SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Kontakt' TVP 2 zdecydowanie przegrywa z konkurencją

Nowy magazyn reporterski TVP 2 "Kontakt" ma po czterech wydaniach znacznie mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Oglądalność programu jest tylko o połowę wyższa niż w emitowanego w tym samym czasie magazynu reporterskiego TVN 24 "Prosto z Polski".

"Kontakt" zadebiutował na antenie Dwójki 23 marca br. i nadawany jest od poniedziałku do czwartku o 17.30. Średnia widownia czterech wyemitowanych odcinków programu wyniosła 660 tys. osób, dając TVP 2 5,54 proc. udziału w grupie 4+ i 5,85 proc. w 16-49. To tylko nieco więcej niż stacja ta miała w poprzednim tygodniu, gdy w paśmie "Kontaktu" emitowała powtórki reportaży - oglądało je pół miliona widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 4,19 proc. i 3,80 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.

W paśmie emisji magazynu Dwójka przegrywa ze wszystkimi swoimi konkurentami, którzy cieszą wtedy znacznie większą widownią. Liderem w tym czasie jest Jedynka, emitująca "Temat dnia" i "Klan", które ogląda 4,73 mln widzów. Na drugim miejscu plasuje się TVN ("Sędzia Anna Maria Wesołowska"; 2,46 mln), a na trzecim - Polsat ("Ostry dyżur"; 1,21 mln).

Widownia "Kontaktu" jest tylko nieco ponad dwa razy wyższa niż oglądalność emitowanego w tym samym czasie przez TVN 24 (ma dwa razy mniejszy zasięg i ponad pięć razy niższą średnią oglądalność niż TVP 2) programu reporterskiego "Prosto z Polski", który w zeszłym tygodniu miał w paśmie magazynu Dwójki 313 tys. widzów i 2,62 proc. udziału.

Z danych telemetrycznych wynika, że "Kontakt" oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat, od 45 do 49 lat oraz powyżej 55. roku życia, mieszkańcy wsi i osoby z wykształceniem podstawowym.

Oglądalność "Kontaktu" odcinek po odcinku


Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
23-03-2009 542 944 4,34% 5,84%
24-03-2009 604 929 5,09% 4,63%
25-03-2009 709 035 6,04% 5,95%
26-03-2009 794 542 6,85% 7,14%
średnia 661 416 5,54% 5,85%



Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji programu

Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 4 733 856 39,67%
TVN 2 459 748 20,61%
Polsat 1 208 272 10,13%
TVP 2 - Kontakt 661 416 5,54%
TVN 24 312 553 2,62%

Profil widowni magazynu



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 47,55% 99

Kobiety 52,45% 101
Wiek 4- 9 1,46% 24

10- 15 5,37% 73

16 - 19 3,29% 55

20 - 24 2,58% 30

25 - 29 5,96% 69

30 - 34 9,39% 117

35 - 39 3,82% 56

40 - 44 5,32% 83

45 - 49 9,78% 132

50 - 54 6,45% 78

55 - 59 14,29% 191

60+ 32,29% 170
Wlk.miasta Wieś 50,49% 129

< 50 tys. 21,38% 90

50-100 tys. 7,00% 83

100-200 tys. 7,09% 89

> 200 tys. 14,04% 68
Zawód Top management 6,50% 82

Pracownicy szczebla średniego 9,01% 63

Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,30% 107

Emeryci 45,69% 172

Inne 16,50% 54
Wykształcenie Podstawowe 55,83% 124

Średnie 26,74% 89

Wyższe 10,60% 93

Inne 6,83% 51

Dołącz do dyskusji: 'Kontakt' TVP 2 zdecydowanie przegrywa z konkurencją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl