|
|
|
|
|
|
|
Szef KRRiT: Emitel blokuje rozwój naziemnej telewizji cyfrowej
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski skrytykował operatora m.in. naziemnej telewizji cyfrowej. - Istnieje kwestia pozycji dominującej Emitela na rynku multipleksów. Emitel w mojej opinii i w opinii całej Rady, swoją polityką cenową, blokuje rozwój tego rynku - powiedział Wirtualnemedia.pl szef KRRiT. więcej
|
Republika na czele wśród kanałów newsowych. Rośnie widownia TVP Info
Za nami kolejny gorący w newsach miesiąc. Kampania wyborcza rozkręca się na dobre. Marzec był kolejny miesiącem z rzędu, gdy Republika była liderem oglądalności wśród stacji newsowych. Zanotowała spory wzrost widowni rok do roku, ale większą dynamikę miał kanał wPolsce24.pl, który depcze po piętach stacji Wydarzenia 24. Wzrostem pochwalić się może też TVP Info. Grupie komercyjnej przewodzi niezmiennie TVN24. więcej
|
Ile serwisów streamingowych kupują Polacy? Król streamingu jest jeden
Przeciętny klient polskiego segmentu streamingowych platform wideo opłaca 2,2 subskrypcji. Nad Wisłą króluje Netflix, który ma dużą przewagę nad platformami Max, Disney+ i coraz silniejszą Prime Video - to niektóre konkluzje z 9. edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). więcej
|
Znamy oglądalność "Kwiatków polskich" w I kwartale. Hitowy odcinek miał ćwierć miliona widzów
Program ,,Kwiatki polskie" między styczniem a marcem br. oglądało średnio w TVP Info 181 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Z kolei premierowe wydanie ,,Kwiatków polskich w niedzielę" przyciągnęło przed ekrany średnio 135 tys. widzów. więcej
|
Prezenter Republiki wraca do rady programowej Radia Poznań
W czwartek Rada Mediów Narodowych wybrała kolejnych członków rad programowych mediów publicznych. W radzie programowej Radia Poznań ponownie zasiądzie Piotr Lisiewicz, znany z Republiki. W styczniu RMN odwołała go po krytyce Jerzego Owsiaka. Zasiadający w Radzie Robert Kwiatkowski wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że teraz Lisiewicz jest reprezentantem Prawa i Sprawiedliwości. więcej
|
KRRiT rozstrzygnęła dwa wnioski koncesyjne. Jeden dotyczy stacji Polsatu
W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przedłużeniu koncesji satelitarnej kanałowi Eska Rock TV. Ponadto regulator rozstrzygnął konkurs dotyczący wolnej częstotliwości radiowej w Pile. Trafi tam Wasze Radio FM. więcej
|
Operator multipleksów naziemnych rozszerza współpracę z Orange
Operator naziemnej telewizji i radia Emitel zawarł umowę z Orange Polska na realizację kilkuset nowych wież telekomunikacyjnych. Zostaną zbudowane w modelu Build to Suit (na zamówienie klienta) i posłużą do instalacji stacji bazowych oraz innych urządzeń telekomunikacyjnych. więcej
|
KRRiT obawia się cenzury ze strony UKE i NASK
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jednogłośnie przyjęła stanowisko, w którym sprzeciwia się uchwaleniu odrębnej ustawy o ochronie małoletnich przed treściami w internecie. Twierdzi, że to jej kompetencje. Szef KRRiT Maciej Świrski ostrzegał przed ewentualną cenzurą ze strony nowego prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. więcej
|
Tak zarabia Disney w Polsce. Więcej z dubbingu, reklam i od nadawców
W zeszłym roku finansowym spółka The Walt Disney Company (Polska) przy wzroście przychodów o prawie 5 proc. zarobiła na czysto 24,2 mln zł. Zwiększyły się jej wpływy m.in. od nadawców telewizyjnych, operatorów i z reklam, a zmalały te z dystrybucji kinowej. więcej
|
TVN szuka uczestników do 14. edycji ,,Top Model". Kiedy emisja?
Stacja TVN rozpoczęła poszukiwania uczestników do 14. edycji programu ,,Top Model", której emisja planowana jest jesienią. Zgłoszenia można nadsyłać do 11 maja. więcej
|
Canal+ pokazał zwiastun ,,Edukacji XD". Premiera jeszcze w kwietniu
W drugim sezonie serialu Canal+ bohaterowie ,,Edukacji XD" przeniosą się z Wielkiej Brytanii i śmiercionośnych pól kapusty na rodzime podwórko - do Warszawy. W obsadzie pojawi się m.in. Jan Frycz, Sebastian Stankiewicz, Wojciech Mecwaldowski i Paweł Wilczak. W głównych rolach ponownie wystąpią Tomasz Włosok i Michał Balicki. Serial w serwisie streamingowym Canal+ zadebiutuje 18 kwietnia. więcej
|
Julia Żugaj kolejną uczestniczką ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo"
Polsat stopniowo ujawnia nazwiska kolejnych uczestników 22. edycji programu ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo". Stacja podała, że w programie wystąpi influencerka Julia Żugaj. więcej
|
Pekao rozbudowuje grę Money Tycoon i oferuje Konto Przekorzystne z bonusami do 400 zł Bank Pekao S.A. przygotował kolejną odsłonę gry Money Tycoon w Fortnite, w której wprowadza szereg nowości. Dostępny jest także konkurs dla graczy z atrakcyjnymi nagrodami. Nowi klienci banku w specjalnej promocji do 31 marca br. mogą również otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym i otrzymać bonusy nawet do 400 zł. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezenter Republiki wraca do rady programowej Radia Poznań
W czwartek Rada Mediów Narodowych wybrała kolejnych członków rad programowych mediów publicznych. W radzie programowej Radia Poznań ponownie zasiądzie Piotr Lisiewicz, znany z Republiki. W styczniu RMN odwołała go po krytyce Jerzego Owsiaka. Zasiadający w Radzie Robert Kwiatkowski wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że teraz Lisiewicz jest reprezentantem Prawa i Sprawiedliwości. więcej
|
|
KRRiT rozstrzygnęła dwa wnioski koncesyjne. Jeden dotyczy stacji Polsatu
W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przedłużeniu koncesji satelitarnej kanałowi Eska Rock TV. Ponadto regulator rozstrzygnął konkurs dotyczący wolnej częstotliwości radiowej w Pile. Trafi tam Wasze Radio FM. więcej
|
|
RMF FM po 24 latach wraca do rozszczepień lokalnych. Wykorzystuje do tego AI
Od 1 kwietnia radio RMF FM wprowadziło emisje lokalnych treści w sześciu miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście. To powrót do rozszczepień lokalnych, których rozgłośni w 2001 roku zakazała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Trzy lata temu Rada zmieniła zdanie w tej sprawie. RMF FM przy tworzeniu lokalnych treści wykorzystuje sztuczną inteligencję. więcej
|
|
|
|
|
Influencer w końcu zawodem? To cel nowej organizacji branżowej
W piątek 4 kwietnia oficjalną działalność rozpoczyna Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu (SPIM). Organizacja ma zrzeszać głównie agencje specjalizujące się we współpracy z influencerami, a także twórców i ich managementy. Ma też ambicje prawnej regulacji zawodu influencera. Na czele SPIM stanął Marek Myślicki z Generation9. więcej
|
W kampanii wyborczej Mentzen rośnie dzięki social mediom. Uwagę zwraca Biejat
Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów i Demagoga wynika, że w mediach tworzonych przez dziennikarzy największe zasięgi ma Rafał Trzaskowski, natomiast w social mediach dominuje Sławomir Mentzen. Uwagę zwraca także Magdalena Biejat, która odnotowała blisko pięciokrotny wzrost wyświetleń swoich wpisów w social mediach w porównaniu do poprzedniego tygodnia. więcej
|
Organizator konkursu KTR ogłasza przewodniczących jury
Do 28 kwietnia można zgłaszać projekty do tegorocznej edycji Konkursu KTR, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy. Nagrody zostaną wręczone 9 września podczas gali. Poznaliśmy nazwiska przewodniczących jury w kategoriach. więcej
|
Coca-Cola wraca z kultową kampanią
Coca-Cola zdecydowała sę reaktywować ikoniczną kampanię "Share a Coke". Firma twierdzi, że będzie to wyjątkowa okazja dla pokolenia Z do zobaczenia po raz pierwszy swoich imion oraz fraz określających relacje (,,siostra" czy ,,ukochany") na butelkach oraz puszkach Coca-Cola. więcej
|
Kontrowersyjna reklama aquaparku pod lupą Komisji Etyki Reklamy. "Godzi w godność dzieci"
Komisja Ryki Reklamy zajęła się głośną reklamę łódzkiego Aquaparku Fala z przekreślonym wizerunkiem płaczącego dziecka i sformułowaniem ,,Dzieciom wstęp wzbroniony". Organ uznał, że reklama "wzbudza negatywne emocje względem dzieci, godzi w ich godność i może przyczyniać się do społecznej marginalizacji". więcej
|
WPP przejmuje platformę InfoSum
Holding reklamowy WPP ogłosił przejęcie InfoSum, wiodącej na świecie platformy do współpracy nad danymi. InfoSum dołączy do agencji GroupM aby wspierać tworzenie nowej generacji rozwiązań marketingowych wspomaganych sztuczną inteligencją dla klientów. więcej
|
Nowa kampania Dafi na TikToku z udziałem Dody
Doda została ambasadorką marki Dafi. W najnowszej kampanii filtrów do wody piosenkarka ,,buntuje się" przeciwko sztucznej inteligencji, przypominając, że prawdziwa inteligencja to ta naturalna, a jej najlepszym wsparciem jest odpowiednie nawodnienie. więcej
|
Bank Pekao SA przenosi obsługę mediową z Sigmy Bis do UM
Bank Pekao SA rozstrzygnął trwający od kilku miesięcy przetarg na obsługę mediową. Państwowy gigant do współpracy wybrał agencję mediową UM należącą do IPG Mediabrands. więcej
|
LinkedIn do obsługi mediowej wybiera Publicis Media
Serwis społecznościowy LinkedIn rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę mediową. Do obsługi platforma wybrała Publicis Media. więcej
|
Ludzie, marki i style, które się w sobie zakochują. Tak wygląda nowa kampania Answear.com
Platforma internetowa Answear.com w najnowszej odsłonie kampanii "Ubierz życie w to, co cenne" na sezon wiosna-lato 2025 zdecydowała się połączyć kontrastujące ze sobą marki premium. Akcja ma pokazywać, że pozorne przeciwieństwa tworzą fascynujące połączenia - wygląda to jak relacje między ludźmi. więcej
|
Miele z nowym etapem kampanii brandowej w Polsce
Z początkiem kwietnia rusza drugi etap kampanii brandowej Miele pod hasłem ,,Once a Miele, Alwaysa Miele" na polskim rynku. więcej
|
FCB Warsaw rozpoczyna obsługę PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski rozstrzygnął przetarg na agencję wspierającą w obszarze marketingu. Wygrała go agencja FCB Warsaw, należąca do niezależnej Keino Grupy. więcej
|
,,Sprzątanie jeszcze nigdy nie było tak przyjemne". Ruszyła kampania odkurzaczy Samsung
Ruszyła nowa kampania reklamowa Samsunga, promująca nowy odkurzacz bezprzewodowy - Bespoke AI Jet Ultra. Hasło akcji to ,,Sprzątanie jeszcze nigdy nie było tak przyjemne". więcej
|
Bezpieczne inwestowanie na Forex - czy to w ogóle możliwe? Inwestowanie na rynku Forex to sztuka balansowania między ryzykiem a potencjalnym zyskiem. Zagrożenie stratą jest jego nieodłączną częścią i nie da się go wyeliminować. Mimo wszystko są elementy, nad którymi trader ma pełną kontrolę - często to właśnie one decydują o sukcesie. W poniższym artykule wyjaśniamy, w czym rzecz. materiał reklamowywięcej |
|
|
"Do Rzeczy" w dużym dołku reklamowym. Ostrzega inwestorów przed skutkami zmiany władzy
W 2024 roku przychody reklamowe wydawcy ,,Do Rzeczy" i ,,Historia Do Rzeczy" skurczyły się o prawie 60 proc. Spółka, prowadząca właśnie sprzedaż akcji, jako ryzyko biznesowe wskazała inwestorom negatywny wpływ zmiany władzy na swoją działalność reklamową. więcej
|
Nie tylko Ruch nie chce już handlować prasą. Saloniki Inmedio na sprzedaż
Eurocash chce sprzedać większościowy pakiet udziałów spółki zarządzającej salonikami prasowymi Inmedio, który przejął dekadę temu. W 2024 roku sieć Inmedio zmalała o prawie 5 proc., ale jej sprzedaż porównywalna poszła w górę o 12 proc. więcej
|
,,Wróżka" i ,,Gwiazdy mówią" dalej dają zarobić
Wydawnictwo Te-Jot, do którego należą magazyny ,,Wróżka", ,,Gwiazdy mówią", ,,Weranda" i ,,Weranda Country", ma za sobą kolejny zyskowny rok. W 2024 roku przy niewielkim wzroście przychodów i spadku kosztów zarobiło na czysto prawie 880 tys. zł. więcej
|
Współpracownica Morawieckiego zwolniona z aresztu. Sakiewicz: musimy znaleźć pieniądze na kaucję
Podejrzana w sprawie RARS była dyrektorka Biura Prezesa Rady Ministrów Anna W. w czwartek po godz. 13 opuściła Areszt Śledczy w Katowicach. - Kaucję za Annę W. wpłaci prezes Fundacji Niezależne Media Joanna Jenerowicz - zapowiedział Tomasz Sakiewicz. więcej
|
|
|
Influencer w końcu zawodem? To cel nowej organizacji branżowej
W piątek 4 kwietnia oficjalną działalność rozpoczyna Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu (SPIM). Organizacja ma zrzeszać głównie agencje specjalizujące się we współpracy z influencerami, a także twórców i ich managementy. Ma też ambicje prawnej regulacji zawodu influencera. Na czele SPIM stanął Marek Myślicki z Generation9. więcej
|
W kampanii wyborczej Mentzen rośnie dzięki social mediom. Uwagę zwraca Biejat
Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów i Demagoga wynika, że w mediach tworzonych przez dziennikarzy największe zasięgi ma Rafał Trzaskowski, natomiast w social mediach dominuje Sławomir Mentzen. Uwagę zwraca także Magdalena Biejat, która odnotowała blisko pięciokrotny wzrost wyświetleń swoich wpisów w social mediach w porównaniu do poprzedniego tygodnia. więcej
|
Kolejny transfer z Kanału Zero do ZPR Media
Dominik Czeremuszkin, dotąd producent w Kanale Zero, dołączył do działu wideo Grupy ZPR Media - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Menadżerka rozstaje się z Onetem po prawie ćwierćwieczu
Kinga Bugajska po 24 latach kończy pracę w Onecie (Ringier Axel Springer Polska). Postawi na rozwój własnej działalności. więcej
|
E-sklep spożywczy przebił pół miliarda przychodów, ale wciąż ze stratą. Przybyło klientów
W 2024 roku internetowy sklep spożywczy Frisco (należący do grupy Eurocash) zwiększył przychody o 23 proc., mimo spadku w czwartym kwartale średniej wartości koszyka zakupowego. Na platformie było o jedną więcej klientów niż przed rokiem. więcej
|
Viaplay zapowiada premierę filmu ,,Nie jesteś sama"
8 kwietnia na kanale Viaplay Filmy i Seriale, dostępnym w serwisie Prime Video w ramach usługi Prime Video Channels, zadebiutuje produkcja ,,Nie jesteś sama". Przedstawi działalność grupy Aborcyjny Dream Team zajmującej się walką o prawa kobiet w Polsce. więcej
|
Amazon chce przejąć TikToka. Pismo do wiceprezydenta USA
Koncern Amazon złożył w ostatnich dniach ofertę kupna TikToka - poinformował w środę "New York Times". Jednak według "Washington Post" propozycja ta nie jest poważnie rozpatrywana przez Biały Dom, w grę wchodzi kilka innych opcji. więcej
|
Już 1,5 tys. sklepów Sinsay. Właściciel zarobił rekordowo
Koncern odzieżowy LPP w zeszłym roku finansowym osiągnął rekordowe przychody i zysk w swojej historii. Wpływy firmy wzrosły o 16 proc., przy czym w przypadku sieci Sinsay, liczącej już ponad 1,5 tys. sklepów stacjonarnych dynamika przekraczała 40 proc. więcej
|
Zapraszamy na Konferencję Środowiskową Interzero 2025. Bądź z nami 3-4 czerwca w hotelu Warszawianka! Już 3-4 czerwca 2025 r. w hotelu Warszawianka w Serocku odbędzie się XII edycja Konferencji Środowiskowej Interzero, czyli największego cyklicznego wydarzenia w branży ochrony środowiska. Tegoroczny event zgromadzi znakomite grono prelegentów i prelegentek, którzy nie tylko podzielą się ekspercką wiedzą podczas indywidualnych prezentacji, ale też wezmą udział w 3 panelach. O czym usłyszysz na #KŚ2025? materiał reklamowywięcej |
|
|
,,Nie mów do mnie ASAP", czyli czego Polacy nienawidzą w korpomowie
87 proc. pracowników biurowych słyszy w pracy słowa lub sformułowania, które ich irytują - wynika z badania portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it. Badanie ujawnia też, że niemal połowa respondentów czuje dyskomfort, gdy nie rozumie swoich współpracowników z innych pokoleń, a większość zauważa trudności w komunikacji online. więcej
|
|
|
W kampanii wyborczej Mentzen rośnie dzięki social mediom. Uwagę zwraca Biejat
Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów i Demagoga wynika, że w mediach tworzonych przez dziennikarzy największe zasięgi ma Rafał Trzaskowski, natomiast w social mediach dominuje Sławomir Mentzen. Uwagę zwraca także Magdalena Biejat, która odnotowała blisko pięciokrotny wzrost wyświetleń swoich wpisów w social mediach w porównaniu do poprzedniego tygodnia. więcej
|
Continental dołącza do grona klientów Walk PR
Z początkiem kwietnia do grona klientów Walk PR dołączył producent opon Continental. Zakres działań agencji obejmuje strategiczne doradztwo komunikacyjne, media relations, prowadzenie biura prasowego oraz inne działania wizerunkowe. więcej
|
Lepont rozpoczyna współpracę z marką Nago
Agencja Lepont rozpoczyna współpracę z marką modową Nago. W jej ramach agencja będzie odpowiedzialna za obsługę PR marki, w tym budowanie jej wizerunku, biuro prasowe i partnerstwa mediowe. więcej
|
|
|