SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 8 proc. wpływów i z 4 mln zł zysku

W ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą wydawcy „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, zanotowała spadek przychodów o 8,2 proc. do 30,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,11 do 4,16 mln zł.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe) Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Przychody gotówkowe grupy PMPG zmalały rok do roku z 30,47 do 27,64 mln zł, a wpływy barterowe zwiększyły się z 2,34 do 2,54 mln zł.

W sprawozdaniu podano, że w ub.r. 66 proc. przychodów wygenerowano z usług reklamowych i sponsoringowych, natomiast 20 proc. - z dystrybucji prasy.

Sama spółka PMPG zaznaczyła, że w związku z zamknięciem wiosną 2020 roku drukowanej wersji „Wprost” wpływy reklamowe zmalały rok do roku o 2 mln zł, a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej - o 1 mln zł. Za to przychody reklamowe zwiększyły się o 1 mln zł.

W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 396 egz., wzroście rok do roku o 0,3 proc. (dane PBC). Natomiast w czerwcu ub.r. portal Wprost.pl miał 5,61mln użytkowników i 19,29 proc. zasięgu, a DoRzeczy.pl - 1,27 mln użytkowników i 4,38 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Rok 2021 to zmiany na poziomie zarządu, ale przede wszystkim rozwój organizacji – rekrutacja liderów i identyfikacja nowych obszarów wzrostu. Kontynuujemy procesy transformacji i konsekwentnie zmierzamy w kierunku budowy nowoczesnej Grupy opartej na technologiach cyfrowych. Dotychczasowe rezultaty potwierdzają, że podejmujemy właściwe decyzje. To zachęca do kolejnych inwestycji w ludzi i narzędzia. Rok 2022 to dalsza praca nad konkurencyjną ofertą dla Klienta biznesowego i indywidualnego oraz doskonalenie procesów wewnętrznych - komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

Koszty operacyjne grupy PMPG zmalały z 31,55 do 29,19 mln zł, głównie w związku ze spadkiem wydatków na usługi obce z 21,66 do 17,43 mln zł. Natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zwiększyły się z 6,29 do 7,32 mln zł, a koszty amortyzacji - z 1,12 do 1,32 mln zł.

Dywidendy na plus, odpis ws. wydawcy „Do Rzeczy” na minus

Zysk EBITDA grupy PMPG zwiększyły się z 2,95 do 5,62 mln zł, zysk operacyjny - z 1,83 do 4,3 mln zł, natomiast zysk netto zmalał z 5,11 do 4,16 mln zł.

Zysk brutto i netto zmalał o 3,2 mln zł wskutek obniżenia z 11,95 do 8,72 mln zł wyceny posiadanych udziałów Orlego Pióra.

W czwartek kurs giełdowy PMPG Polskie Media wynosił 2,56 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 26,58 mln zł. Większościowy akcjonariuszem firmy jest wiceszef jej rady nadzorczej Michał Lisiecki, ma 58,34 proc. walorów.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 8 proc. wpływów i z 4 mln zł zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
a na tym zdjeciu to na pewno kobita?! gdzie sie podzial se..xa..pil?!
0 0
odpowiedź