SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarek po dwa słowa

Co czwarty polski internauta wchodzi na stronę z wyszukiwarki, wpisawszy do niej wcześniej dwa słowa kluczowe – wynika z badania firmy Gemius. Coraz częściej użytkownicy sieci w naszym kraju wpisują do wyszukiwarki po cztery i więcej słów.

W Polsce ponad 25 proc. wejść na strony internetowe z wyszukiwarek jest poprzedzone wpisaniem dwóch słów kluczowych. Badanie przeprowadzone przez firmę Gemius pokazuje, że w naszym kraju częściej skuteczne – tzn. kończące się wizytą w serwisie, do którego link znajduje się w wynikach – są wyszukiwania oparte na dwóch wyrazach, a nie jednym.

Z innych krajów naszego regionu, które objęło to badanie, jednowyrazowe wyszukiwanie internetowe jest zdecydowanie najpopularniejsze na Słowacji. Natomiast stosunkowo najrzadziej jedno słowo wpisują do wyszukiwarek internauci z Ukrainy.

Mimo że z roku na rok polscy internauci coraz częściej wpisują do wyszukiwarek po cztery i więcej słów, takie skuteczne wyszukiwania mają nadal mniejszy udział niż te oparte na maksymalnie trzech wyrazach.

Co ciekawe, rosyjscy użytkownicy sieci wpisują co wyszukiwarek pięć lub więcej słów częściej niż cztery lub jeden wyraz i prawie tak samo często jak trzy słowa.

Badanie liczby wyrazów wpisywanych do wyszukiwarek przez internautów z Polski, Czech, Słowacji, Rosji, Ukrainy i Białorusi, którzy klikali później w przynajmniej jeden link z rezultatów, jest corocznie prowadzone przez firmę Gemius w oparciu o metodologię gemiusTraffic. Obserwacje w 2007 roku zrealizowano od 1 do 3 marca, w 2008 roku – od 28 lutego do 1 marca, w 2009 roku – od 26 do 28 lutego, a w bieżącym roku – od 25 do 27 lutego.

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarek po dwa słowa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zapraszam na:
http://clothingmarketing.blogspot.com/2010/04/sex-sells-very-old-truth.html
0 0
odpowiedź
User
observer
Ciekawy jestem ja te wyniki maja się do specyfiki jezyka.. Czy przypadkiem nie jest tak ze w jezyku rosyjskim/bialoruskim/ukrainskim semantyka nie determinuje ilości słów uzytych w zapytaniu wyszukiwarki. To by tłumaczyło fakt, że w tych krajach wiecej jest zapytań dwuczłonowych
0 0
odpowiedź
User
gościu
Kilka nieścisłości w tym artykule...

Po pierwsze, badanie nie mówi o tym, ile słów wpisują internauci w wyszukiwarce, tylko z jakich fraz (zbudowanych z ilu słów) jest najwięcej wizyt w serwisach. Teoretycznie jest więc możliwe, że ludzie wpisują dużo częściej frazy jednowyrazowe, jednak takie wyniki ich nie zadowalają i powtarzają wyszukiwanie wpisując już dwa wyrazy i dopiero takie wyniki są na tyle dopasowane, że klikają.

Po drugie, pierwsze zdanie artykułu: "Co czwarty polski internauta wchodzi na stronę z wyszukiwarki, wpisawszy do niej wcześniej dwa słowa kluczowe – wynika z badania firmy Gemius." to wierutna bzdura! Prezentowane w artykule dane nie mówią o udziale internautów tylko o udziale wizyt.

Od "specjalistycznego" serwisu, jakim wydawałoby się są Wirtualne Media wymagałbym nieco więcej profesjonalizmu...
0 0
odpowiedź