Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 25 Marca 2025
 
 
 
Wirtualna Polska dalej napędzana turystyką. Prezes wbija szpilki big techom
 
W czwartym kwartale ub.r. zdecydowanie najmocniej rosnącym segmentem Wirtualnej Polski Holding była turystyka, która pod względem wpływów i zysku zmniejsza dystans do obszaru reklamowo-subskrypcyjnego. Firma w całym 2024 roku przy wzroście przychodów o 9,2 proc. nieznacznie poprawiła zyskowność. Jej prezes krytycznie ocenia szumne ogłaszanie inwestycji koncernów cyfrowych w naszym kraju. więcej
 
 
W CV coraz więcej zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Czy takie grafiki to oszustwo?
 
Narzędzia AI do generowania zdjęć są ogólnodostępne i przy ich pomocy można w bardzo prosty sposób stworzyć różnego rodzaju grafiki, w tym sesję biznesową. Dlatego część kandydatów do pracy omija fotografa, a w CV zamieszcza właśnie tego typu zdjęcia. Czy to nie o krok za daleko? -  Myślę, że ten trend będzie się rozwijał - mówi Malwina Daszkowska, HR business partner, executive coach.  więcej
 
 
6 nowych stacji muzycznych po polsku już nadaje
 
W serwisie internetowym mediateka.pl zadebiutowały kanały FAST: Eska Hity na Czasie, Eska Rock Dobrze Rockuje, VOX W Rytmie Hitów, SayHi, HiMusic i HiDance. Stacje można oglądać na telewizorach Smart TV, ale konieczna jest do tego przeglądarka internetowa.  więcej
 
 
Żabka zarobiła więcej. Nie oszczędza na reklamach
 
W 2024 roku Grupa Żabka zwiększyła przychody o jedną piątą do 23,8 mld zł, zarabiając na czysto prawie 600 mln zł. Zwiększyła się także sprzedaż porównywalna w jej sklepach. Firma przeznaczyła na marketing 267 mln zł. więcej
 
 
TOP10 dostawców treści wideo w lutym. Telewizja Polska wyprzedziła Grupę Polsat
 
Warner Bros. Discovery, właściciel TVN, pozostaje największym dostawcą treści wideo w Polsce - wynika z raportu All Screens Video Landscape za luty Obejmuje on oglądalność w domu na czterech ekranach: telewizorach, PC/laptopach, smartfonach i tabletach Jednocześnie na drugie miejsce awansowała TVP, spychając Grupę Polsat na trzecią pozycję. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Koniec "ekościemy"? Będzie bat na nieuczciwe firmy więcej
 
Ćwiąkała, Borek, Kołtoń. Dlaczego czołowi komentatorzy sportowi znikają z telewizji? więcej
 
Oto zwycięzcy pierwszej edycji Wirtuali. Naszego konkursu dla mediów więcej
 
Przetargowe "eldorado" w reklamie trwa. Co może, a czego nie może SAR? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Prezes zarządu INFOR
Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Lifestyle i Ofeminin.pl Ringier Axel Springer Polska
Specjalista/Specjalistka ds. Public Affairs Ringier Axel Springer Polska
Pracownik działu marketingu Wielkopolska Telewizja Kablowa
Media Strategy Analyst PEPSICO
Advertising & Production Usage Rights Supervisor PEPSICO
Media Operations - Global Productivity Executive PEPSICO
Marketing Procurement Specialist with Romanian PEPSICO
Personalization at Scale Senior Specialist PEPSICO
Media & TCP Senior Planner Buyer PEPSICO
OTT Implementation Consultant Spyrosoft
Inżynier OTT Spyrosoft
Subscription Growth Manager Ringier Axel Springer
Event Sales Manager Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz / wydawca portalu miejskiego eWarszawa.pl
Specjalista ds. sprzedaży - Dział Klienta Bezpośredniego MY COMPANY POLSKA
Direct Sales Manager Screen Network
YouTube Content Manager Ringier Axel Springer Polska
Key Client Partner w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz/Dziennikarka z tematyki digital/media Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
6 nowych stacji muzycznych po polsku już nadaje

W serwisie internetowym mediateka.pl zadebiutowały kanały FAST: Eska Hity na Czasie, Eska Rock Dobrze Rockuje, VOX W Rytmie Hitów, SayHi, HiMusic i HiDance. Stacje można oglądać na telewizorach Smart TV, ale konieczna jest do tego przeglądarka internetowa.  więcej

TOP10 dostawców treści wideo w lutym. Telewizja Polska wyprzedziła Grupę Polsat

Warner Bros. Discovery, właściciel TVN, pozostaje największym dostawcą treści wideo w Polsce - wynika z raportu All Screens Video Landscape za luty Obejmuje on oglądalność w domu na czterech ekranach: telewizorach, PC/laptopach, smartfonach i tabletach Jednocześnie na drugie miejsce awansowała TVP, spychając Grupę Polsat na trzecią pozycję. więcej

Ponad milion widzów ogląda ,,Must be the music" w Polsacie

Format ,,Must Be The Music" wrócił do Polsatu po niemal dziewięciu latach przerwy. Jak wynika z danych Nielsena, nowa seria po trzech odcinkach gromadzi ponad milion widzów. więcej

Zwrot ws. transmisji Speedway Grand Prix na żużlu. Gdzie oglądać?

Transmisje z polskich imprez Speedway Grand Prix będą dalej pokazywane w stacji TTV - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Rynek transmisji sportowych z żużla w naszym kraju jest mocno podzielony.   więcej

Co dalej z Viaplay? Polska spółka postawiona w stan likwidacji

Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników zdecydowało o rozwiązaniu spółki Viaplay Group Poland. W Krajowym Rejestrze Sądowym widnieje ona jako postawiona w stan likwidacji. Biuro prasowe platformy informuje Wirtualnemedia.pl, że to formalności związane z planowanym na lato 2025 roku, wycofaniem się serwisu z Polski. więcej

Nowa osoba prowadzi ,,Kwiatki polskie"

Przemysław Witkowski pojawił się w piątek jako prowadzący program ,,Kwiatki polskie" w TVP Info. To dziennikarz i zastępca dyrektora w Instytucie Myśli Politycznej.  więcej

Cyfrowy Polsat znów zainwestował w fotowoltaikę. Jego menedżerowie przejmują władzę

Cyfrowy Polsat przejął pozostałe 49 proc. udziałów firmy Esoleo oferującej rozwiązania fotowoltaiczne. Do jej zarządu zostali powołani menedżerowie innych firma z holdingu Zygmunta Solorza: Krzysztof Adaszewski z Netii i Andrzej Janiszowski z ZE PAK. Natomiast do razy nadzorczej dołączył prezes ZE PAK Piotr Woźny. więcej

Widzów "Kabaretu na żywo" przybywa z odcinka na odcinek

Po trzech tygodniach na antenie średnio 914 tys. osób ogląda w Polsacie najnowszą serię programu "Kabaret na żywo. Chyba Czesuaf" - wynika z danych Nielsena. Widzów przybywa z każdym odcinkiem. więcej

,,Hotel Paradise" wciąż hitem TVN7. Zyskał widzów

Najnowszą edycję reality show ,,Hotel Paradise" ogląda w TVN7 średnio 449 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Program prowadzony przez Edytę Zając zyskał widzów. więcej

Serial ,,Edukacja XD" z premierą w kwietniu na Canal+

W drugim sezonie serialu Canal+ bohaterowie ,,Edukacji XD" przeniosą się z Wielkiej Brytanii i śmiercionośnych pól kapusty na rodzime podwórko - do Warszawy. W obsadzie pojawi się m.in. Jan Frycz, Sebastian Stankiewicz, Wojciech Mecwaldowski i Paweł Wilczak. W głównych rolach ponownie wystąpią Tomasz Włosok i Michał Balicki. Serial w serwisie Canal+ zadebiutuje 18 kwietnia. więcej

Gemius ma zlecenie z TVP na blisko 1 mln zł

Telewizja Polska wybrała firmę Gemius do pomiaru treści multimedialnych oraz ruchu w witrynach internetowych. Będzie z nią pracować przez rok - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej

Dominika Tarczyńska nową prezenterką Wydarzeń 24

Dominika Tarczyńska, związana dotąd z Polsat News, dołączy do grona prezenterów kanału Wydarzenia 24 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Niedawno ze wspomnianą anteną rozstała się Aleksandra Janiec.  więcej

Player i Polsat Box Go z nowymi kanałami

Player dołączył do oferty kanały Polsat i TV4, natomiast Polsat Box Go stację TVN. Wszystkie kanały są objęte zasadą must carry, must offer, czyli powinny być udostępniane przez wszystkie zarejestrowane w Polsce serwisy streamingowe. Ostatnio szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zasugerował, że nieprzestrzegające zasady platformy, mogą zostać ukarane. więcej

,,Profilerka 2" jeszcze w tym roku w TVP. Ruszyły zdjęcia do drugiego sezonu

Telewizja Polska potwierdziła rozpoczęcie zdjęć do drugiego sezonu serialu ,,Profilerka". W głównych rolach ponownie wystąpią Wiktoria Gorodeckaja i Michał Czernecki, a kryminalną serię wyreżyseruje tym razem Tomasz Szafrański. Premiera ,,Profilerki 2" jeszcze w tym roku.  więcej

Max potwierdza. ,,Przesmyk" będzie mieć drugi sezon

Sześcioodcinkowy ,,Przesmyk" w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego zadebiutował w serwisie Max 31 stycznia. Jak informowała platforma, to najchętniej oglądana polska produkcja od momentu powstania serwisu HBO Max. Serial cieszy się popularnością nie tylko na lokalnym rynku, ale także w USA oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Właśnie powstaje scenariusz drugiego sezonu thrillera szpiegowskiego. więcej

Pekao rozbudowuje grę Money Tycoon i oferuje Konto Przekorzystne z bonusami do 400 zł

Bank Pekao S.A. przygotował kolejną odsłonę gry Money Tycoon w Fortnite, w której wprowadza szereg nowości. Dostępny jest także konkurs dla graczy z atrakcyjnymi nagrodami. Nowi klienci banku w specjalnej promocji do 31 marca br. mogą również otworzyć Konto Przekorzystne z kartami z wizerunkiem gamingowym i otrzymać bonusy nawet do 400 zł. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Były dziennikarz portalu Stanowskiego w Grupie RMF

Patryk Stec, który do niedawna pracował w serwisie Weszło Krzysztofa Stanowskiego, dołączył do Radia Gra Toruń (Grupa RMF) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Żabka zarobiła więcej. Nie oszczędza na reklamach

W 2024 roku Grupa Żabka zwiększyła przychody o jedną piątą do 23,8 mld zł, zarabiając na czysto prawie 600 mln zł. Zwiększyła się także sprzedaż porównywalna w jej sklepach. Firma przeznaczyła na marketing 267 mln zł. więcej

Aleph rozpoczyna współpracę z Formułą 1

Firma Aleph, działająca w reklamie cyfrowej została partnerem Formuły 1: Stake F1 Team KICK Sauber. Jak twierdzą obie strony umowy, to partnerstwo to nie tylko sponsoring i branding, ale też dzielenie i rozwijanie wspólnych wartości oraz biznesowych wizji. więcej

VeloBank prowadzi kampanię dla segmentu business banking

,,Biznes to Ty, reszta to my" - tym hasłem, wypowiadanym głosem Magdaleny Różczki, VeloBank otwiera nowy etap komunikacji skierowanej do przedsiębiorców. Po rozszerzeniu oferty m.in. o produkty VeloLeasing bank uruchamia platformę komunikacyjną skierowaną do segmentu business banking. więcej

Znana artystka kabaretowa reklamuje Bricomarché

Sieć sklepów Bricomarché rozpoczyna kampanię reklamową pod hasłem ,,Nasze ceny rządzą". Działania komunikacyjne podkreślają zaangażowanie marki w dostarczanie konkurencyjnych cen w ramach szerokiego wyboru produktów. W kampanii bierze udział Ewa Błachnio.   więcej

Żabka wróci do starego logo. Nowa akcja

Sieć sklepów Żabka reaktywuje poprzednie logo w ramach nowej akcji marketingowej. Do sprzedaży trafia limitowana kolekcja ubrań i gadżetów, w skład której wchodzą bluzy, koszulki, bandany i breloki.  więcej

Stars wzmacnia komepetencje w marketingu cyfrowym

Do zespołu firmy doradczej Stars dołączyła Maja Trzecińska-Rac w roli konsultantki.  więcej

Burger King rozszerza ofertę roślinnych kanapek

Sieć Burger King wprowadza do oferty Plant-Based Bao Burger - orientalną odsłonę klasycznego burgera w bułce bao. To kolejna propozycja w roślinnym menu marki.  więcej

Dawid Podsiadło w nowej odsłonie kampanii T-Mobile #BurzymyBariery

Firma telekomunikacyjna T-Mobile ruszyła z drugą odsłoną kampanii #BurzymyBariery, dotyczącej barier w komunikacji. Tym razem ambasador marki, Dawid Podsiadło, zachęca do budowania sąsiedzkich relacji przy użyciu programu Magenta Moments. Spoty z artystą pojawią się w telewizji, sieci i w kinach.  więcej

Altavia Kamikaze + K2 z obsługą Maybelline New York

Agencja Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg Grupy L'Oréal na obsługę marki Maybelline New York. Od początku kwietnia będzie wiodącą agencją kreatywną dla tego brandu w Polsce.  więcej

Vehis w gronie klientów Mido

Dom mediowy Mido, należący do Keino Grupy, wygrał przetarg na obsługę mediową kampanii brandingowej dla Vehis, platformy leasingowo-samochodowej.  więcej

Braughman Group Media - zareklamuj się w Krakowie!

Kraków, jako jedno z najbardziej dynamicznych miast w Polsce, oferuje ograniczone możliwości reklamy outdoor, stawiając przed marketerami wyzwanie znalezienia odpowiedniego miejsca na zaprezentowanie swojego brandu. W Braughman Group Media znamy ten rynek doskonale i mamy dla Państwa skuteczne rozwiązanie. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Włosi stworzyli gazetę wygenerowaną przez AI. Eksperyment ma potrwać miesiąc

Włoska gazeta "Il Foglio" opublikowała pierwsze wydanie dodatku w całości stworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji -  "Il Foglio AI". Periodyk jest dołączany do "Il Foglio". Jest także dostępny w wersji cyfrowej.   więcej

Agora z nowym logo. Poprzednie mieli bez zmian od lat 90-tych

Grupa Agora wprowadza swoją nową identyfikacją wizualną, przygotowaną przez firmę wspólnie z Jackiem Utko. W logo znalazło się stwierdzenie, że firma to grupa mediowa. więcej

,,Do Rzeczy" szykuje się na giełdę. Zaraz rusza sprzedaż akcji

Wydawca tygodnika ,,Do Rzeczy" zapowiada, że za kilka dni zacznie ofertę publiczną swoich akcji. Do końca 2025 roku spółka chce zadebiutować na bocznym rynku warszawskiej giełdy. więcej

,,Tygodnik Powszechny" ma 80 lat. Jedyne niezależne pismo w stalinowskiej Polsce

24 marca 1945 r. ukazał się pierwszy numer ,,Tygodnika Powszechnego". W pierwszych powojennych latach redakcja pisma była jedyną legalnie działającą grupą, która nie identyfikowała się ze stalinowskim modelem socjalizmu. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska dalej napędzana turystyką. Prezes wbija szpilki big techom

W czwartym kwartale ub.r. zdecydowanie najmocniej rosnącym segmentem Wirtualnej Polski Holding była turystyka, która pod względem wpływów i zysku zmniejsza dystans do obszaru reklamowo-subskrypcyjnego. Firma w całym 2024 roku przy wzroście przychodów o 9,2 proc. nieznacznie poprawiła zyskowność. Jej prezes krytycznie ocenia szumne ogłaszanie inwestycji koncernów cyfrowych w naszym kraju. więcej

6 nowych stacji muzycznych po polsku już nadaje

W serwisie internetowym mediateka.pl zadebiutowały kanały FAST: Eska Hity na Czasie, Eska Rock Dobrze Rockuje, VOX W Rytmie Hitów, SayHi, HiMusic i HiDance. Stacje można oglądać na telewizorach Smart TV, ale konieczna jest do tego przeglądarka internetowa.  więcej

Burda otwiera nowe studio. ,,Nowy etap w obszarze wideo"

Spółka Burda Media Polska uruchomiła nowoczesne studio broadcastowe, które umożliwia realizację szerokiej gamy formatów - od programów redakcyjnych po profesjonalne produkcje reklamowe. - Burda Media Polska rozpoczyna dziś zupełnie nowy etap w obszarze wideo - napisał Konrad Mazur, head of video w Burdzie. więcej

Jak kręcono serial ,,Dojrzewanie"? Twórcy ujawnili kulisy produkcji

Po tym, jak ,,Dojrzewanie" trafiło na szczyt listy najchętniej oglądanych produkcji Netfliksa, platforma ujawniła kulisy powstawania serialu ze Stephenem Grahamem w jednej z głównych ról. Netflix podał, ile było prób każdego odcinka produkcji oraz jak nagrywano jeden z nich przy użyciu drona. więcej

Netflix ma odpowiedź na "Białego lotosa". Premiera ,,Czterech pór roku" wiosną

Netflix opublikował nowe zdjęcia oraz zwiastun do ,,Czterech pór roku", komediowego serialu inspirowanego filmem Alana Aldy z 1981 roku o tym samym tytule. Premiera serialu odbędzie się podczas majówki. więcej

Brzoska i Mensah górą w sporze z Facebookiem. Koncern wycofał skargi

Spółka Meta wycofała skargi na postanowienia prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawie Rafała Brzoski i Omeny Mensah. Postanowienie dotyczyło wstrzymania wyświetlania na Facebooku i Instagramie reklam stworzonych dzięki technologii deepfake. więcej

Nowa szefowa Grupy naTemat

Stanowisko CEO w Grupie naTemat objęła Beata Golubińska, wcześniej związana m.in. z Brand New Galaxy, Ringier Axel Springer Polska i Publicis Media. więcej

,,Federalnie rzecz biorąc" nowym podcastem Interii. Autorami korespondenci Polsat News i Polskiego Radia

Interia uruchomiła wideopodcast ,,Federalnie rzecz biorąc", w którym korespondenci Tomasz Lejman (Polsat News i Interia) i Adam Górczewski (Polskie Radio) komentują niemiecką rzeczywistość oraz jej wpływ na sytuację w Polsce i Europie. więcej

Patrycjusz Wyżga z kolejnym kanałem youtube'owym

Dziennikarz Wirtualnej Polski i Radia 357 Patrycjusz Wyżga uruchomił swój drugi kanał youtube'owy - Horyzonty. Wyżga od kilku lat tworzy kanał Didaskalia. więcej

Słaba sprzedaż w sklepach. Co kupujemy przez internet?

Według GUS lutym br. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 0,5 proc. niższa niż przed rokiem, podczas gdy analitycy spodziewali się wzrostu o ponad 3 proc. W internecie zrealizowano już 9 proc. łącznych zakupów. więcej

Konkurs publiczny na Prezesa Zarządu INFOR PL S.A.

INFOR PL S.A. wystartował z konkursem publicznym na Prezesa Zarządu spółki. Oferty można składać do 31 marca br.  materiał reklamowywięcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
W CV coraz więcej zdjęć wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Czy takie grafiki to oszustwo?
Włosi stworzyli gazetę wygenerowaną przez AI. Eksperyment ma potrwać miesiąc
Filmowcy wygrali w sądzie ze Skarbem Państwa
Ten Square Games zarabia mniej od graczy, chociaż nie oszczędza na marketingu. Dywidenda zachęci inwestorów?
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj