SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

92 proc. poczty elektronicznej to spam

Spam osiągnął w minionym kwartale rekordowy poziom 92 proc. wszystkich maili - wynika z danych firmy McAfee. Niechcianych wiadomości reklamowych jest wysyłanych codziennie o 117 mld więcej.

W minionym kwartale spam osiągnął poziom 92 proc. wszystkich maili, co oznacza wzrost ilości niechcianych wiadomości reklamowych o 20 proc. od ich dotychczasowego rekordu zanotowanego w październiku ubiegłego roku, przed zamknięciem firmy McColo świadczącej usługi hostingu na potrzeby spamerów. Obecnie liczba takich maili zwiększa się codziennie o ponad 117 mld.

Wzrost ilości spamu wynika z szybkiego rozszerzania przez cyberprzestępców sieci bonetów. Od maja do czerwca aktywowali w tym celu 14 mln nowych komputerów, czyli o 16 proc. więcej niż w pierwszym kwartale bieżącego roku. Najwięcej - 15 proc. wszystkich - botnetów działa w USA, natomiast w minionym kwartale najbardziej (o 45 proc.) wzrosła ich liczba w Korei Południowej.

Cyberprzestępcy coraz częściej wykorzystują również mikroblogowy serwis Twitter, umieszczając w nim szkodliwe programy (np. robak Mikeey i nowe wersje konia trojańskiego Koobface), które atakują użytkowników przez wpisy i skrócone adresy URL. Powstaje też coraz więcej kont przeznaczonych do rozsyłania spamu, a ataki na konta administratorów, dają hakerom dostęp do prywatnych kont znanych ludzi (m.in. Britney Spears i Baracka Obamy) oraz możliwość opublikowania poufnych dokumentów serwisu na temat jego strategii i finansów. W samym maju spamowe wiadomości rozsyłane w portalach społecznościowych skierowały użytkowników do 4300 nowych plików zainfekowanych robakiem Koobface.

  • Więcej informacji:
  • Spam

Dołącz do dyskusji: 92 proc. poczty elektronicznej to spam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl