SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 36 proc. wzrósł polski e-commerce w 2008 roku

Rynek sprzedaży internetowej zwiększył się w ubiegłym roku o 36 proc., osiągając wartość 11 mld zł - wynika z analizy SMB. Jednak jeszcze wyraźniej - o 89 proc. - wzrosła wartość towarów kupowanych w tradycyjnych sklepach na podstawie informacji z sieci.

W ubiegłym roku Polacy kupili w internecie rzeczy o łącznej wartości ponad 11 mld zł, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z 2007 roku - pokazuje analiza Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Z tej sumy 800 zł stanowi koszt sprzedanych w sieci usług turystycznych.

Jednak większą wartość - ok. 17 mld zł - osiągnęły w 2008 roku produkty kupione w tradycyjnych sklepach na podstawie informacji z sieci. Wzrost w tym sektorze wyniósł aż 89 proc.

SMB przewiduje, że w bieżącym rynku polski e-commerce będzie rozwijał się nieco mniej dynamicznie i jego wartość wzrośnie o 20 proc. w porównaniu z 2008 rokiem - do poziomu 14,5 mld zł (wliczając sprzedaż usług turystycznych). Natomiast trend poszukiwania w sieci informacji o produktach, które kupowane są później w tradycyjnych sklepach, ma być coraz silniejszy. Zdaniem SMB wartość takich towarów osiągnie w bieżącym roku 25 mld zł, czyli będzie o ponad 45 proc. większa niż w 2008 roku.

Dołącz do dyskusji: O 36 proc. wzrósł polski e-commerce w 2008 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl