SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

AGB Nielsen za 340,9 tys. zł dostarczy KRRiT dane telemetryczne

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zawarła z AGB Nielsen Media Research nową umowę na dostarczanie danych telemetrycznych. Roczny kontrakt opiewa na kwotę 340,9 tys. zł.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Przetarg KRRiT dotyczył dostarczania zanonimizowanych baz danych z ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej realizowanego na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych posiadających odbiorniki telewizyjne na terenie całego kraju.

Ofertę w przetargu złożyła tylko jednak firma - AGB Nielsen Media Research, która obecnie jako jedyna na polskim rynku dostarcza dane telemetryczne, na których bazują nadawcy i agencje mediowe.

W swojej ofercie zaproponowała cenę 340,9 tys. zł. KRRiT zamierza zawrzeć z tym instytutem umowę na rok.

KRRiT oczekiwała udostępnienia jej oprogramowania niezbędnego do potrzeb związanych z wykorzystaniem i analizą danych, przeprowadzenia wszelkich niezbędnych konsultacji i instruktażu w zakresie obsługi udostępnionego oprogramowania, świadczenia usługi serwisowej przez cały okres obowiązywania umowy.

AGB Nielsen będzie też udostępniać KRRiT nagrania programów ogólnopolskich dostępnych (co najmniej) w naziemnej telewizji cyfrowej w ciągu co najmniej 2 miesięcy od nadania programu, bazy nagrań spotów reklamowych i sponsorskich wyemitowanych co najmniej w programach naziemnej telewizji cyfrowej. Udostępni też regulatorowi informacje o badaniu założycielskim oraz metodologii badania.

Dodatkowo Krajowa Rada oczekuje udostępnienia archiwalnych baz danych telemetrycznych obejmujących okres od co najmniej 1 stycznia 2012 roku do 28 lutego 2022 roku. KRRiT wymaga, by wybrana firma użyła co najmniej 2 500 mierników do pomiaru widowni telewizyjnej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z ogólnopolskiego, reprezentatywnego panelu i za pośrednictwem internetu. Oczekuje dostępu do danych o oglądalności programów telewizji publicznej (TVP S.A.) i badanych programów koncesjonowanych w Polsce, a optymalnie także programów niekoncesjonowanych dostępnych w Polsce (dane minuta po minucie przygotowywane w formacie umożliwiającym ich odczyt w oprogramowaniu). Poza tym zwycięska firma będzie zobowiązana dostarczać KRRiT oglądalności monitorowanych programów wskazanych przez Radę (dane minuta po minucie) we wskazanych grupach celowych, oglądalności monitorowanych programów, bloków i spotów reklamowych oraz wskazań sponsorskich w formacie umożliwiającym ich odczyt w oprogramowaniu itd. KRRiT dopuszcza też poszerzenie oferty o udostępnienie archiwalnych baz danych telemetrycznych z okresu od 1 stycznia 1997 roku do 31 grudnia 2011 roku.

Dołącz do dyskusji: AGB Nielsen za 340,9 tys. zł dostarczy KRRiT dane telemetryczne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl