SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burda z pakietem kontrolnym Showroom.pl. Powstaje niemiecka wersja

Wydawnictwo Burda International zwiększyło swój udział w platformie e-commerce Showroom.pl z 25 proc. do 52 proc. Grupa planuje ekspansję zagraniczną serwisu, jego niemiecka wersja zostanie uruchomiona jesienią br.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Wydawnictwo Burda International 25 proc. udziałów w platformie e-commerce Showroom.pl kupiło w 2012 roku. Teraz spółka powiększyła swój udział w serwisie do 52 proc., wykupując udziały polskiego funduszu VC Hardgamma Ventures oraz obejmując nowe udziały. Pozostałe 48 proc. udziałów pozostaje w rękach założycieli serwisu Michała Judy i Jana Stasza, którzy nadal będą zarządzać platformą (Juda jako prezes, Stasz jako członek zarządu).

- W ciągu dwóch lat, które upłynęły od naszej pierwszej inwestycji w Showroom.pl utwierdziliśmy się w przekonaniu, że jest on jedną z najlepszych modowych platform e-commerce na europejskim rynku. Po zwiększeniu ilości udziałów w firmie chcemy jak najszybciej zacząć wprowadzać ją na nowe rynki -  mówi Fabrizio D’Angelo, prezes Burdy International.

Burda dotychczas zainwestowała w takie serwisy e-commerce o tematyce modowej jak Etsy.com oraz Mytheresa.com. Spółka chce wykorzystać swoje doświadczenie w rozwoju Showroomu na kolejnych europejskich rynkach.

Uruchomienie platformy w Niemczech planowane jest na jesień 2015 roku. Obecnie trwają intensywne przygotowania. Jak informuje Wirtualnemedia.pl Jan Stasz, niemiecki serwis będzie zarządzany z Polski, zaś w jego ofercie znajdą się głównie polskie marki.

W ekspansji platformy wykorzystana będzie m.in. nagroda, którą pod koniec 2014 roku Showroom.pl zdobył w konkursie 7 Ventures Pitch Day - budżet na reklamę w wysokości 1 mln euro, ufundowany przez niemiecką sieć telewizyjną ProSieben.

Burda International prowadzi działalność na 19 rynkach i wydaje ponad 290 magazynów, a także wiele serwisów internetowych. W Polsce wydawnictwo ma ponad 30 tytułów prasowych i kilkanaście witryn.

Z danych własnych serwisu wynika, że Showroom.pl odwiedza między 300 a 400 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Platforma nie ujawnia swoich wyników finansowych.

Dołącz do dyskusji: Burda z pakietem kontrolnym Showroom.pl. Powstaje niemiecka wersja

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mona
To bardzo dobry ruch!!!!
0 0
odpowiedź