Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 23 Kwietnia 2024
 
 
 
Nowe władze w Sigmie Bis
 
Po tym, jak kilka dni temu z funkcji prezesa agencji mediowej Sigma Bis (należącej do PZU i Orlenu) odwołano Marcina Deca, powołano nowe władze. Zarząd spółki liczy dwie osoby i prokurentkę, zaś do jej rady nadzorczej dołączyła Paula Ziemiecka-Księżak. więcej
 
 
Netflix odkrył karty. Jakie seriale i filmy zobaczymy w tym roku?
 
Co czeka nas w 2024 roku w ofercie Netfliksa? Platforma na poniedziałkowej prezentacji zapowiedziała kryminały, dramaty, komedie oraz programy sportowe. Widzowie zobaczą film ,,Bokser" z Erykiem Kulmem Jr. czy serial ,,Projekt UFO".  więcej
 
 
Będzie kontynuacja programu, który po 17 latach zniknął z TVP
 
Maria Przełomiec we współpracy z portalem Defence24 oraz byłym dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Mariuszem Pilis wznawia program podobny do ,,Studio Wschód", który prowadziła przez ostatnie lata w TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej
 
 
Ponad 100 chętnych do zarządzania redakcjami Polska Press
 
Polska Press Grupa dostała 130 zgłoszeń na redaktorów naczelnych tytułów wydawnictwa. Obecnie są one analizowane. Wydawnictwo rozstało się już z kilkunastoma szefami dzienników regionalnych, stanowiska zachowało trzech spośród nich. więcej
 
 
Serwis Max droższy niż HBO Max
 
Już 21 maja m.in. w Czechach i na Słowacji serwis streamingowy Max zastąpi HBO Max. W Polsce platforma zadebiutuje dopiero w czerwcu, dlatego ceny poszczególnych pakietów nie są jeszcze znane. U naszych południowych sąsiadów subskrypcja Max jest droższa niż HBO Max.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dorota Kośmicka: Żałuję, że nie powstał trzeci sezon ,,Londyńczyków" więcej
 
Telewizja Polska sprzedaje prawa do transmisji Euro 2024. Będą strefy kibica więcej
 
Wirtualna Polska liczy na miliony od Google'a. ,,Globalne platformy powinny płacić" więcej
 
AI tylko pomoże marketerom? Szef marketingu Mastercarda nie ma wątpliwości więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Wydawca/ Wydawczyni Mediów Społecznościowych tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/Redaktorka serwisu Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Direct Sales Manager / Account Manager Screen Network
Redaktor/ Redaktorka tvn24.pl/meteo (umowa na zastępstwo) TVN Warner Bros. Discovery
Wydawca/Wydawczyni tvn24.pl TVN Warner Bros. Discovery
Praca/Płatny Staż dla Studentów - Redaktor w Grupie Iberion IBERION
Creative Producer Smakjam
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) Polska Organizacja Turystyczna
Dziennikarz IBERION
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Netflix odkrył karty. Jakie seriale i filmy zobaczymy w tym roku?

Co czeka nas w 2024 roku w ofercie Netfliksa? Platforma na poniedziałkowej prezentacji zapowiedziała kryminały, dramaty, komedie oraz programy sportowe. Widzowie zobaczą film ,,Bokser" z Erykiem Kulmem Jr. czy serial ,,Projekt UFO".  więcej

Serwis Max droższy niż HBO Max

Już 21 maja m.in. w Czechach i na Słowacji serwis streamingowy Max zastąpi HBO Max. W Polsce platforma zadebiutuje dopiero w czerwcu, dlatego ceny poszczególnych pakietów nie są jeszcze znane. U naszych południowych sąsiadów subskrypcja Max jest droższa niż HBO Max.  więcej

Na SkyShowtime debiutuje pakiet z reklamami

23 kwietnia serwis SkyShowtime wprowadza nowy plan subskrypcji z reklamami. Ich sprzedażą zajmie się na wyłączność Paramount Advertising International.  więcej

Politycy PO pokazywani w TVP dużo krócej niż ci z PiS za Matyszkowicza. Wróciła Konfederacja

W pierwszym kwartale br. Telewizja Polska pokazywała polityków Platformy Obywatelskiej najwyżej przez 21 godzin miesięcznie. Jesienią ub.r. przedstawiciele rządzącego wówczas PiS byli obecni na antenach TVP nawet przez ponad 80 godzin w ciągu miesiąca. więcej

Canal+ Polska zapowiada zmiany dotyczące klientów

Klienci Canal+ w Polsce otrzymują wiadomość e-mail o nowej polityce prywatności tego dostawcy usług płatnej telewizji. Wprowadzone zostaną nowe cele przetwarzania danych osobowych. Firma zapowiada też nowe kategorie odbiorców tych informacji. Odnosi się do transferu danych do państw trzecich i powiadomień push. więcej

Polsat z kabaretami z taśmy. Zamiast kabaretonu na żywo

Tegoroczny SuperHit Festiwal Polsatu potrwa tylko dwa dni, bo w ramach imprezy nie odbędzie się kabareton. Stacja jednak w niedzielę po zakończeniu festiwalu nada program "Tak było - 20 lat Sopockiego Hitu Kabaretowego", składający się z archiwalnych kabaretowych występów z Opery Leśnej. więcej

Mniej kanałów pod marką Comedy Central

Węgierscy dostawcy płatnej telewizji poinformowali abonentów, że 6 lipca zakończy nadawanie kanał Comedy Central Family.  W Polsce 4 lata temu stacja została zastąpiona przez Polsat Comedy Central Extra. więcej

Transmisje sportowe w telewizji publicznej zwiększają PKB

Europejska Unia Nadawców (EBU) zamówiła raport dotyczący wpływu transmisji sportowych w telewizjach publicznych na gospodarkę. Z badania Oxford Economics wynika, że ta działalność nadawców zwiększyła produkt krajowy brutto Europy o 4,9 mld euro. Pozwoliła też na utrzymanie 60 tys. miejsc pracy w 2022 roku.  więcej

Bohater skandalu w BBC odchodzi ze stacji

Prezenter BBC Huw Edwards odchodzi ze stacji z powodu problemów zdrowotnych. Kilkanaście miesięcy temu był negatywnym bohaterem obyczajowego skandalu.  więcej

U Solorza najwięcej zysku nie daje już Cyfrowy Polsat. Wyprzedził go holding energetyczny

Według szacunkowych, przewidywanych danych grupa Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin, której większościowym akcjonariusze jest Zygmunt Solorz, osiągnęła w ub.r. ok. 558 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej i ok. 164 mln zł z zaniechanej. To najwyższy wynik firmy od półtorej dekady. więcej

,,Komisarz Alex" z szóstym odtwórcą głównej roli. To aktor znany z ,,Przyjaciółek"

Marcin Rogacewicz wcieli się w rolę szóstego komisarza, opiekującego się tytułowym ,,Komisarzem Alexem" w serialu TVP1. Jacek Knap, wcielający się w poprzedniego opiekuna owczarka niemieckiego, odchodzi z kryminalnej produkcji. więcej

Byłe gwiazdy reprezentacji ekspertami TVP Sport na Euro 2024

Łukasz Piszczek, Łukasz Fabiański i Jakub Błaszczykowski będą ekspertami TVP Sport podczas nachodzących mistrzostw Europy w piłce nożnej.  więcej

Akcje promocyjne? To działa! Wystarczy poznać kilka liczb...

To koniec przepalonych budżetów, akcji promocyjnych organizowanych bez przygotowania, gdy cała strategia opiera się na "tak mi się wydaje". Wystarczy działań wspierających sprzedaż, które na nikim nie robią wrażenia i przechodzą bez echa czy nietrafionych nagród. W czasach dostępu do sztucznej inteligencji i wiedzy marketingowej opartej na różnych badaniach naukowych - nie ma miejsca na przypadek czy intuicję. A co wybrać w zamian? Liczby i badania sprofilowane pod konkretną grupę docelową. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Sąd przywraca do pracy byłego naczelnego Radia Opole

Sąd Rejonowy w Opolu nakazał przywrócenie do pracy w trybie natychmiastowym byłego redaktora naczelnego Radia Opole Tomasza Cichonia. Cichoń został zwolniony po przyjściu obecnego likwidatora stacji Jacka Kaczora.  więcej

 
Dziennikarze rozgłośni regionalnych Polskiego Radia żądają reform w mediach publicznych

Zrzeszające pracowników regionalnych rozgłośni Polskiego Radia Stowarzyszenie Grupa 17 postuluje, by w projektowanej ustawie medialnej znalazły się zapisy m.in. powiększające skład Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji czy zakaz przynależności jej członków do partii politycznych. więcej

 
Nowy szef anteny w Radiu Eska i Eska2

Mateusz Golis dołączył do redakcji Radia Eska i Eska2. Będzie pełnił funkcję szefa anteny obu stacji. - To nowe stanowisko utworzone w ramach budowania strategii marki parasolowej - informuje Grupa ZPR Media.  więcej

 
Zdecydowany lider rynku radiowego na Śląsku

Zdecydowanym liderem rynku radiowego w Aglomeracji Śląska w okresie od października ub.r. do marca br. jest Radio RMF FM, które wyprzedziło Radio ZET oraz Antyradio 106,4 FM (Katowice) - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.  więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Nowe władze w Sigmie Bis

Po tym, jak kilka dni temu z funkcji prezesa agencji mediowej Sigma Bis (należącej do PZU i Orlenu) odwołano Marcina Deca, powołano nowe władze. Zarząd spółki liczy dwie osoby i prokurentkę, zaś do jej rady nadzorczej dołączyła Paula Ziemiecka-Księżak. więcej

Na SkyShowtime debiutuje pakiet z reklamami

23 kwietnia serwis SkyShowtime wprowadza nowy plan subskrypcji z reklamami. Ich sprzedażą zajmie się na wyłączność Paramount Advertising International.  więcej

Lech przedłuża współpracę z Cut The Mustard

Kompania Piwowarska bezprzetargowo, siódmy rok z rzędu, przedłużyła dotychczasową współpracę z agencją Cut The Mustard w zakresie obsługi digital, social media, influencer marketingu i PR.  więcej

Beko parodiuje ,,Sukcesję" w kampanii reklamowej

Ruszyła najnowsza kampania marki Beko - ,,Dziedzictwo Beko". Spot został wyreżyserowany przez Jacka Howarda, któremu na planie towarzyszyli znani aktorzy - Brendan Patricks (,,Downton Abbey"), Ross Hatt (,,The Gentlemen") i Marty Cruckshank (,,The Crown"). Wideo nawiązuje do innego znanego serialu - "Sukcesja".  więcej

Izabela Kuna kradnie bułkę w reklamie Żabki

Sieć sklepów Żabka modyfikuje swoją ofertę pieczywa. Wspiera to kampania reklamowa, której bohaterką jest aktorka Izabela Kuna. więcej

Value Media traci wieloletniego klienta

Firma Amica, producent sprzętu gospodarstwa domowego rozstrzygnęła przetarg na obsługę mediową. Do współpracy wybrała agencję T&Pm, należącą do GroupM (WPP). więcej

Bohater "1670" w kampanii sieci elektromarketów

Sieć elektromarketów x-kom ruszyła z tegoroczną odsłoną kampanii komunijnej. Bohaterem reklam jest aktor młodego pokolenia, znany z serialu "1670" Michał Sikorski.  więcej

Wirtualna influencerka Lil Miquela reklamuje BMW

Ruszyła kampania reklamowa w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka -- Lil Miquela.  więcej

Biały kozioł w reklamie piwa

Kompania Piwowarska wprowadza na rynek nowy wariant piwa Kozel z obniżoną zawartością alkoholu o orzeźwiającym smaku. Debiut Kozel Bílý Lehký wspiera szeroko zakrojona kampania, której jednym z głównych elementów komunikacji jest spot telewizyjny. więcej

Marka Roberta Makłowicza promuje włoskie specjały

Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. więcej

Bank Millennium promuje spotem festiwal

10 maja rozpocznie się 21. edycja festiwalu Millennium Docs Against Gravity, którego Bank Millennium jest mecenasem od 19 lat. Z tej okazji bank przygotował spot wizerunkowy,  promujący jednocześnie ten największy w Polsce festiwal filmów dokumentalnych.  więcej

Na rynku jest już dostępny nowy wariant energetyka Burn

Coca-Cola HBC wprowadza do sprzedaży w całej Polsce nowy wariant napoju energetycznego Burn Energy Guava.  więcej

Jacek Barankiewicz prezesem Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB

W dniu 19 kwietnia br. odbyło się walne zgromadzenie członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, na którym wybrano składy zarządu i komisji rewizyjnej. Na czele organizacji stanął Jacek Barankiewicz.  więcej

UOKiK karze firmy sprzedające tokeny. Ich sprzęt chwalił Morawiecki

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 1 mln zł grzywny na spółki Selfmaker Smart Solutions i Selfmaker Technology. Zdaniem regulatora ta pierwsza dystrybuowała tokeny inwestycyjne, m.in. wśród osób niesłyszących, w oparciu o system promocyjny typu piramida. Cztery lata temu łódzką siedzibę Selfmaker Technology odwiedził ówczesny premier Mateusz Morawiecki. więcej

Dlaczego Polacy kochają letnie festiwale muzyczne? Kulturoznawca: publiczność to wspólnota

Na festiwalu ludzie sami organizują tę przestrzeń w sensie społecznym - powiedział PAP Mirosław Pęczak, kulturoznawca, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, publicysta tygodnika Polityka. - Publiczność festiwalowa to nie jest samotny tłum, to jest właśnie wspólnota - dodał. więcej

Spektakularne kampanie OOH z elementami non-standard 3D w Centrum Warszawy - realizacja Braughman Group Media

Braughman Group Media, lider wielkoformatowej  reklamy zewnętrznej na polskim rynku, zrealizował dwie innowacyjne kampanie wielkoformatowe w centrum Warszawy, przy skrzyżowaniu Alei Sikorskiego (Dolinki Służewieckiej), Alei Witosa oraz ul. Sobieskiego dla globalnych marek Hyundai oraz Eduscho. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Ponad 100 chętnych do zarządzania redakcjami Polska Press

Polska Press Grupa dostała 130 zgłoszeń na redaktorów naczelnych tytułów wydawnictwa. Obecnie są one analizowane. Wydawnictwo rozstało się już z kilkunastoma szefami dzienników regionalnych, stanowiska zachowało trzech spośród nich. więcej

Ta sieć saloników prasowych urosła o 17 proc. W Polsce jest ich już ponad 430

W ub.r. przychody sieci saloników prasowych Inmedio, należącej do grupy Eurocash i Lagardere Travel Retail, zwiększyły się o 17,4 proc. do 690,8 mln zł. Na koniec grudnia działały 432 placówki pod tym szyldem. więcej

,,Dziennik Gazeta Prawna" z programem ,,Wittenberg rozmawia o technologiach"

,,Dziennik Gazeta Prawna" (Grupa Infor) ruszył z programem ,,Wittenberg rozmawia o technologiach". Anna Wittenberg rozmawia w nim z zaproszonymi ekspertami o tym, jak technologie wpływają na nasze codzienne życie, relacje z innymi ludźmi i samopoczucie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Będzie kontynuacja programu, który po 17 latach zniknął z TVP

Maria Przełomiec we współpracy z portalem Defence24 oraz byłym dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Mariuszem Pilis wznawia program podobny do ,,Studio Wschód", który prowadziła przez ostatnie lata w TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej

Streaming oglądamy najchętniej na telewizorach. Netflix liderem

Ponad 14 milionów polskich e-widzów korzysta z aplikacji streamingowych na swoich telewizorach Smart TV. Najczęściej włączają oni te aplikacje na telewizorach Samsung i wybierają Netflix - pokazują dane z badania VideoTrack 8 agencji Wavemaker. więcej

Interia z rolkami wideo na mobilnej stronie głównej

Interia (Grupa Polsat-Interia) wprowadziła rolki wideo znane z mediów społecznościowych. Dzięki współpracy z Grupą Polsat Plus poza materiałami z własnych serwisów (m.in. Wydarzenia, Biznes, Sport, Geekweek i Pomponik.pl) zaprezentuje w nich fragmenty programów stacji Wydarzenia24. więcej

E-sklep modowy z punktem stacjonarnym. W kampanii kontratenor

W Warszawie w weekend uruchomiony został stacjonarny koncept marki PRM (Grupa Answear.com), która w internecie sprzedaje odzież premium. Ruszyła też pierwsza kampania marki, której twarzą został Jakub Józef Orliński. więcej

Nowa oferta kredytu hipotecznego w Banku Pekao S.A. z niską marżą

Bank Pekao S.A. startuje z nową ofertą kredytu hipotecznego z niską marżą od 1,79 proc. na zakup i/lub remont mieszkania lub domu, konsolidację lub refinansowanie. Okres kredytowania może zostać wydłużony nawet do 35 lat, z finansowaniem do 90 proc. wartości lokalu mieszkalnego. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polska na niechlubnej liście. Deepfake użyty przez polityków

Polska znalazła się na czarnej liście krajów, gdzie w trakcie kampanii użyto technologii deepfake. Sztuczna inteligencja stała się bronią przeciw demokracji - informuje w poniedziałek "Rzeczpospolita". więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polska na niechlubnej liście. Deepfake użyty przez polityków
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj