SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 podnosi ceny

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 na koniec grudnia 2022 roku miał 1,85 mln zł powtarzalnych miesięcznych przychodów (MRR). Oznacza to 35-proc. wzrost rok do roku. Od stycznia o prawie jedną czwartą wzrosły ceny dla nowych klientów.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy MRR spółki Brand24 wzrósł o 0,5 mln zł, czyli o 35 proc. w ujęciu rok do roku, do kwoty 1,85 mln zł (416 tys. dolarów).

Brand24 podnosi ceny

Znaczny wzrost przychodów to głównie efekt rosnącego ARPU (średni przychód operacyjny na użytkownika subskrypcyjnego). W 4 kw. 2022 r. wyniósł on 483 zł (108 dolarów), wobec 352 zł w czwartym kwartale 2021.

-  Sprzedażowo koniec roku był dla nas dość udany, a listopad to najlepszy miesiąc sprzedaży w historii firmy. Nawet w tradycyjnie słabym grudniu była lepsza od spodziewanej. Black Friday również wypadł bardzo dobrze. Niestety rekordową sprzedaż ostudza podwyższony churn grudniowy, co wpłynęło na nieco wolniejszy wzrost MRR w Q4. Wraz z końcem 2022 r. obserwujemy podwyższony churn w większości firm pracujących w modelu subskrypcyjnym. – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że firma zamierza w tym rokukontynuować rozbudowę modeli cenowych. W styczniu o 24 proc. wzrosły ceny dla nowych klientów, co tłumaczy się wysoką inflacją.  

- To element strategii przesuwania naszego portfolio w stronę większych klientów. Wzrosty cen wpływają oczywiście negatywnie na dynamikę klientów, ale naszym najważniejszym wskaźnikiem pozostaje MRR Growth - dodaje Michał Sadowski.

- Ten rok upłynie pod znakiem zwiększania konwersji na sprzedaż naszego głównego produktu oraz rozwoju kolejnych produktów takich jak aplikacja Brand Monitoring (we współpracy z Semrush) czy Insights24. Negatywne sygnały makroekonomiczne wskazują naturalnie, że w 2023 roku biznesy będą mieć więcej wyzwań niż w poprzednich latach. Obserwujemy niepewność i słabnącego dolara. Mimo trudnego otoczenia podtrzymujemy ambitne cele postawione przed zarządem w programie opcyjnym (MSOP) - deklaruje Michał Sadowski.

Dołącz do dyskusji: Brand24 podnosi ceny

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
I znów ten sam temat co zawsze... Nie ma lepszych?
0 0
odpowiedź