Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 28 Sierpnia 2024
 
 
 
Wirtualna Polska jak Google i Facebook. Zapędza AI do reklamy
 
W ofercie Wirtualnej Polski pojawiają się nowe narzędzia dla reklamodawców oparte na sztucznej inteligencji. Ma to pomóc wydawcy zwiększać przychody mimo słabej koniunktury na rynku reklamowym. - Nie mamy wątpliwości, że ta koniunktura kiedyś wróci, to kwestia czasu - podkreśla prezes spółki Jacek Świderski. więcej
 
 
Polsat odświeża "Must be the music". Nowi jurorzy i prowadzący
 
Polsat znacząco odświeża program ,,Must be the music", w którym jedynie Maciej Rock wróci do swojej poprzedniej roli prowadzącego. W nowej edycji wspierać go będą jednak dwie nowe twarze. Całkowicie zmieni się też skład jury. Jak potwierdził portal Wirtualnemedia.pl, produkcja zabiega o udział Natalii Szroeder w muzycznym show.  więcej
 
 
Play nie płaci już tyle właścicielowi. Koszty i kredyty obniżyły zysk
 
Po dwóch latach rekordowych dywidend operator sieci Play przekazał swojemu właścicielowi, Grupie Iliad, znacznie mniej - niecałe 750 mln zł. W 2023 roku grupa Play zanotowała spore wzrosty kosztów działalności operacyjnej i obsługi zadłużenia, przez co zmalała jej zyskowność. więcej
 
 
Kultowa audycja Polskiego Radia pozostanie na antenie dłużej. Dyrektorka tłumaczy
 
Audycja ,,Lato z Radiem" w tym roku będzie emitowana także po zakończeniu wakacji - a konkretnie do 21 września. - To zapowiedź kontynuacji zmian i nowych pozycji, które pojawią się już jesienią - mówi dyrektorka Programu I Polskiego Radia, Paulina Stolarek - Marat.  więcej
 
 
Tyle Wirtualna Polska oszczędzi po zwolnieniach. Na razie to koszty
 
Zwolnienie 120 osób ze spółki mediowej kosztowało Wirtualną Polskę Holding prawie 9 mln zł. W pierwszej połowie 2024 roku koszty pracownicze i usług obcych rosły dużo mocniej od przychodów. Redukcja zatrudnienia i inne oszczędności mają obniżyć wydatki firmy o ok. 20 mln zł rocznie. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Nowa agencja będzie monitorować polskie media. Szefem Marcin Szczupak więcej
 
Dawne gwiazdy to za mało. Medioznawcy komentują zmiany w TVP więcej
 
Cyberbezpieczeństwo firm zależy od ich pracowników. Ekspertki wskazują, co jest najważniejsze więcej
 
Siatkarze z medalem na igrzyskach. To nie marketingowy "game changer" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Technik ENG TVN Warner Bros. Discovery
Inżynier SNG TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/ Redaktorka News- TVN24 BiS A TVN Warner Bros. Discovery
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Technik emisji Eleven Sports Network
Grafik Eleven Sports Network
Dziennikarz/Dziennikarka w dziale Lifestyle (Fakt) Ringier Axel Springer
Dokumentalista/ Dokumentalistka News - TVN24 TVN Warner Bros. Discovery
Wydawca / Wydawczyni Newsweek.pl Ringier Axel Springer
Redaktor/Redaktorka Działu Tłumaczeń Newsweek.pl Ringier Axel Springer
Wydawca/ Wydawczyni (Fakt.pl) Ringier Axel Springer
Agency Sales Director SALESWAY
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat odświeża "Must be the music". Nowi jurorzy i prowadzący

Polsat znacząco odświeża program ,,Must be the music", w którym jedynie Maciej Rock wróci do swojej poprzedniej roli prowadzącego. W nowej edycji wspierać go będą jednak dwie nowe twarze. Całkowicie zmieni się też skład jury. Jak potwierdził portal Wirtualnemedia.pl, produkcja zabiega o udział Natalii Szroeder w muzycznym show.  więcej

Wysyp premier w Teatrze Telewizji. Englert, Seweryn i Peszek znów w TVP

Kilkanaście premier z udziałem takich gwiazd jak: Anna Polony, Jan Englert, Andrzej Seweryn czy Jan Peszek pokaże jesienią Teatr Telewizji. W poniedziałek 9 września nowy sezon otworzy powtórka obsypanego nagrodami spektaklu ,,1989". więcej

,,Reporterzy" TVP1 z nowym dziennikarzem. Przeszedł z TVP World

Do zespołu programu "Reporterzy" w TVP1 dołączył Marcin Nowak. Do tej pory związany był z TVP World jako wydawca, a wcześniej jako prezenter i korespondent wojenny - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat wznawia kulisy ,,Tańca z Gwiazdami". W innej stacji

Wraz z 15. edycją show ,,Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami" wracają także kulisy programu. Wiadomo jednak, że tym razem uzupełniający format nie pojawi się w Polsat Cafe, a na antenie naziemnego kanału Eska TV. I to właśnie prezenterzy tej stacji będą jego gospodarzami.  więcej

Zlot fanów serialu Czwórki. Wejściówki rozeszły się w mig

Telewizyjna Czwórka szykuje specjalny przedpremierowy pokaz serialu ,,Policjantki i Policjanci", który odbędzie się w najbliższą sobotę na zlocie fanów serialu we Wrocławiu. Wejściówki na wydarzenie rozeszły się w ciągu kilku minut.  więcej

TVN24 z nowym reporterem we Wrocławiu

Paweł Popkowski ma wkrótce zostać nowym reporterem TVN24 we Wrocławiu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl więcej

Kolejny nadawca uruchomi kanały FAST

Nadawca telewizyjny A+E Networks, nadawca stacji History, zaoferuje pięć kanałów w modelu FAST. Trafią one na platformę Plex.  więcej

Zmiany w "Dzień Dobry TVN". Nowa odsłona serwisu i nowe cykle na antenie

W nowym sezonie magazyn ,,Dzień Dobry TVN" stawia na zmiany nie tylko na ekranie - nowe twarze i cykle na antenie, ale i w sieci. Wraz ze startem regularnych wydań programu ruszyła także nowa odsłona strony głównej serwisu dziendobry.tvn.pl. Zastosowane zmiany są adresowane nie tylko do widzów, ale i reklamodawców. więcej

Kultowe polskie bajki na antenie TV Republika

W ramówce uruchomionego niedawno drugiego kanału Telewizji Republika pojawił się cykl ,,Najpiękniejsze polskie bajki". więcej

Kultowy serial znika z Polsatu. Robi miejsce na teleturniej

Polsat modyfikuje sobotnie pasmo popołudniowe, z którego znikają powtórki cyklu dokumentalnego ,,Chłopaki do wzięcia".  Jesienią zamiast nich pojawi się m.in. teleturniej ,,Awantura o kasę". więcej

Nowy serial z udziałem Kate Winslet

,,Reżim" z Kate Winslet nie okazał się hitem na miarę ,,Mare z Easttown", ale pojawiła się szansa na kolejną ciekawą produkcję z udziałem gwiazdy. Aktorka dołączyła do obsady serialu twórcy ,,Pełnego koła". więcej

Historyczny sukces Mastercard i McCANN Poland w Cannes Lions 2024

Zrealizowana przez Mastercard i McCANN Poland kampania "Room for Everyone" zdobyła łącznie 14 nominacji do nagród Cannes Lions Festival of Creativity 2024. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Kultowa audycja Polskiego Radia pozostanie na antenie dłużej. Dyrektorka tłumaczy

Audycja ,,Lato z Radiem" w tym roku będzie emitowana także po zakończeniu wakacji - a konkretnie do 21 września. - To zapowiedź kontynuacji zmian i nowych pozycji, które pojawią się już jesienią - mówi dyrektorka Programu I Polskiego Radia, Paulina Stolarek - Marat.  więcej

 
Obniżone ceny reklam w Trójce do końca roku

Po tym jak wiosną br. Agencja Reklamy Polskiego Radia obniżyła ceny reklam o ok. 60 proc., oferta nie ulegnie zmianie. Aktualne stawki będą obowiązywać do grudnia tego roku. - Mamy wzrost przychodów z rynku komercyjnego o 16 proc. w pierwszym półroczu i wrócili do nas klienci, którzy nie reklamowali się w publicznym radiu przez ostatnie lata - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Cegielska, dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia. więcej

 
Radio 357 będzie grać dłużej. Nowe audycje, zostają hity z wakacji

Jesienią na antenie Radia 357 pozostaje kilka audycji z wakacyjnej ramówki, m.in. ,,Niewidzialne Światy" i ,,Nocna Grupa Wsparcia", pojawią się też premiery. Współpracę z rozgłośnią zaczyna Marcin Makowski. Stacja będzie emitować premierowe treści dłużej, minimum do godz. 1:00 w nocy. więcej

 
Nowy szef ,,Popołudniówki" w Radiu 357. Pracuje także w TVP

Bartek Wasilewski został nowym szefem ,,Popołudniówki" w internetowym Radiu 357. Równocześnie współpracuje z TVP3 Warszawa.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Talenciaki wracają do Lidla, reklamy bez Lewandowskich

W poniedziałek 2 września rusza tegoroczna, trzecia edycja akcji "Szkoły Pełne Talentów" sieci sklepów Lidl Polska. W tej edycji, mogą brać udział szkoły podstawowe, ogólnokształcące, branżowe oraz techniczne. W reklamach ją promujących nie ma już jednak Anny i Roberta Lewandowskich.  więcej

OSM Piątnica z nową dyrektorką marketingu

Stanowisko dyrektorki marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy objęła Katarzyna Jezierska, która będzie odpowiedzialna za strategię oraz działania marketingowe promujące markę Piątnica i jej produkty.  więcej

Santander Bank Polska wybrał McCann Poland do obsługi kreatywnej

Santander Bank Polska powierzył agencji McCann Poland obsługę strategiczną i kreatywną segmentów MŚP i Young - McCann będzie wiodącą agencją banku w tych obszarach. więcej

Omnicom konsoliduje agencje kreatywne w ramach nowej jednostki OAG

Omnicom ogłosił powstanie Omnicom Advertising Group (OAG), nowej globalnej organizacji obejmującej agencje BBDO, DDB i TBWA, a także wiodące agencje wchodzące w skład Advertising Collective (w tym Goodby Silverstein & Partners, GSD&M, Merkley+Partners i Zimmerman). więcej

Twisto ma dwóch nowych menedżerów

Rok po przejęciu czeskiego Twisto przez turecki Param zmieniają się osoby na kluczowych stanowiskach. František Nadymáček dołącza do Twisto z Alza, największego czeskiego sklepu internetowego, a Milan Žáček pochodzi z ČSOB, jednej z największych instytucji bankowych w Czechach. więcej

Dwa awanse i nowa osoba w Brand Kolektyw

Patrycja Dzięcielak i Mateusz Ensztejn awansowali w zespole client service obejmując nowe stanowiska i poszerzając zakres swoich obowiązków w Brand Kolektyw. Powiększył się zespół kreatywny agencji - stanowisko copywritera objął Michał Smyk. więcej

Filip Kupczyński szefem sprzedaży w Grupie Eura7

Filip Kupczyński awansował na stanowisko head of sales w Grupie Eura7. W nowej roli będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w ramach portfela marek Grupy, w tym Eura7, abanana oraz Viscale. więcej

Żabka rozwija biznes w Rumunii. Otwarto flagowy sklep

Froo Romania Retail, spółka należąca do Grupy Żabka, otworzyła w sierpniu br. w Bukareszcie 20. sklep Froo na rynku rumuńskim. Wszystkie placówki sieci działają w formule partnerstw biznesowych z lokalnymi przedsiębiorcami. więcej

ASICS ubierze paraolimpijską reprezentację uchodźców

Marka ASICS dostarczy oficjalną odzież sportową i obuwie dla ośmiu sportowców oraz dwóch biegaczy-przewodników wybranych do paraolimpijskiej reprezentacji uchodźców. Impreza w Paryżu rozpocznie się 28 sierpnia br. więcej

Szwedzka marka wykorzystała rekord świata rodaka w skoku o tyczce

Pochodząca ze Szwecji marka restauracyjna MAX Premium Burgers postanowiła uczcić sukces swojego rodaka Armanda Duplantisa , który ustanowił w Polsce nowy rekord świata w koku o tyczce. Cenę jednego z burgerów ustalono na równi z wynikiem szwedzkiego lekkoatlety.  więcej

Kolejne grzywny za nieuczciwe pokazy handlowe. UOKiK zawiadomił prokuraturę

Prezes UOKiK ukarał trzy spółki, w tym członków ich zarządów, za nieprawidłowości przy organizacji pokazów handlowych. Łącznie mają zapłacić ponad 3,6 mln zł. więcej

Nowy szef sieci sklepów budowlanych

Stanowisko prezesa sieci Bricomarché w Polsce (Grupa Muszkieterów) objął Marek Sawa. Z firmą jest związany od półtorej dekady. więcej

"Turbodopalanie na studia" - innowacyjna kampania outdoorowa iSpot realizowana przez Braughman Group Media

iSpot, we współpracy z Braughman Group Media i Value Media, uruchomił innowacyjną kampanię outdoorową "Turbodopalanie na studia", promującą MacBooki Air z czipami M2 i M3. Strategicznie rozmieszczone nośniki reklamowe w Warszawie mają na celu dotarcie do studentów, oferując im nowoczesne rozwiązania technologiczne. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Były korespondent Telewizji Polskiej dołączył do PAP

Tomasz Jędruchów po rozstaniu z Telewizją Polską nawiązał współpracę z Polską Agencją Prasową. Redaktor naczelny Wojciech Tumidajski mówi nam, czym dziennikarz zajmuje się w Agencji.  więcej

Tak maleje sprzedaż miesięczników. Na czele ,,Kobieta i Życie", ,,Glamour" mocno w górę (top44)

W drugim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż 44 miesięczników audytowana przez PBC zmalała r/r o ponad 10 proc. Na czele jest ,,Kobieta i Życie" przez ,,Poradnikiem 50+", to jedynie pisma sprzedające się średnio w ponad 100 tys. egz. Kilka tytułów, m.in. ,,Glamour", ,,Świat Nauki" i ,,Newsweek Polska Historia" zanotowało jednak spore wzrosty. więcej

Nowy redaktor naczelny Moto.pl

Od września br. nowym redaktorem naczelnym serwisu Moto.pl będzie Łukasz Kifer - potwierdza nam biuro prasowe Grupy Agora.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska jak Google i Facebook. Zapędza AI do reklamy

W ofercie Wirtualnej Polski pojawiają się nowe narzędzia dla reklamodawców oparte na sztucznej inteligencji. Ma to pomóc wydawcy zwiększać przychody mimo słabej koniunktury na rynku reklamowym. - Nie mamy wątpliwości, że ta koniunktura kiedyś wróci, to kwestia czasu - podkreśla prezes spółki Jacek Świderski. więcej

Tyle Wirtualna Polska oszczędzi po zwolnieniach. Na razie to koszty

Zwolnienie 120 osób ze spółki mediowej kosztowało Wirtualną Polskę Holding prawie 9 mln zł. W pierwszej połowie 2024 roku koszty pracownicze i usług obcych rosły dużo mocniej od przychodów. Redukcja zatrudnienia i inne oszczędności mają obniżyć wydatki firmy o ok. 20 mln zł rocznie. więcej

,,Wypadek" to nowy hit Netfliksa. Widzowie kochają, krytycy nie znoszą

Nowy hit Netfliksa to meksykański serial ,,Wypadek". W Polsce tytuł również znajduje się na pierwszym miejscu najpopularniejszych produkcji platformy. Zadebiutował zaledwie kilka dni temu, a już wzbudził spore emocje zarówno wśród widzów, jak i krytyków. więcej

Branża cyfrowa pisze do polskiego rządu. Chce usunięcia barier na rynku

Europa pozostaje w tyle pod względem technologicznym - twierdzi CEE Digital Coalition, koalicja 19 organizacji branży cyfrowej z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W piśmie wysłanym do polskiego rządu podkreśla, że zbliżająca się polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej to według przedstawicieli sektora nowych technologii wielka szansa, aby nadrobić technologiczne zaległości względem Stanów Zjednoczonych czy Azji. Żeby to jednak osiągnąć, trzeba spełnić kilka warunków.  więcej

Szef Mety: administracja Bidena naciskała na cenzurowanie Facebooka w czasie pandemii

Mark Zuckerberg, szef Meta Platforms w ujawnionym liście stwierdził, że urzędnicy administracji prezydenta USA Joego Bidena w czasie globalnej pandemii koronawirusa wywierali presję na jego firmę, aby cenzurowała treści związane z Covid-19 - podała we wtorek agencja Reutera. więcej

Biznesmen z branży gier w Kanale Zero. To znany użytkownik X

Szymon Janus, szef produkującej gry wideo  spółki Intermarum, zaczął współpracę z Kanałem Zero. Janus jest od dawna aktywny na portalu X, gdzie komentuje bieżącą politykę krajową oraz zagraniczną.  więcej

Komentator sportowy Viaplay rozstał się z Interią

Dziennikarz sportowy Wojciech Górski poinformował na portalu X, że rozstaje się z portalem Interią. Górski na co dzień komentuje także Bundesligę w Viaplay.  więcej

Snapchat ma nowy format reklamowy

Snapchat wprowadza do oferty nowy format reklamowy: First Lens Unlimited. Będzie on od teraz dostępny na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie, w tym również w Polsce, gdzie Snapchat jest reprezentowany przez Aleph jako partnera sprzedażowego.  więcej

,,Vogue Polska" liderem w segmencie luksusowych serwisów o modzie i urodzie

W ostatnich trzech miesiącach Vogue.pl, ze średnim wynikiem niemal 2 milionów realnych użytkowników miesięcznie, zajęło pozycję lidera wśród luksusowych serwisów o modzie i urodzie. Podcasty ,,Vogue Polska", których piąty sezon dobiega właśnie końca, zostały odsłuchane już ponad 4,7 miliona razy. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Wojciech Jabczyński ponownie przewodniczącym jury konkursu PR Wings

Pracami jury czwartej edycji PR Wings pokieruje Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska. Konkurs organizuje Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR).  więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Wirtualna Polska jak Google i Facebook. Zapędza AI do reklamy
Play nie płaci już tyle właścicielowi. Koszty i kredyty obniżyły zysk
Branża cyfrowa pisze do polskiego rządu. Chce usunięcia barier na rynku
Apple szykuje się do premiery iPhone'a z AI
Uber z ogromną grzywną. Za przesyłanie danych kierowców
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj