SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy na głównej stronie App Store. „Pomogą deweloperom w rozwoju biznesu”

Apple zapowiedział, że w jego sklepie App Store na otwierającej stronie pojawią się reklamy. To rozszerzenie oferty reklamowej, która dotąd była dostępna w sekcji wyszukiwania. Według koncernu dodanie reklam na głównej stronie pomoże deweloperom aplikacji w szerszym dotarciu do odbiorców, i rozwoju ich biznesu.

App Store, obok Google Play należy obecnie do dwóch największych platform internetowych pozwalających na zakup aplikacji przeznaczonych dla użytkowników urządzeń Apple, takich jak iPhone czy iPad.

Według danych Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.

Reklamy na otwarcie

Do tej pory Apple prowadził dość oszczędną politykę dotyczącą reklam w App Store utrzymując, że nie zamierza naruszać prywatności i komfortu użytkowników zbyt intensywnym przekazem reklamowym.

Firma ograniczała się do wyświetlania reklam w sekcji wyszukiwania. Teraz jednak, według informacji potwierdzonych przez Apple, przekaz reklamowy pojawi się także w nowych miejscach – na stronie otwierającej, a także na poszczególnych stronach aplikacji.

Czytaj także: Apple spowolni tempo zatrudniania nowych pracowników i zredukuje wydatki

Główna zakładka Today jest pierwszą rzeczą, która ładuje się w App Store i według firmy zawiera spersonalizowany wybór aplikacji do przeglądania przez użytkownika (pojawiła się w 2017 r. wraz ze znaczącym przeprojektowaniem App Store). Inne nowe miejsce, w którym pojawią się reklamy, znajdzie się w sekcji You Might Also Like na stronie produktu każdego programu lub usługi.

- Nowe reklamy pozwolą deweloperom promować aplikacje obok własnych treści Apple i są wyraźnie oznaczone. Mają one pomóc w rozwoju biznesu naszych partnerów – wyjaśnił Apple w komunikacie.

Zgodnie z  zapewnieniami, nowe sloty reklamowe będą przestrzegać polityki Apple w zakresie prywatności i przejrzystości, nie oferując spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18. roku życia, nigdy nie wykorzystując wrażliwych danych i unikając głębokiego targetowania. Firma nie zdradziła na razie, kiedy pojawią się nowe reklamy, ale według zapowiedzi Apple planuje rozpocząć ich testowanie „wkrótce”.

W zeszłym kwartale finansowym Apple przy wzroście przychodów sprzedażowych o 1,9 proc. do 82,96 mld dolarów zanotowało spadek zysku netto z 21,74 do 19,44 mld dolarów. Zmalały wpływy ze sprzedaży Maców, iPadów oraz sprzętu wearable i akcesoriów.

Czytaj także: Apple kończy 30-letnią współpracę z projektantem Jonathanem Ive

Dołącz do dyskusji: Reklamy na głównej stronie App Store. „Pomogą deweloperom w rozwoju biznesu”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl