SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro rusza w nowej odsłonie

W środę Allegro.pl startuje w nowej wersji. Zmienia się przede wszystkim szata graficzna i układ serwisu. Zintegrowane zostały nowe funkcjonalności wprowadzone ostatnio na stronie.

W nowej wersji Allegro.pl górne pole wyszukiwarki zostało powiększone, przesunięte na środek i uzupełnione o domyślną opcję wyszukiwania w konkretnych działach. Obok znajduje się symbol koszyka zakupowego odsyłający użytkownika do jego konta w serwisie.

Poniżej wprowadzono poziomie menu z działami głównymi, które poprzednio były prezentowane z boku. Teraz w menu bocznym pokazywane są kategorie poszczególnych działów. Natomiast między działami głównymi można szybko i płynnie przechodzić, najeżdżając na ich nazwy w menu górnym. Wśród działów pojawił się jeden nowy - Strefa okazji.

U dołu strony głównej prezentowane są oferty wyróżnione: Wyjątkowe Okazje i Hity Tygodnia.

Strony z ofertami i wynikami wyszukiwania wyglądają podobnie jak dotychczas. Przy czym bardziej widoczne są przyciski pozwalające zamieszczać linki do aukcji w serwisach społecznościowych. Ponadto w większym polu prezentowane są zdjęcia sprzedawanych przedmiotów.

W całym Allegro.pl zmieniła się szata graficzna: elementy w ciemnoszarym kolorze zastąpiło białe tło.

Nowa wersja serwisu została napisana zupełnie od początku. Przez rok pracowali nad nią programiści Grupy Allegro. Na wszystkich etapach nową odsłonę testowali wybrani użytkownicy (ogółem ponad 500 tys.).

Allegro.pl ma 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 70 tys. to firmy, które jednak generują większość obrotów serwisu. Ok. 80 proc. transakcji realizowanych jest na stronie w systemie „Kup teraz”. W grudniu ub.r. Allegro.pl odwiedziło 10,44 mln użytkowników, którzy wykonali 4,66 mld odsłon (zobacz szczegółowe dane z Megapanelu PBI/Gemius). 

 

Dołącz do dyskusji: Allegro rusza w nowej odsłonie

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anty-czek
ruszyło jak zawsze czyli brak odsłony w zapowiadanym czasie, a za to problemy z logowaniem itp
0 0
odpowiedź
User
;o)
Jestem "wybranym użytkownikiem"... Teoretycznie firma konsultuje ze mną nową szatę, ale to lipa - decyzja zapadła i będzie tak, jak zrobili programiści Allegro. Tyle, że oni zapewne nigdy nie korzystali z serwisu i zrobili tak, żeby było ładnie, a nie tak, by było wygodnie. Mnóstwo scrollowania! Trzeba biegać po stronie jak królik skrzyżowany z konikiem szachowym. Zniknęło kilka przydatnych funkcji, trzeba więcej czasu, by znaleźć potrzebne informacje. I nie jest to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia - po prostu nie wszystkie ramki i miejsca kliknięć mieszczą się na ekranie i trzeba za nimi ganiać. Klasyczny przykład "poprawiania na gorsze".
0 0
odpowiedź
User
majk
Jak dla mnie od kiedy wprowadzili skrócone menu kategorii z lewej strony, wszystkie zmiany wychodzą im na minus. Serwis jest coraz mniej intuicyjny dla nowych użytkowników, oraz nieczytelny dla stałych bywalców. W obecnej nowej szacie graficznej jest strasznie nieczytelny i łudząco podobny do ebaya.
0 0
odpowiedź