SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszają wspólne testy Emitela, TV Puls i GPW w naziemnej telewizji cyfrowej

Giełda Papierów Wartościowych poinformowała o szczegółach pilotażu dotyczącego reklam adresowalnych. DAI, czyli dynamiczna technologia podmiany reklam została zastosowana w przypadku Telewizji Puls w naziemnej telewizji cyfrowej przy pomocy HbbTV. Równoległe testy dotyczą TVP Go i Polsat Box Go.

Telewizja Puls wdroży technologię DAI Telewizja Puls wdroży technologię DAI

O tym, że Emitel porozumiał się z GPW w sprawie Addressable TV, informowaliśmy w marcu. Celem projektu Telemetria Operator (TeO) jest budowa wielomodułowej platformy aukcyjnej przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym, związanych z dynamiczną podmianą reklam (DAI). Technologia pozwala na wyświetlanie w konkretnych gospodarstwach domowych spotów dla określonej płci, grupy wiekowej, osoby mieszkających blisko danej lokalizacji, będących w danej grupie zarobkowej czy szukających określonych rzeczy w wyszukiwarkach.

- W projekcie Telemetria Operator realizujemy obecnie testy proof of concept z nadawcami i operatorami. W pierwszej parze są Emitel jako operator i Telewizja Puls jako nadawca. Emitel dostarcza platformę HbbTV, w ramach której podmieniane są reklamy nadawane w strumieniu Telewizji Puls. Na obecnym etapie jesteśmy po laboratoryjnej podmianie reklam. Docelowo na przełomie sierpnia i września podmiana reklam odbędzie się w sygnale otwartym Telewizji Puls – stwierdził Maciej Stanecki, wiceprezes GPW DAI w cotygodniowym „Wideokomentarzu GPW” zamieszczonym na oficjalnym kanale Giełdy w mediach społecznościowych.

Równolegle współpraca z TVP i Polsatem

GPW informuje, że w kolejnych parach testów proof of concept pojawią się mniejsi operatorzy i telewizje kablowe. - Będzie to Korbank i Nasza Wizja oraz mniejsi i regionalni nadawcy tacy jak TV Puls i TV Regio. Planujemy również czwarty test o zdecydowanie większym zasięgu z udziałem Telewizji Polskiej i firmy Orange, która jako operator będzie dostarczała usługę kablową i OTT - dodał wiceprezes GPW DAI.

Giełda Papierów Wartościowych nadmienia, że równolegle, poprzez spółkę GPW DAI realizowane są pilotażowe kampanie reklamowe na platformach OTT Telewizji Polskiej i Polsatu, czyli w aplikacjach TVP GO i Polsat Box Go. Pierwsze rezultaty tych działań mają zostać ogłoszone w najbliższych tygodniach. Niedawno informowaliśmy, że także Canal+ online prosi użytkowników swojej aplikacji o zgodę na wyświetlanie reklam. Firma tłumaczyła to „działaniem globalnym”.

TVN Warner Bros. Discovery z reklamami adresowalnymi od jesieni

Jesienią zeszłego roku TVN Warner Bros. Discovery wdrożył DAI, czyli technologię dynamicznej technologii podmiany reklam. W pierwszej kolejności objęła ona kanały TVN, TVN7 i TTV w naziemnej telewizji cyfrowej. Odbiorcom z aktywną funkcją HbbTV z telewizorami podłączonymi do internetu, zaczęły się wyświetlać spoty, adekwatne do ich lokalizacji, płci, wieku, zainteresowań czy zarobków. W kolejnych tygodniach reklamy adresowalne wdrożono w serwisie streamingowym Player. Ostatnio Telewizja Polsat podjęła decyzję o likwidacji darmowego serwisu Polsat Go z reklamami. Zastąpi go opcja Start w płatnym serwisie Polsat Box Go, która ma kosztować 30 zł rocznie. Nadawca obiecuje, że reklam będzie mniej niż w bezpłatnym serwisie.

Na początku 2024 roku Giełda Papierów Wartościowych ma wdrożyć system reklam adresowalnych, który ma połączyć wszystkich znaczących nadawców i operatorów. - Przez najbliższe pół roku będziemy w kontakcie ze wszystkimi operatorami czy od strony technicznej działa właściwie usługa i czy to na czym nam zależy jest możliwe do osiągnięcia. Wydaje mi się, że centralny projekt, który jest przygotowany przez dużą organizację, która ma zaufanie publiczne ma sens, ponieważ warto zintegrować rynek. Wtedy reklama podmieniana dynamicznie będzie miała większą szansę na adopcje na rynku – mówił podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Paweł Laskowski, prezes spółki GPW DAI.

Szacuje się, że za 3-4 lata rynek Addressable TV w Polsce może być warty 600-660 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Ruszają wspólne testy Emitela, TV Puls i GPW w naziemnej telewizji cyfrowej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Z ciekawości włączyłem to hbb i szybko wyłączyłem. Nigdy więcej nie włączę.
0 0
odpowiedź
User
mike
Z ciekawości włączyłem to hbb i szybko wyłączyłem. Nigdy więcej nie włączę.


Ja tydzień po zakupie TV wyłączyłem to całe Habebebebe
12 4
odpowiedź
User
Klara
Poza lokalizacją obecnie DAI nie jest w stanie zidentyfikować indywidualnych cech odbiorcy jak wiek, płeć, zamożność, etc. Nie jest tez w stanie rozróżnić kto z domowników w danym momencie przebywa przed telewizorem. Nawet telemetria Nielsen miała z tym problem ale tam każde gospodarstwo jest ręcznie identyfikowane co do mieszkańców a przełączanie kto ogląda jest reczne
11 5
odpowiedź