'Kontakt' TVP 2 zdecydowanie przegrywa z konkurencją
Nowy magazyn reporterski TVP 2 "Kontakt" ma po czterech wydaniach znacznie mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Oglądalność programu jest tylko o połowę wyższa niż w emitowanego w tym samym czasie magazynu reporterskiego TVN 24 "Prosto z Polski".
"Kontakt" zadebiutował na antenie Dwójki 23 marca br. i nadawany jest od poniedziałku do czwartku o 17.30. Średnia widownia czterech wyemitowanych odcinków programu wyniosła 660 tys. osób, dając TVP 2 5,54 proc. udziału w grupie 4+ i 5,85 proc. w 16-49. To tylko nieco więcej niż stacja ta miała w poprzednim tygodniu, gdy w paśmie "Kontaktu" emitowała powtórki reportaży - oglądało je pół miliona widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 4,19 proc. i 3,80 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
W paśmie emisji magazynu Dwójka przegrywa ze wszystkimi swoimi konkurentami, którzy cieszą wtedy znacznie większą widownią. Liderem w tym czasie jest Jedynka, emitująca "Temat dnia" i "Klan", które ogląda 4,73 mln widzów. Na drugim miejscu plasuje się TVN ("Sędzia Anna Maria Wesołowska"; 2,46 mln), a na trzecim - Polsat ("Ostry dyżur"; 1,21 mln).
Widownia "Kontaktu" jest tylko nieco ponad dwa razy wyższa niż oglądalność emitowanego w tym samym czasie przez TVN 24 (ma dwa razy mniejszy zasięg i ponad pięć razy niższą średnią oglądalność niż TVP 2) programu reporterskiego "Prosto z Polski", który w zeszłym tygodniu miał w paśmie magazynu Dwójki 313 tys. widzów i 2,62 proc. udziału.
Z danych telemetrycznych wynika, że "Kontakt" oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat, od 45 do 49 lat oraz powyżej 55. roku życia, mieszkańcy wsi i osoby z wykształceniem podstawowym.
Oglądalność "Kontaktu" odcinek po
odcinku
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
23-03-2009 | 542 944 | 4,34% | 5,84% |
24-03-2009 | 604 929 | 5,09% | 4,63% |
25-03-2009 | 709 035 | 6,04% | 5,95% |
26-03-2009 | 794 542 | 6,85% | 7,14% |
średnia | 661 416 | 5,54% | 5,85% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji programu
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 4 733 856 | 39,67% |
TVN | 2 459 748 | 20,61% |
Polsat | 1 208 272 | 10,13% |
TVP 2 - Kontakt | 661 416 | 5,54% |
TVN 24 | 312 553 | 2,62% |
Profil widowni magazynu
|
ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 47,55% | 99 |
Kobiety | 52,45% | 101 | |
Wiek | 4- 9 | 1,46% | 24 |
10- 15 | 5,37% | 73 | |
16 - 19 | 3,29% | 55 | |
20 - 24 | 2,58% | 30 | |
25 - 29 | 5,96% | 69 | |
30 - 34 | 9,39% | 117 | |
35 - 39 | 3,82% | 56 | |
40 - 44 | 5,32% | 83 | |
45 - 49 | 9,78% | 132 | |
50 - 54 | 6,45% | 78 | |
55 - 59 | 14,29% | 191 | |
60+ | 32,29% | 170 | |
Wlk.miasta | Wieś | 50,49% | 129 |
< 50 tys. | 21,38% | 90 | |
50-100 tys. | 7,00% | 83 | |
100-200 tys. | 7,09% | 89 | |
> 200 tys. | 14,04% | 68 | |
Zawód | Top management | 6,50% | 82 |
Pracownicy szczebla średniego | 9,01% | 63 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,30% | 107 | |
Emeryci | 45,69% | 172 | |
Inne | 16,50% | 54 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 55,83% | 124 |
Średnie | 26,74% | 89 | |
Wyższe | 10,60% | 93 | |
Inne | 6,83% | 51 |
Dołącz do dyskusji: 'Kontakt' TVP 2 zdecydowanie przegrywa z konkurencją