SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa 24 proc. w górę, Radio ZET i Polskie Radio z największymi wzrostami (TOP 10)

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 24,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe wzrosty zanotowały Radio ZET, Jedynka, Trójka, TOK FM i VOX FM.

Cennikowe przychody stacji radiowych z reklam (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 305,74 mln zł, o 59,51 mln zł więcej niż rok wcześniej, co jest wzrostem o 24,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Rzeczywisty wzrost może być jednak mniejszy, ponieważ w całym I półroczu o ile cennikowe wpływy zwiększyły się o 21,2 proc. (zobacz szczegóły), o tyle faktyczna wartość tego segmentu, według szacunków Starlinka, urosła o 7,2 proc., do 278,4 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wzrost wyniesie 1,3 proc. (więcej o tym).

W samym sierpniu br. większość czołowych rozgłośni zanotowała spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. RMF FM zarobiło o 5,45 mln zł więcej niż rok wcześniej (6,4 proc. w górę), a Radio ZET - o 19,88 mln zł (45,1 proc. w górę). Przychody tych dwóch stacji wynosiły 50,5 proc. wartości całego segmentu reklamy radiowej, o 1,9 pkt proc. mniej niż przed rokiem.

Cennikowe wpływy reklamowej Trójki urosły w skali roku o 3,36 mln zł (38,2 proc. w górę), Jedynki - o 2,9 mln zł (czyli o 52 proc.), a TOK FM - o 1,36 mln zł (32,6 proc. w górę). Przychody Złotych Przebojów Pogody Warszawa zwiększyły się o 716,3 tys. zł (czyli o 23,1 proc.), Eski Warszawa - o 522,2 tys. zł (o 16,5 proc.), natomiast VOX FM - które w grudniu ub.r. przejęło większość częstotliwości po Esce Rock - o 927,6 tys. zł (38,8 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce tylko Eska Poznań zanotowała niewielki spadek przychodów z reklam - zmalały one o 52,1 tys. zł (to 1,4 proc. w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VIII.2013

VIII.2014

RMF FM

84 906 810 zł

90 358 250 zł

Radio ZET

44 100 785 zł

63 985 505 zł

Program III Polskiego Radia

8 796 500 zł

12 155 940 zł

Program I Polskiego Radia

5 576 380 zł

8 478 560 zł

TOK FM

4 177 500 zł

5 541 530 zł

Eska Wrocław

3 860 642 zł

4 111 854 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

3 096 501 zł

3 812 825 zł

Eska Warszawa

3 161 280 zł

3 683 520 zł

Eska Poznań

3 638 724 zł

3 586 644 zł

VOX FM

2 392 700 zł

3 320 320 zł

monitorowane stacje razem

246 232 458 zł

305 739 718 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 24 proc. w górę, Radio ZET i Polskie Radio z największymi wzrostami (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
daf
w tekście jest napisane, że radio ZET zarobiło 5.45 mln zł, a z tabelki wynika iż prawie 20 mln. może jestem w błędzie, to mnie poprawcie :)
0 0
odpowiedź
User
AS
Redaktór pomylił Zetkę z RMF :D
0 0
odpowiedź