SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google zwiększyło dominację na rynku reklam w wyszukiwarkach

Pomimo starań konkurencji Google powiększyło w 2010 roku swoją dominację na globalnym rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach.

Firma badawcza IHS Screen Digest szacuje, że przychód Google z reklam w firmowej wyszukiwarce wyniósł w ubiegłym roku 25,4 miliarda dolarów i był o 20,2 proc. większy w porównaniu z rokiem 2009 (21,1 mld USD).

Dzięki temu udział giganta z Mountain View w globalnym rynku zwiększył się w tym czasie z 81 do 83 proc.

"Wraz z pojawieniem się wyszukiwarki Bing Microsoftu oraz rosnącymi konkurencyjnymi przeszkodami na szybko rozwijających się rynkach takich jak Chiny, Rosja i Korea Płd., wydawało się że 2010 będzie rokiem, w którym Google odda część swojej dominacji na światowym rynku reklamy w wyszukiwarkach. Jednak nawet pomimo tych wyzwań, firmie udało się odnotować szybszy od całego rynku wzrost. To tym bardziej imponujące, że stało się to w roku, w którym przychód na całym rynku zwiększył się w tempie dwucyfrowym, po spowolnieniu odnotowanym rok wcześniej" - stwierdził Vincent Létang, starszy analityk IHS.

Wartość globalnego rynku reklamy w internetowych wyszukiwarkach sięgnęła w 2010 roku 30,4 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu do 26,1 miliarda dolarów za rok 2009.

Dołącz do dyskusji: Google zwiększyło dominację na rynku reklam w wyszukiwarkach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
privat
Nie jestem fanem MS, ale fakt, że Bing i inni nie są w stanie nawiązać walki z google jest bardzo niepokojący.
0 0
odpowiedź