Johnny Walker - spot inspirowany filmem "Widzę, widzę"
0 0
odpowiedź
User
Jasmin
Wiecie, że "dear brother" to projekt studencji, a nie oficjalny pomysł marki JW? Pisanie, że to ich reklama to duży błąd
0 0
odpowiedź