|
|
|
|
|
|
|
Naziemny MUX-3 przejdzie na DVB-T2/HEVC pod koniec listopada
Multipleks naziemny z głównymi kanałami Telewizji Polskiej musi do końca 2023 roku przejść na nowy standard DVB-T2 z kodekiem HEVC. Jak ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, nadawca publiczny nie będzie czekał do ostatniej chwili, bo operację zaplanowano na koniec listopada.
więcej
|
W TVP liczą na cud i zachowanie pracy. ,,Siedzimy pozamykani i załamani"
Atmosfera w TVP w związku z prawdopodobną utratą władzy przez PiS jak na Titanicu. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl dziennikarze twierdzą, że niektórych tylko cud może uratować. Panuje przekonanie, że „miotła kadrowa” nie obejmie wszystkich. - Jak opozycja wejdzie do TVP to wylecą ci, co dawali gębę na antenie, a inni zostaną - mówi nam jeden z dziennikarzy TVP Info.
więcej
|
Koniec programu ,,Reset", drugi sezon w TVP Info i TVP1 oglądało 1,39 mln widzów
Nadawany na antenie TVP Info i TVP1 drugi sezon cyklu dokumentalnego „Reset” oglądało średnio 1,39 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Nie ma planów realizacji kolejnej serii.
więcej
|
TVP2 kończy emisję ,,Polskich biesiad"
Tylko do końca października TVP2 będzie emitować program rozrywkowy „Polskie biesiady” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Po jego zakończeniu pasmo widowiska zajmie show „Rytmy Dwójki”, ale tylko na jeden odcinek.
więcej
|
387 tys. widzów ,,Szadzi 3" w TVN, będzie czwarty sezon
Trzeci sezon serialu „Szadź” w TVN oglądało średnio 387 tys. widzów, o 428 tys. osób mniej niż pokazywana niemal dwa lata temu druga odsłona produkcji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
612 tys. widzów reality-show Polsatu ,,Ninja Warrior Polska 8"
Ósmy sezon reality-show „Ninja Warrior Polska” gromadził średnio 612 tys. widzów, o 238 tys. osób mniej niż szóstą odsłonę emitowaną rok temu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Serialowa wersja filmu ,,Kamerdyner" zastąpi "Dewajtis" w TVP1
W niedzielę, 5 listopada telewizyjna Jedynka rozpocznie emisję nowego serialu „Kamerdyner”. Tytuł w swoim paśmie zastąpi „Dewajtis”.
więcej
|
Red Carpet Media Group ma kredyt na zakup treści
Red Carpet Media Group pozyskała 3 mln zł kredytu inwestycyjnego na zakup treści licencyjnych do swoich stacji telewizyjnych i platformy streamingowej Red Go.
więcej
|
Zmarł dziennikarz Maciej Trojanowski. Prowadził "Nie do wiary"
W piątek 13 października zmarł dziennikarz Maciej Trojanowski, prowadzący kultowy program "Nie do wiary". Przez długi czas był związany ze stacją TVN. Miał 72 lata.
więcej
|
Cenckiewicz zapowiada kontynuację ,,Resetu". ,,Opowieść trzeba uporządkować"
Wprawdzie Michał Rachoń i Sławomir Cenckiewicz, jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, nie przygotowują trzeciego sezonu swojego dokumentalnego serialu „Reset”, jednak powstanie książka bazująca na nim. Zostaną w niej uporządkowane wątki oraz zaprezentowane dokumenty, pokazywane w telewizyjnej produkcji. - Kiedy te dokumenty już poginą, żebyśmy wiedzieli o czym mówiliśmy i o czym mówimy, i o czym piszemy - zapowiadał Cenckiewicz w środowej rozmowie z Rachoniem na antenie TVP Info.
więcej
|
Opłata za abonament RTV zmniejszy się o 22 proc.
Włoski rząd osiągnął porozumienie w sprawie opłat za abonament radiowo-telewizyjny. Od 2024 roku zostaną one zmniejszone z 90 do 70 euro rocznie. Wicepremier Matteo Salvini zabiegał o całkowitą likwidację składki na rzecz Rai. Zapewnia, że to dalej aktualny postulat, ale zostanie zrealizowany stopniowo.
więcej
|
Nielsen wprowadza nowe narzędzie do pomiaru widowni
Firma badawcza Nielsen ogłosiła wprowadzenie Nielsen ONE, rozwiązania do cross-mediowego pomiaru oglądalności na rynkach na całym świecie, zaczynając od Nielsen ONE Content w Danii. Jest to pierwszy krok w globalnym wdrażaniu deduplikowanych, porównywalnych i kompleksowych pomiarów odbiorców na wszystkich platformach i kanałach. Usługa jest już dostępna w Polsce.
więcej
|
Netflix rozszerza zasięg gier na telewizorach Smart TV
Stany Zjednoczone są kolejnym krajem, gdzie wybrani subskrybenci Netfliksa mogą spróbować swoich sił w grach serwisu streamingowego na telewizorach Smart TV, komputerach PC i Mac. W przypadku tych ostatnich sprzętów, gry są dostępne pod adresem netflix.com.
więcej
|
Miniserial ,,Ania" od 1 listopada w TVP VOD
W środę, 1 listopada TVP VOD wprowadzi do swojej oferty miniserial „Ania”, będący rozszerzeniem filmu o tym samym tytule w reżyserii Krystiana Kuczkowskiego i Michała Bandurskiego.
więcej
|
Showtime rezygnuje ze sportu
Po fuzji z Paramount Global, zmiany w Showtime cały czas trwają. Paramount Global potwierdził, że działalność sportowa stacji potrwa tylko do końca roku. Showtime wywiąże się ze swoich zobowiązań na rok 2023, emitując pojedynki bokserskie.
więcej
|
Marcin Wolski o TVP przed wyborami: propaganda gorsza niż w PRL, zwyciężyła logika stalinowska
- Mówię to jako współwinny: stworzyliśmy propagandę na gorszym poziomie niż lata siedemdziesiąte - stwierdził Marcin Wolski, jeden z prowadzących „W tyle wizji” z TVP Info. Jego zdaniem przed wyborami parlamentarnymi w Telewizji Polskiej była „propaganda adresowana do betonowego elektoratu”, a to „strata czasu i pieniędzy”.
więcej
|
Reddit Sprawdź, czy tam jest Twoja grupa docelowa? Reddit to zainteresowania, społeczności i ludzie poszukujący praktycznych informacji. To globalna strona internetowa, na której ludzie wymieniają się wiedzą i doświadczeniami. Dominują zdecydowanie treści w języku angielskim i ta praktyka komunikowania się w jednym języku ułatwia dotarcie do zasobów generowanych przez całą społeczność. Obecnie Reditt posiada ponad 57 milionów aktywnych użytkowników dziennie (Daily Active Uniques) na świecie, którzy publikują, komentują, zadają pytania i na bieżąco oceniają treści przez tzw. upvote i downvote. Aktualnie jest to jedna z najpopularniejszych platform w Internecie. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiedy reklamy spółek państwowych wrócą do mediów krytycznych wobec PiS?
Od kiedy Prawo i Sprawiedliwość objęło rządy pod koniec 2015 roku, państwowe spółki ścięły wydatki w mediach krytykujących władzę, takich jak TVN i tytuły Agory. Czy po ośmiu latach, kiedy najprawdopodobniejszym scenariuszem są rządy dotychczasowej opozycji, to się zmieni? - Z pewnością decyzje będą zapadać na poziome zarządów spółek, a nie gdzieś wyżej - analizuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl prof. Tadeusz Kowalski, dziś członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
Nielsen wprowadza nowe narzędzie do pomiaru widowni
Firma badawcza Nielsen ogłosiła wprowadzenie Nielsen ONE, rozwiązania do cross-mediowego pomiaru oglądalności na rynkach na całym świecie, zaczynając od Nielsen ONE Content w Danii. Jest to pierwszy krok w globalnym wdrażaniu deduplikowanych, porównywalnych i kompleksowych pomiarów odbiorców na wszystkich platformach i kanałach. Usługa jest już dostępna w Polsce.
więcej
|
Palikot tłumaczy się z reklam z Wojewódzkim i Gessler. Jego spółka obiecuje więcej spłat w gotówce
Należąca do holdingu Janusza Palikota spółka Tenczynek Dystrybucja przedstawiła korzystniejsze dla wierzycieli warunki spłaty zadłużenia. - Nie ma żadnego powodu, żeby nie wierzyć, że ta spółka będzie robiła nie 200, ale 400 czy 600 mln obrotów - zapewnił biznesmen. Ujawnił, że kampania reklamowa z Kubą Wojewódzkim dała lepsze wyniki sprzedażowe niż ta z Magdą Gessler.
więcej
|
Agencja dsk wygrała przetarg Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Agencja reklamowa dsk wygrała przetarg Ministerstwa Klimatu i Środowiska wygrała przetarg na realizację kampanii poświęconej Polskim Parkom Narodowym - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
McDonald's zachęca do odkrycia "ukrytego talentu Maka"
McDonald’s rozpoczął nową kampanię reklamową burgerów McCrispy, w ramach kontynuacji platformy komunikacyjnej „Odkryj ukryty talent Maka”.
więcej
|
Uniqa z kampanią przeciw hejtowi. W reklamie Sara James, Igo i Loczniki
Firma ubezpieczeniowa Uniqa powołała Fundację Uniqa, która ma na celu wspierać działania społeczne ubezpieczyciela i aktywnie działać przeciwko hejtowi. W specjalnej kampanii temu poświęconej występują m.in. Sara James, Igo i Loczniki.
więcej
|
Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający
Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli produkt lub usługa nie spełniają ich oczekiwań, następnym razem wybierają ofertę innej marki. Tak kształtują się najważniejsze trendy konsumenckie w 2023 roku według raportu TrendKey opracowanego przez GfK – an NIQ Company.
więcej
|
Igor Kaleński w globalnych strukturach IAA
Do Global Sustainability Council IAA dołączył Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, CEO Molecular Worldwide, global e-commerce lead.
więcej
|
Namedsport partnerem Superligi przez kolejne dwa sezony
Namedsport, włoski producent odżywek i suplementów, przedłużył współpracę z Superligą o kolejne dwa sezony. Marka pozostaje Oficjalnym Partnerem Orlen Superligi i Orlen Superligi Kobiet.
więcej
|
Reddit Sprawdź, czy tam jest Twoja grupa docelowa? Reddit to zainteresowania, społeczności i ludzie poszukujący praktycznych informacji. To globalna strona internetowa, na której ludzie wymieniają się wiedzą i doświadczeniami. Dominują zdecydowanie treści w języku angielskim i ta praktyka komunikowania się w jednym języku ułatwia dotarcie do zasobów generowanych przez całą społeczność. Obecnie Reditt posiada ponad 57 milionów aktywnych użytkowników dziennie (Daily Active Uniques) na świecie, którzy publikują, komentują, zadają pytania i na bieżąco oceniają treści przez tzw. upvote i downvote. Aktualnie jest to jedna z najpopularniejszych platform w Internecie. materiał reklamowywięcej |
|
|
Wydawcy 70 lokalnych portali połączyli siły. Pomagać będzie im Google
W środę zawiązał się Ogólnopolski Klaster Mediów Lokalnych „Lokalsi”. Tworzy go kilkudziesięciu małych wydawców, ale przedsięwzięcie jest otwarte na nowych członków. - Na starcie zrzeszamy portale, które mają 8,5 mln unikalnych użytkowników. Chcemy być istotną siłą na ogólnopolskim rynku medialnym i reklamowym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Piotrowicz, prezes patronującego nowej inicjatywie Stowarzyszenia Mediów Lokalnych. Lokalni wydawcy chcą razem też ruszać na rynek reklamy.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska chce współpracować ze startupami od AI
Ringier Axel Springer Polska szuka innowacyjnych firm korzystających z możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. Do współpracy zostaną zaproszone startupy gotowe do komercjalizacji produktu B2B lub przeprowadzenia szerokich testów konsumenckich B2C. Nabór do drugiej edycji programu RAS START ME UP zakończy się 8 listopada.
więcej
|
Prezydent Ukrainy poprosił dziennikarzy, by do końca wojny nie pisali o korupcji w kraju
Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski poprosił dziennikarzy na zamkniętym spotkaniu, by do końca wojny nie pisali na temat korupcji w strukturach państwowych - poinformował we wtorek portal telewizji Espreso, powołując się na słowa deputowanej do Rady Najwyższej (parlamentu) i dziennikarki Iryny Heraszczenko.
więcej
|
|
|
Netflix podwyższa ceny. Rośnie jak w covidzie
W zeszłym kwartale Netflix zyskał prawie 8,8 mln subskrybentów, najwięcej od wybuchu epidemii. Platforma rośnie dzięki wprowadzeniu pakietu z reklamami i zablokowaniu darmowego współdzielenia profili z osobami spoza swojego domu. Właśnie podwyższa ceny w trzech dużych krajach.
więcej
|
Zniknął program Jakimowicza, celebryta jest tylko na YouTubie
Jarosław Jakimowicz, który niedawno ogłosił, że jego rozmowy będą pojawiać się w serwisie Prawy.pl, przeniósł się na YouTube'a. Na Prawy.pl opublikowano cztery odcinki jego „Tu jest Polska”, równo od miesiąca brak nowych materiałów z udziałem celebryty.
więcej
|
Pomponik wyraźnym liderem. Plejada wyprzedziła Plotka, serwis Polska Press poza czołówką
Wśród witryn o tematyce show-biznesowej liderem zasięgowym pozostaje Pomponik, a na najdłużej internautów przyciąga Pudelek. Plejada pod względem liczby użytkowników wysunęła się nad Plotka, natomiast uruchomiony przez Polska Press wiosną Shownews.pl pozostaje poza czołową dziesiątką.
więcej
|
Red Carpet Media Group ma kredyt na zakup treści
Red Carpet Media Group pozyskała 3 mln zł kredytu inwestycyjnego na zakup treści licencyjnych do swoich stacji telewizyjnych i platformy streamingowej Red Go.
więcej
|
Musk szykuje całkowicie płatną platformę X
Serwis społecznościowy X (kiedyś Twitter) prawdopodobnie będzie płatny dla wszystkich użytkowników. Elon Musk ustali cenę na jednego dolara rocznie.
więcej
|
Netflix rozszerza zasięg gier na telewizorach Smart TV
Stany Zjednoczone są kolejnym krajem, gdzie wybrani subskrybenci Netfliksa mogą spróbować swoich sił w grach serwisu streamingowego na telewizorach Smart TV, komputerach PC i Mac. W przypadku tych ostatnich sprzętów, gry są dostępne pod adresem netflix.com.
więcej
|
Netflix pracuje nad serialem o życiu Johna Fitzgeralda Kennedy'ego
W tym roku kończy się emisja serialu „The Crown”, który jest produkcją flagową Netfliksa. Platforma już teraz szuka nowego hitu o kolejnej wpływowej rodzinie odgrywającej nie tylko ważną rolę polityczną, ale i społeczną. Wybór Kennedych wydaje się doskonałym posunięciem. Tym razem Amerykanie będą mogli dyskutować o jednej z najważniejszych postaci we współczesnej historii Stanów Zjednoczonych.
więcej
|
Krzysztof Gonciarz odpowiada na zarzuty kobiet. "Moje życie zostało zniszczone"
Influencer Krzysztof Gonciarz wydał wideo oświadczanie po aferze, w której kilka kobiet oskarżyło go o niestosowane zachowania. Jednej z nich zarzucił kłamstwo, manipulowanie skrinami rozmów, innej nagranie audio bez zgody. - Moje życie zostało niemal całkowicie zniszczone w tej sytuacji - wyznał youtuber.
więcej
|
NASK ostrzega przed oszustami atakującymi biznesowych użytkowników Facebooka
NASK ostrzega przed oszustami atakującymi biznesowych użytkowników Facebooka. Przestępcy podszywają się pod firmę Meta i w ten sposób wyłudzają dane i przejmują konta ofiary na portalu Facebook, a także wszystkich powiązanych z nim stron biznesowych.
więcej
|
Pluxee podbija rynek... przyjemnościami Fintech działający w obszarze HR, marketingu i sprzedaży za swój główny cel przyjmuje odkrywanie codziennych przyjemności i wywoływanie uśmiechów. Nowoczesna, optymistyczna i cyfrowa marka Pluxee odpowiada na zmieniające się potrzeby odbiorców i mocno zaznacza swoją obecność w obszarze kart przedpłaconych. Kampania launchująca Pluxee w Polsce wystartowała 26 września pod hasłem: przyjemności codzienności. Poznajcie DNA Pluxee. materiał reklamowywięcej |
|
|
Ipsos przez wysoką frekwencję przeprowadził 20 tys. ankiet więcej, wyniki oszacował precyzyjnie
Firma badawcza Ipsos Polska, która w dniu wyborów parlamentarnych przeprowadzała badanie exit poll, a później late poll zrealizowała o 20 tys. więcej ankiet niż wstępnie zakładano. Z powodu wyższej, bo ponad 74 proc. frekwencji. Błąd dla danych exit poll wyniósł zaledwie 0,78 pkt.proc, a dla late poll - 0,3 pkt. proc.
więcej
|
Nielsen wprowadza nowe narzędzie do pomiaru widowni
Firma badawcza Nielsen ogłosiła wprowadzenie Nielsen ONE, rozwiązania do cross-mediowego pomiaru oglądalności na rynkach na całym świecie, zaczynając od Nielsen ONE Content w Danii. Jest to pierwszy krok w globalnym wdrażaniu deduplikowanych, porównywalnych i kompleksowych pomiarów odbiorców na wszystkich platformach i kanałach. Usługa jest już dostępna w Polsce.
więcej
|
Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający
Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli produkt lub usługa nie spełniają ich oczekiwań, następnym razem wybierają ofertę innej marki. Tak kształtują się najważniejsze trendy konsumenckie w 2023 roku według raportu TrendKey opracowanego przez GfK – an NIQ Company.
więcej
|
|
|
Joanna Adamiak ponownie na czele Rady Stowarzyszenia Agencji Public Relations
Podczas walnego zgromadzenia członków Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) wybrano nową Radę Stowarzyszenia. W jej skład weszli: Joanna Adamiak, której ponownie powierzono funkcję przewodniczącej, Paweł Bylicki (Public Dialog), Jan Matysik (Cumulus PR) oraz Jacek Trębecki (Prelite PR).
więcej
|
Lendi rozszerza współpracę z PR Calling
Długofalowy klient PR Calling, broker finansowy Lendi zdecydował się na rozszerzenie skali działań komunikacyjnych. Nowy zakres zakłada obszerniejsze wsparcie agencji w pozycjonowaniu eksperckim Lendi oraz Lendi Care, a także zwiększenie udziału przedstawicieli fintechu w wydarzeniach biznesowych i branżowych.
więcej
|
|
|